Skocz do zawartości

clavdivs

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    1 685
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Ostatnie wizyty

9 859 wyświetleń profilu

Osiągnięcia użytkownika clavdivs

Mentor

Mentor (11/13)

  • Automat Rzadka
  • Collaborator
  • Pierwszy post
  • Conversation Starter
  • Reaktywny

Ostatnio zdobyte

338

Reputacja

  1. Znów jakieś fikołki godne akwizytora, najtańszy suport w decathlonie pod gxp 150zł. kaseta 250 Kaseta do unibike 80zl, suport , ten lepszy 70zł. Ceny z centrum rowerowe. @smw44199 nie wiem czy takie to obojętne. Shimano jest tańsze, powszechne i masowo montowane w rowerach trekkingowych, Sram nie.
  2. @vresditep taka waga wyposażonego roweru trekkingowego to norma, z takimi rowerami już miałaś do czynienie, albo znajomi. Na takich rowerach miliony ludzi dojeżdża do pracy, do sklepu do szkoły. Nie ma co wyobrażać, tylko zaobserwować. Przykład mojej chrześnicy która dojeżdża do szkoły, ma lekkiego mtb, a i tak wytarguje codziennie tego ciężkiego "łabedzia" bo wygodniejsza pozycja, bo są błotniki, dobre oświetlenie, bagaznik gdzie powiesi plecak, a do koszyka wrzuci jakiś sok. Wyższa waga nie oznacza, że ktoś tam wspawał jakieś tregle by unieść 120kg zawodnika. Wyższa waga unibike wynika z zastosowania cięższych elementów ale poprawiających wygodę. ergonomiczne uchwyty, pełniejsza osłona, regulowany mostek, jakaś pompka amortyzowana sztyca. Z niektórych elementów można spokojnie zrezygnować zdejmując je z roweru. tak jak amortyzowana sztyca. ogolenie porównując wagę powinno się porównywać rzeczywistą wagę w konkretnym rozmiarze, kreatywność w podawaniu wagi roweru bywa rózna. Unibike podaje rzeczywistą wagę roweru, czesto widziałem to potwierdzone zdjęciami z rowerem na wadze. W decatlonie już w samym opisie masz rozbieżność ile ten rower waży. Do Atlantisa doplacił bym raczej ze względu na Hamulce, model mt200 to podstawowy hydrauliczny o dość przypadkowej jakości działania. W atlantisie już są mt400, wyższy napęd, lepsze opony to miły dodatek. Nie baw sie w SRAM, przejrzyj oferty rowerów trekkingowych, crossowych innych producentów, tam Sram jako napęd prawie nie istnieje. @chrismel Producenci dają ten amortyzator, taki jest rynek, ja mam inne podejście, ten amortyzator nie przeszkadza, coś tam sprężyna wyłapie. Najechanie nią wyższą przeszkodę widelec sztywny nie wybaczy, amortyzator cos tam przyjemnie. Nie przejmował bym się serwisem bo w takich rowerach, wykonuje sie bardzo podstawowe, a w realiach tylko przetrzeć. Takie rzeczy jak opory opon, stopniowanie to sa naprawdę pierdoły utrudniające wybór roweru trekkingowego, te dane zostawmy dla entuzjastów rowerzystów na dużo wyższym poziomie. @Mihau_ Sram jest drugim popularnym producentem po shimano i jest znany z tego że jest droższy. , Kaseta 250zł, w cenie promocyjnej, bo już pierwsze wyszukanie w popularnym sklepie internetowym i ta kaseta 270. a te 200zł to czego dotyczy? oczywiście suporty GXP droższe od shimano, po co o tym wspominać. 15tyś wymiana :)W rowerach szosowych gdzie dbasz o napęd, używasz napedów z dużo wyższych grup i może osiągniesz 15tyś, a tu NX 1xx w trudnych warunkach z pewnie minimalna opieką i cyk 15 tyś taaaa ..... o jezu.
  3. Postawił bym na Unibike. Unibike słynie że robi rowery praktyczne, użytkowe niezawodne może kosztem wagi, ale uważam to za zdrowy rozsadek. To nie ma nic wspólnego z niższą jakością. @vresditep Z racji że nie masz prawa jazdy, to jak obserwuje to u osób które znam które sa w podobnej sytuacji, rower służy u nich za prawdziwego woła roboczego. Priorytetem jest dla Ciebie niezawodność, dopiero gdzieś tam waga. Napiszmy o pozytywnych cechach Unibike wzgledem roweru decathlona. Regulowany mostek to dość praktyczne rozwiązanie, przyjazne dla rowerzysty poczatkującego który jeszcze poszukuje tej optymalnej pozycji, W rowerze z deca zmiana pozycji wymaga czasami kupna nowego mostka. Koła, Unibike stosuje szprychy sapim leader( gdzie tu oszczędność i niższa jakosć?), i zaplot na 36, to są bardzo mocne szprychy, co powoduje że masz koła praktycznie nie do zaorania. Napęd w rowerach trakingowych 1xx sprawdza się średnio, trudno wykorzystać pełny zakres przełożeń. W rowerze deca masz sram, to napęd droższy w użytkowaniu droższe suporty, kasety i to jest tylko NX nie jest to jakaś wysoka pólka sprzętowa. Shimano jest tańsze, popularniejsze, nawet w przypadku jakiejś awarii czy uszkodzenia, będzie łatwiej. W Unibike masz ergonomiczne uchwyty, dobre oświetlenie, błotniki. Jakbym mial dopłacić do elopsa 900, to już bym wolał dopłacić do Unibike Atlantis, dostajesz już optymalny moim zdaniem napęd 10rz i naprawdę dobre hamulce.
  4. Jest spora szansa że to jednak będzie ekwiwalentna wymiana, Dać opony szosowe Jari i raczej to nie będzie gorszy rower od Tribana, napęd też lepszy od Tribana. Gravele tez sobie lepiej radzą od crossow. jak nie będziesz woził z sobą całego hotelu na wyprawy, to te km lepiej idą i masz większe przeloty dobowe. Nic nie wskazuje, żeby nie dokonać takiej wymiany. Jeden rower to często lepiej doinwestowany, niż dwa średniaki.
  5. Tak można polecieć te sakwy, jednak na jeden dzień wyjazdu to 50l sporo. Na krótkie wycieczki wydaje mi się lepsza sakwa o mniejszej wodoodporności ale z jakimiś kieszeniami, schowkami, by mieć łatwy dostęp do spakowanych drobiazgów.
  6. Jest na to szansa.
  7. Z drugiej strony bilet to taka troszkę selekcja, przyjdą zainteresowani. To Warszawa, jak cos za darmo to łatwo o tłum.
  8. Romet, kross kellys, nie maja dużych ram. Spóźniłeś się o 3 miesiące, wystarczy przejrzeć Internet, dobre okazje już się nie trafiają.
  9. W momencie kiedy były popularne rowery z oponami 23c ,były inne rowery, projektowane pod takie opony widelce miały kształt litery "J" Wycieniowany tylni trójkąt. Zastosowanie hamulca tarczowego powoduje duże siły skrętne. Te elementy usztywniły się, dodaj jeszcze obecnie popularne koła na wysokim stożku, nic dziwnego że obecnie szuka się rozwiązania w powiększeniu szerokości opony. Aby można było zastosować szersze opony trzba było wymyślec rower na nowo, zmienić ramy, materiał, koła, napęd. To nie stereotyp. jak wspominasz o szerszych oponach, to wspomnij o kołach, to jest system który musi iść w parze, jeśli zastosujesz szeroka oponę na wąskiej obręczy, masz profil żarówki, dodaj niskie ciśnienie i przy agresywnej jeździe na zakrętach opona się podwija, bardzo nieprzyjemne uczucie. Dodajesz przykład roweru szosowego bo pasuje pod twoją teorię, w MTB też była moda na szerokie opony, koła 29+, jakoś się nie przyjęło.
  10. Standardem są opony 40-45 c w rowerach gravelowych, no naprawdę brakowało wrzutki o oponach mtb. W tym temacie to i Mojżesz by zbaraniał.
  11. Unibike Voyager GTS, w sumie rower kompletny.
  12. Patrz na bazę kół, długość tylnego ogona, kąt przedniego widelca. Szosowka ma bazę blisko 1metra, krotki ogon i kat przedniego widelca w okolicach 72stopni. Superior ma najbardziej szosową geometrię. Opisując obrazowo, Taki rower łatwiej reaguje na balans ciałem, łatwo sie omija kratery w szosie zobaczone w ostatniej chwili, rower chętnie wchodzi w ronda, zakręty na dużej prędkości, ale cos za coś, w terenie troszkę kolein, trudniejszy zjazd i rower naprawdę chce cię zabić. Van rysel blizej do gravela, to nie jest taki asfaltowy hart. Co przy samotnej jeździe na długie dystanse, nie jest złym pomysłem. Te różnice w geometrii traktuj na takim poziomie jak smak kawy z ziaren arabiki czy robusty, jedni odczuwają i badają dokładnie skład, a inni kawa to kawa. Wybrał bym ten który mi się bardziej podoba. Różnica względem starego górala i tak będzie kosmiczna
  13. Chłopaku Ty planujesz tylko 30% asfaltu i Ty rozważasz napęd 2x12? kto daje takie porady? Chyba Ci co gravela widzieli na ekranie monitora. Nawet jeżdżąc po lesie w krainie płaskiej mazowieckiej trafisz na wzniesienie którego nie zrobisz z dużego blatu. Zrzucenie z dużego blatu na niższą zębatkę, to strzał gdzie twoje nogi przez chwilę atakują próżnię. korekta tył, trymowanie, jak ci się poszczęści to i kilka razy na kilku km. Jak mi nie wierzysz, to weź byle jaki rower i zmień przełożenia na korbie podjeżdżając na jakieś wzniesienie. To wszystko w kontrze do napędu 1xx gdzie tylko pracujesz manetką, bez utraty mocy płynności. jazda po szutrach na 42t to inna bajka niz na 46t czy nie daj 48t, na 42t i oponie co najmniej 36C bez problemu utrzymasz kadencje. Na blacie 46t, czy 48t będziesz wyglądał jak baba która ugniata kapuchę nogami w beczce. To gadanie że 2xx to lepsze stopniowanie bla bla bla , a w DWUNASTO!!!!!!! rzedowym napędzie będą dziury co pourywają nogi........ to sa zwykłe pierdoły. P.S Można pierdyliard razy w wklejać wykresy z kalkulatora, dawać przykłady lżejszych przełożeń w 1xx, a i tak słuchach na youtubie itp itd. "JA mam korbe 2 rzędową bo mam góry !!!!!!" a te gory to góry świętokrzyskie i jeszcze nie dotarła do osobnika wiadomość że przednia przerzutka ma swoja pojemność
  14. Jaką masz gwarancję zę za 2 lata będziesz mógł kupić cos z Deore, albo jak będzie to z głupimi cenami kolekcjonerskimi. Nie miałem styczności z cues, ale kopowałem korbę cues i uzytkuje, jak za ta cenę to wykonanie i jakość rewelacyjna.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...