-
Liczba zawartości
83 -
Rejestracja
-
Ostatnia wizyta
Dodatkowe informacje
-
Imię
Piotr
-
Skąd
z Miasta
Ostatnie wizyty
Osiągnięcia użytkownika Siewca_Spustoszenia
-
Tak tylko tytułem uzupełnienia słów przedmówcy, a nuż to kogoś zainteresuje - gdyby ktoś mieszkał w okolicy lub przypadkiem przejeżdżał, to w Nowym Targu w Bikemoto są zarówno Aspre (w różnych rozmiarach), Nyk, Boreasy (zarówno 1 i 2), sporo Huraganów (w tym CRD oraz niektóre modele z zeszłego roku), jak i oczywiście wszelkiej maści Mistrale, Orkany i cała reszta. Jeśli chodzi o MTB, to jest m.in. carbonowy Monsun (bardzo ładny - czarny), oraz kilka Key'ów i Tool'ów. Byłem, widziałem, macałem PS Niestety nie płacą mi za reklamę EDIT: A propos burzliwej dyskusji o produkcji piast - ciekawostka: w ww. sklepie są do kupienia piasty Novateca. "Opakowanie" wygląda normalnie - piasta z logo Novateca i oznaczeniem modelu przyczepiona trytytkami do prostokątnego kartonika. Tylko, że ten kartonik jest brandowany logo Rometa, jakby to była produkacja własna. Pierwszy raz spotkałem się z takim rozwiązaniem... Może stąd to całe nieporozumienie?
-
Nie wiem, czy szanowni Forumowicze zdążyli byli zauważyć, ale pojawiły się pierwsze nowe propozycje Gianta na 2018 (na razie na amerykańskiej stronie Gianta), w tym - co zapewne najbardziej interesuje dużą część forum - nowy Giant Trance 2 i Anthem 2: https://www.giant-bicycles.com/us/trance-2-2018 https://www.giant-bicycles.com/us/anthem-2-2018 ...a także - interesujący zapewne mniejszą część publiki - nowy Anthem 29er - przecinak pełny złotej fauny na Orzele i Lisach. W sieci pojawiły się już nawet pierwsze recenzje/ unboxingi niektórych z nich: http://www.bikemag.com/gear/mountain-bikes/first-ride-2018-giant-anthem-29/ Zapewne Trance 2, tradycyjnie już, spotka się ze sporym odzewem ze strony nabywców i w przyszłym sezonie często spotkamy go na szlakach. A w tym roku propozycja ta jawi się całkiem ciekawie - pełna grupa napędu 1x11 SLX z kasetą 11-46, heble również SLX (wreszcie!), 150mm skoku Lisa z przodu (jak w modelach od 2017), oczywiście giantowski, poprawiony podobno, dropper, obie osie w Boost oraz - co osobiście bardzo mi się podoba - ogniście czerwone malowanie, które jako jedyne może konkurować z kolorem czarnym Trance 2 wyceniony został na $2825, co przy obecnym kursie daje c. 10.500 zł. Jeżeli polska cena detaliczna nie będzie zanadto odbiegać od ceny "kursowej", będziemy mieli hit sprzedażowy dla tych, którzy poszukują zgrabnego ścieżkowca z homogenicznym napędem 1x11. Co sądzicie? Zapraszam do kulturalnej wymian zdań
- 121 odpowiedzi
-
- anthem
- nowości rowerowe
-
(i 2 więcej)
Oznaczone tagami:
-
[Zdjęcia] Codziennie Jedno Zdjęcie
Siewca_Spustoszenia odpowiedział klon → na temat → Rowerowe forum na max - ogólna dyskusja
Bo nic, jak zachód w górach. -
[Zdjęcia] Codziennie Jedno Zdjęcie
Siewca_Spustoszenia odpowiedział klon → na temat → Rowerowe forum na max - ogólna dyskusja
Bo było bajkowo... -
[Zdjęcia] Codziennie Jedno Zdjęcie
Siewca_Spustoszenia odpowiedział klon → na temat → Rowerowe forum na max - ogólna dyskusja
Bo Tatry leżą tam, gdzie je wczoraj zostawiłem... -
[Rower] Grand Canyon AL 6.9 2014 - geometria, temat ogólny
Siewca_Spustoszenia odpowiedział hpolski010 → na temat → 29er
@Bosman81: Jako ktoś, kto przeczytał kiedyś cały wątek, napiszę Ci w skrócie, do jakich wniosków tam dochodzono: z Twoim przekrokiem możesz spokojnie celować w L-kę, jednak z uwagi na wzrost (i być może długie łapy idące z tym w parze) reach będzie dla Ciebie absolutnie za mały, chyba że myślisz o jeździe bardzo rekreacyjnej, z wyprostowaną sylwetką. Wielu piszących na poprzednich stronach wątku doradziłoby Ci też, abyś z miejsca odpuścił sobie ten rower i szukał czegoś, co przymierzysz i dobierzesz do swoich potrzeb i preferencji (np. Giant, Ghost czy Kross na osprzęcie tej samej klasy, co GC 6.9 są po odpowiednim rabacie do wyrwania w cenie Canyona). Tyle streszczenia -
Jeśli masz jakikolwiek ślad po zamówieniu (pokwitowanie zaliczki, mail, itp.) po określonej cenie, to nikt Ci łaski nie robi. Rower Ci się należy po cenie z dnia przyjęcia oferty, jak psu buda (tak na wszelki wypadek, jakby był jakiś problem). No to ciekawe, bo dla wszystkich innych liczy się (albo powinna liczyć się) cena z dnia przyjęcia oferty sprzedawcy, czyli z dnia zawarcia umowy, chyba że wyraźnie umówiono się inaczej. I kropka, koniec dywagacji. Można też brutalnie przytoczyć art. 70 § 1 takiej ustawy, co to obowiązuje każdego, nawet tych, co nie zdają sobie z tego sprawy: "W razie wątpliwości umowę poczytuje się za zawartą w chwili otrzymania przez składającego ofertę oświadczenia o jej przyjęciu [...]". Tak, jak pisałem powyżej, pozostaje tylko kwestia śladu.
-
[amortyzator] FOX - cult bikes - warunki gwarancji, czas naprawy
Siewca_Spustoszenia odpowiedział wiater → na temat → Fox
W kwestii tego, co taki autoryzowany serwis (nie tylko amortyzatorów, ale i innych komponentów) powinien, z doświadczenia pozarowerowego mogę napisać, że wystarczy parę rzeczy: - na podstawie doświadczenia można oszacować ile +/- w ciągu sezonu robi się wymian uszczelek, lag, i wszystkich innych napraw; - mając takie dane i chcąc utrzymać renomę serwisu można zaopatrzyć się w niezbędniki magazynowe (być może trzeba będzie je nabyć, wziąć na przechowanie, opłacić jakąś kaucję - ale kto nie inwestuje, ten nie zarabia) i co jakiś czas je uzupełniać, a w miarę jak się sezon kończy - zmniejszać te stany; - skoro doświadczenia z Norwegii wskazują, że wymiana wadliwej części jest możliwa w 5 dni, to można wysnuć tezę, że możliwe jest to i w Polsce - widać możliwe jest podpisanie umów z centralą takiego Foxa, które gwarantowałyby odpowiednie zaopatrzenie serwisu tak, żeby głównych części nie brakowało bądź odpowiednie ich dosyłanie w krótkim czasie. Gdyby serwis był zaopatrzony w podstawowe części, to naprawa zajmowałaby chwilę, a problem mógłby się pojawić tylko przy grubszych kwestiach - a i to niekoniecznie. Chyba wystarczy tylko trochę pomyślunku i dobrej woli -
[Rower] Grand Canyon AL 6.9 2014 - geometria, temat ogólny
Siewca_Spustoszenia odpowiedział hpolski010 → na temat → 29er
Nie do końca o to mi chodziło, Chopaki Być może jest za późno, żeby zwracać rower jako nówkę bez uszkodzeń, a żądać nowego z komponentami, które na odmianę do siebie pasują. Ale wizerunkowo, wysłanie roweru z niedoróbkami, nerwy i irytacja kupującego, są dla marki niewątpliwie problemem. A nuż napisze na jakimś forum? No dobra, już to zrobiłeś, ale nie w tym rzecz. Chodzi o to (i w mojej ocenie nie będzie to pieniactwo), że jakaś zdrowa rekompensata za irytację i - niepodważalnie - ich błąd się należy. Poza tym - sztycę porysowałeś za pierwszym razem zupełnie nieświadomy tego, co ją czeka w rurze. Już wtedy uległa zarysowaniu. Kolejne rysy powstały, kiedy ją wyjmowałeś. Ciężko dopatrywać się w takim działaniu Twojej winy, skoro składałeś elementy, które mają wchodzić w siebie jak nóż w masło. Dlatego, jako posiadacz avatara z Obeliksem "ale głupi Ci Rzymianie" świadczącym o moim autorytecie w kwestii roszczeń reklamacyjnych, stwierdzam tymże autorytetem, że należy spróbować Ceterum censeo carthaginam... etc. etc. -
[Rower] Grand Canyon AL 6.9 2014 - geometria, temat ogólny
Siewca_Spustoszenia odpowiedział hpolski010 → na temat → 29er
qb3 - może spróbuj zareklamować chociaż tę sztycę? Bo wygląda jakbyś się nudził z gwoździem w ręku A tak na poważnie - skoro Canyon reklamuje się, że sprzedają rowery gotowe do złożenia i jazdy, a z taką rzeczą miałeś problem już na wstępie, to może warto spróbować? Wysłać zdjęcia. Z podobnego, choć nie dotyczącego reklamacji doświadczenia z Canyonem wiem, że mogą w zamian dać choćby jakiś rabat na akcesoria, jeśli wiedzą, że sami coś sp... spartaczyli. Myślę, że nie zaszkodzi poubiegać się o swoje prawa -
[Deore M615] Mały wyciek spod tłoczka
Siewca_Spustoszenia odpowiedział Siewca_Spustoszenia → na temat → Shimano
Wiesz, tam nie za bardzo jest jakiś syf, bo to zupełnie nowy zacisk Nawet jak schowałem/ wsunąłem całkowicie tłoczki, to po założeniu tarczy i klocków pierwsze trzy naciśnięcia klamki była luźno (dochodziła do chwytu), dopiero potem tłoczek z klockami "doszedł" do tarczy i zdaje się działać normalnie, tj. zaciska. Z tym, że tylko jeden tak "wędruje". W Dealer's Manual'u Shimano czytałem, że zaciski są tak skonstruowane, żeby w miarę zużycia klocków tłoczki zbliżały się do siebie. Czy to nie jest to zjawisko, o którym piszemy? -
[Deore M615] Mały wyciek spod tłoczka
Siewca_Spustoszenia odpowiedział Siewca_Spustoszenia → na temat → Shimano
Dziękuję Wam za pomoc. No więc tak: sprawdziłem tarczę, czy nie jest jakoś minimalnie wygięta, mimo że nowa. Nie jest. Wepchnąłem tłoczek do równego z zaciskiem, założyłem tarczę, klocki. Tarczy nie dokręciłem do końca. Po chwili naprzemiennego dokręcania i luzowania śrub tarczy w zależności od tego, czy słychać było ocieranie, czy nie, udało mi się ustawić ją do pionu Teraz mam chyba już ostatnie dwa pytania z cyklu "nowicjusz w świcie hamulców hydraulicznych", mianowicie: 1) czy odległość nowych klocków od tarczy w wymiarze maks. 0,5 mm jest prawidłowa? 2) czy jeden z tłoczków zacisku zawsze jest bardziej wysunięty niż drugi i czy po zwolnieniu klamki powinno być tak, że się nie chowa całkowicie w zacisku? U mnie wystaje na ok. 2-3 mm. Dzięki! -
[Deore M615] Mały wyciek spod tłoczka
Siewca_Spustoszenia odpowiedział Siewca_Spustoszenia → na temat → Shimano
No, po odpowietrzeniu hamulec zaciska, także dzięki tym wszystkim, którzy nie pogrzebali mojego zacisku Teraz mam inny problem - wstawiłem nową tarczę rt66 i nowe klocki metaliczne. Hamulec jednak nie daje się wyregulować - słychać albo ocieranie w pewnym interwale czasowym albo miarowe "cykanie" jakby ktoś jakimś patykiem po szprychach przeskakiwał. Czy mógłbym Was prosić o informację o jakimś sprawdzonym sposobie regulacji nowej tarczy? Do tej pory regulowałem metodą na dokręcanie przy zaciśniętej klatce. Ale jakoś teraz nie wychodzi. Czy może jednak to chodzi o dotarcie samych klocków? I jaką odległość powinny mieć funkiel nowe klocki metaliczne od tarczy? U mnie jest ona bardzo niewielka (ok. 0,5 mm maks.) Z góry dzięki za wszystkie kolejne odpowiedzi! -
Przeczytałeś choć jedną z +/- 10 ostatnich wypowiedzi? Wszystko tyczyło się tego, dlaczego pojawia się właśnie ta formułka i m.in. czemu nie ma wag podanych na polskiej stronie. Co wynika z tego, że waga jest podana na którejś wersji strony? Nikt tego nie kwestionuje. A może znasz wzorce umów lub regulaminy sklepów używane przez Gianta w Holandii i wiesz, jak tam zabezpieczono tolerancję odn. podawanych wag?