Skocz do zawartości

PawelSteinke

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    77
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

1 obserwujący

Dodatkowe informacje

  • Imię
    Paweł Steinke
  • Skąd
    Szczecin

Ostatnie wizyty

696 wyświetleń profilu

Osiągnięcia użytkownika PawelSteinke

Odkrywca

Odkrywca (3/13)

  • Pierwszy post
  • Collaborator
  • Conversation Starter
  • Od tygodnia
  • Od miesiąca

Ostatnio zdobyte

17

Reputacja

  1. Staram się wskazać różnice między tymi rowerami i wynikające z nich cechy. Ty natomiast w każdym poście narzucasz swój punkt widzenia i swoje opinie, przedstawiając je jako obiektywne fakty. Nie znasz klienta, nie wiesz jak jeździ i co potrafi, jakie możliwości ma jego ciało ale potrafisz dobrać mu bazę kół, ba nawet mostek. Wiesz w ciemno, że ten konkretny klient będzie potrzebował usunąć spod mostka wszystkie podkładki. Jesteś bardzo pewny siebie w tych sądach a są to opinie oparte o Twoje rozumienie "sportowej sylwetki" i "idealnej geometrii". Podsumowujmy fakty: - porównujemy 22 w Radonie i XL w Canyonie - Canyon ma większy reach i łagodniejszy kąt główki, będzie stabilniejszy od Radona. Z tych parametrów wynika baza kół. - w Radonie minimalne położenie kierownicy będzie niżej - Canyon ma krótszy tył niż Radon - z różnic w wyposażeniu - Canyon ma sztywną oś w widelcu przez co element ten będzie sztywniejszy. To zaleta przy dużym użytkowniku. Patrząc po długości nogi wybór rozmiaru XL z Canyona będzie moim zdaniem bezpieczniejszy z uwagi na regulację wysokości siodła. A teraz sądy, opinie i rzeczy które twierdzisz, że napisałem: - skąd wiesz jak klient będzie się czuł? Po przesiadce z 26'' oba rowery będą wydawać się stabilne, jeden bardziej od drugiego. - krótszy tylny widelec poprawia skrętność roweru. Canyon będzie sprawnie skręcał. Nie napisałem, że sprawniej od Radona bo z racji krótszego przodu i kąta główki kierownica w nim będzie reagowała szybciej. - nie napisałem, że główka nie ma znaczenia. Ten parametr wpływa na pozycję. Czy wyższa pozycja będzie zła dla tego konkretnego użytkownika? Ja nie wiem. Ty wiesz i podajesz nawet wysokość kierownicy względem siodła. - nie napisałem, że Radon będzie mało stabilny. Napisałem, że większa stabilność Canyona może mieć i dla wielu osób ma swoje zalety, np. jeśli ktoś chce się zapuścić w trudny teren a ma mniejsze umiejętności. Ja mam długi rower, bardzo to sobie cenię. Czego klient nie wybierze po przesiadce z obecnego roweru odczuje różnicę na plus. Plus, jak to w internecie, może bezpłatnie zwracać i wymieniać jeśli coś nie siądzie.
  2. Przesiadając się z Krossa o którym piszesz na cokolwiek nowego przenosisz się do innej galaktyki i odczujesz różnicę - zdecydowanie na plus. Ciężko też powiedzieć, co oznacza "pochylona sylwetka" bo to dla każdego jest mimo wszystko coś innego. Bardzo mocne zagięcie się nie zawsze jest dobrym pomysłem - czasami szybsi będziemy w nieco bardziej komfortowym ustawieniu. Jeśli rower będzie wydawał Ci się za duży to go oddasz, po sprawdzeniu w terenie. Jeśli lubisz jazdę po górach i techniczne szlaki to dłuższy rower da Ci więcej pewności siebie na zjazdach, będzie stabilniejszy. Na podjazdach nie będzie przeszkadzał.
  3. To może inaczej - co to są "ustawienia" do sportu" i idealna geometria? DonBruco, na jakim rowerze jeździsz obecnie, jak zamierzasz użytkować nowy sprzęt? W maratonach, w XC? W górach czy raczej po płaskim? XL Canyona odpowiada mniej więcej 22'' Radona - reach 457 vs. 450 co oznacza, że Canyon będzie nieco stabilniejszy, w trudnym terenie będzie to zaletą. Canyon ma krótszy tylny trójkąt przez co mimo dłuższego przodu będzie sprawnie skręcał. Spór idzie o 2 cm główki, rozumiem, że w ciemno zakładamy, że wyrzucamy wszystkie podkładki? Dodatkowo Radon ma mniejszy BB drop 55 mm kontra 59,5 mm. Niewiele ale wyższy suport to mniejsza stabilność. Przy tej samej odległości osi korby do wierzchu siodełka siodełko w Radonie będzie pół centymetra wyżej co da jeszcze większe zagięcie i "niższą" pozycję bo biodra będą wyżej - nie zapominajmy, że podkładki już wywalone. Oczywiście klient wybierze sam jednak często w tym wątku widać kategoryczne opinie - dlaczego w ciemno ma on mieć jak najniższą pozycję? To nie zawsze jest dobre i wszystkim pasuje. 22 z Radona będzie nieco "szybsza" w reakcji - czy to dobrze? To zależy. Na trudniejszych trasach stabilność ma swoje zalety. Ja podobnie jak g286 z Canyona polecałbym XLkę, noga niewykluczone, że jest dłuższa niż podana wyżej (często tak jest) i w Lce ryzykujemy sztycą na ograniczniku ale moim zdaniem lepiej nazwać ją za małą. Jeśli nie mamy racji rower można oddać lub wymienić (u nas w ciągu 30 dni od dostawy, ustawowo 14) bez dodatkowych kosztów. Można się przejechać. Zamrozi się pieniądze na maksymalnie 3 tygodnie w przypadku zwrotu. A po zwrocie można się rozmyślić i zamówić go ponownie, takie prawa ma klient w internecie.
  4. PawelSteinke

    [2017] CANYON Exceed

    Pozwolę sobie zacytować post naszego mechanika, wszystkie poniższe informacje potwierdziliśmy także u kolegów odpowiadających za specyfikacje. Wagi komponentów rowerowych podawane są z tolerancją ±5%, na oponie ważącej 600 g możemy otrzymać 570 g lub 630 g. Na kompletnym rowerze ważącym według wyliczeń 11 kg może to spowodować że otrzymamy rower ważący 10,5 jak dobrze pójdzie lub 11,5 kg w skrajnym przypadku. Możliwe że producenci części rowerowych w tym roku podają bardziej realne masy komponentów co skutkuje takim a nie innym wynikiem końcowym. Jeśli chodzi o różnice w ramach to poprzednia Grand Canyon AL SLX z rocznika 2015 ważyła 1910g,http://testy.bikeboard.pl/artykuly,pokaz,gx1pft2dhl, nowa rama tego modelu z rocznika 2016 sporo schudła i waży 1550g w rozmiarze M. Co do modelu Grand Canyon CF to jego rama ważyła 1670g, była więc cięższa od nowej alu. Rama Grand Canyon CF SL ważyła 1200 g, Exceed CF SL to 1050 g. Bez problemu można budować na takiej bazie rowery poniżej 10 kg nie stosując specjalnie lekkich kokpitów czy opon. Tak więc masy nowych ram sprawdzone dla rozmiarów M odpowiednio GC AL SLX - 1550g i Exc CF SL - 1050g. Różnice między rozmiarami to ok 50g.
  5. Prawdą prawdą, bikeBoard sam waży - http://testy.bikeboard.pl/artykuly,pokaz,gx1pft2dhl Może być to Lka z osią i sterami ale i tak wyjdzie, że najtańszy CF nie miał najlżejszej na świecie ramy.
  6. PawelSteinke

    [2017] CANYON Exceed

    Ten pierwszy wypada tak z racji wyposażenia, kolejny dużo lepiej. Masy są kalkulowane na podstawie cen podawanych przez producentów ale jako, że ważymy wszystko co nam wpadnie w ręce - testówki, rowery na serwisie itp. - to wiem, że podawane masy są poprawne. Sytuacja o której mówisz dotyczy jednego modelu i tu nie dam rady od razu odpowiedzieć. Zapytam kolegów od produktu jaka jest przyczyna i wrócę z informacją.
  7. PawelSteinke

    [2017] CANYON Exceed

    Osprzęt osprzętem, niestety niektóre ceny na ten rok wzrosły ale tu najważniejsze jest to, że Exceed CF SL ma nową, lżejszą od CFa ramę, jeśli pamiętam jest tam około 200 gramów różnicy, nowa waży 1050 gramów w Mce. Nie ma ona aluminiowych haków, jest bardziej zaawansowana technologicznie i droższa - to największa różnica. Dodatkowo mamy też nową geometrię, rower jest nowocześnie dłuższy. Jeśli skupiamy się na cenie i wyposażeniu to drugi model od dołu wypada bardzo dobrze, nowy Fox 32 SC, GX, masa 9,8 kg za 10 899 + wysyłka.
  8. PawelSteinke

    [2017] CANYON Exceed

    To błąd w tabelce, przekrok dla całej rozmiarówki Canyon Exceed poniżej: XS - 726 S - 763 M - 791 L - 822 XL - 866
  9. Grand Canyon a Scale - dobry przykład, warto zauważyć, że wielu producentów różnie podchodzi do geometrii "tanich" rowerów. Nasza propozycja w segmencie do Grand Canyon'a AL SL 6.9 włącznie to raczej bardziej wyprostowana sylwetka. Modele od Grand Canyon'a AL SLX 7.9 to geometria bardziej sportowa. Taki np. Scott Scale 970 z MSRP w wysokości 3199 zł odpowada stosunkiem stack to reach bardziej naszej serii Grand Canyon AL SLX niż swojemu cenowemu odpowiednikowi w postaci GC AL 4.9 / 3.9. Czy to dobrze? To zależy. Jeśli ktoś chce mieć rower z bardziej sportową sylwetką za kierownicą to Scale bardziej mu się spodoba. Z drugiej strony czy do takiego geo pasuje 40/30/22 z przodu? My niższą, bardziej sportową pozycję i dopasowane do niej komponenty proponujemy od GC AL SLX 7.9 w górę. Czy to oznacza że na tańszych nie da się pojechać maratonu? Nie. To wciąż MTB ale z bardziej wyprostowaną, wygodniejszą pozycją. Bardzo często w tym wątku porównywane są bardzo różniące się od siebie rowery mimo porównywalnego wyposażenia i ceny. Różnice w danej grupie cenowej widać np. w tym porównaniu: http://testy.bikeboard.pl/artykuly,pokaz,ldk1mox3sy wynikają one z filozofii i decyzji podjętych przez osoby odpowiedzialne za dany produkt.
  10. Tu Canyon. "Też" to niefortunne wtrącenie w tej odpowiedzi, można je pominąć. 2-3 cm przekroku to żaden problem, lepiej mieć tyle niż za mały rower. Fiksowanie się na przekroku moim zdaniem nie ma sensu, z kilku powodów: - 29 są z natury wysokie, wynika to z wysokości widelca - żeby skoczyć na górną rurę krokiem trzeba się postarać - podobne sytuacje mamy np. w rowerach o skoku 160 mm, tam z racji zastosowania "glebi" się cześciej a przekrok jest rowniez niewielki. Wydaje mi się, że przeceniacie znaczenie tej wartości. W tabelach z geometrią podajemy wysokość siodła (zakres regulacji) od osi do wierzchu siodła, warto porównać to z obecnym rowerem lub wyliczyć z długości nogi (noga x 0,88). Przy pomiarze nogi przymiar trzeba pamiętać aby docisnąć do kroku.
  11. Tak jak napisaliśmy - cena uwzględnia ryzyko kursowe. Euro rośnie od kilku miesięcy a prognozy mówią, że ten trend się utrzyma. Podanych cen mamy trzymać się do końca września 2016. Oczywiście jeśli trend ten się trwale odwróci, prognozy będą inne itp. być może będzie możliwość będzie możliwość zastosowania innego przelicznika.
  12. Taki był plan, wszystko jest gotowe i przygotowane ale w ostatniej chwili zmieniliśmy tą decyzję. Musimy wywiązać się z bieżących zobowiązań zanim dołożymy dużo więcej kolejnych. Sporo osób czeka na nowe modele, pojawiłaby się ogromna liczba zamówień a zmiana systemu spowodowała opóźnienia. Pokazanie nowych modeli teraz wygeneruje problemy zarówno dla obecnych jak i nowych klientów z otwartymi zamówieniami. Musimy z tym poczekać.
  13. Niestety wciąż nowy system i nowa fabryka nie osiągnęła pełnej sprawności, stąd opóźnienia w wysyłkach sprzętów z datami dostawy na październik lub nawet na ostatnie dni września. Pracujemy mocno nad rozwiązaniem tych problemów i tempo pracy jest coraz lepsze, niedługo powinniśmy dogonić plan produkcji. Powyższa sytuacja spowodowała, że zdecydowaliśmy się nie wprowadzać na stronę nowych modeli dopóki nie "wyjdziemy na prostą" z zaległościami. Tzw. "late launch" zwykle powodował duży ruch na stronie i wiele zapytań, zanim zaczniemy sprzedawać nowe produkty musimy wywiązać z bieżących zobowiązań. Być może brzmi to górnolotnie ale zwiększenie ruchu i bieżącej liczby zamówień wydłuży czas reakcji i rozwiązywania bieżących tematów oraz na pewno zirytuje osoby, które czekają na sprzęt lub wyjaśnienie ich wątpliwości. Z góry dziękujemy za zrozumienie.
  14. W wszystkich modelach z rurą podsiodłową Maximus montaż fotelika nie jest możliwy - rura nie jest prosta i mocowanie nie będzie stabilne. Jeśli ktoś chce próbować oczywiście na własną i własnego dziecka odpowiedzialność może to zrobić. Modele Grand Canyon AL 6.9, 5.9 i Yellowstone mają proste rury podsidłowe i tam można próbować montować, pewnie się da ale my tego nie zalecamy. Na własną odpowiedzialność - spoko, można działać. Nie projektujemy ram zakładając, że każdy przykręci do nich fotelik.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...