Skocz do zawartości

Fenthin

Elita
  • Liczba zawartości

    8 493
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    11

Ostatnia wygrana Fenthin w dniu 6 Czerwca 2015

Użytkownicy przyznają Fenthin punkty reputacji!

1 obserwujący

Dodatkowe informacje

  • Skąd
    Kraków

Ostatnie wizyty

7 420 wyświetleń profilu

Osiągnięcia użytkownika Fenthin

Wymiatacz

Wymiatacz (10/13)

  • Pierwszy post
  • Collaborator
  • Automat Rzadka
  • Conversation Starter
  • Od tygodnia

Ostatnio zdobyte

861

Reputacja

2

Trafne odpowiedzi

  1. @Lawstorant Faktycznie nawet nie pomyślałem. Ale zawsze można też zmienić tarcze na 180mm.
  2. Dlatego w przypadku PM-PM od razu wymienia się adaptery z przelotowych na takie z własnym gwintem i czterema otworami. Problem praktycznie znika.
  3. Markhor ma mocowanie PM. Więc potrzebujesz adaptera PM/PM. Tylko nie to. Znaczy działać będzie, ale taki - z czterema otworami - jest dużo bezpieczniejszy dla gwintów w widelcu: https://allegro.pl/oferta/adapter-hamulca-przod-tyl-180-shimnao-tektro-pm-pm-7771783302
  4. Komora jest mała, ciśnienie spore. Jak kolega wyżej napisał, każde podłączenie pompki powoduje obniżenie ciśnienia w widelcu, bo powietrze by mogło oddziaływać na manometr w pompce ulatuje do wężyka. Stąd też zabobon, by pompować widelce na wyższe ciśnienie niż wymagane.
  5. Fenthin

    [2019] Bezprzewodowy Sram

    Przede wszystkim, w ciężarówkach i - co chyba nawet ważniejsze - pociągach tak to działa, bo z prostego rachunku zysków i strat wynika, że mimo wszystko gwałtowne wyhamowanie kilkudziesięciu w przypadku ciężarówki lub kilku tysięcy ton w przypadku pociągu towarowego jest jednak bardziej rozsądne niż brak możliwości jakiejkolwiek efektywnej reakcji w przypadku rozszczelnienia układu.
  6. Fenthin

    [2019] Triban RC 520

    Pozwolę sobie wsadzić kij w mrowisko http://www.rwann.fr/mtb/bikepacking/decathlon-triban-rc-520-gravel/
  7. Fenthin

    [2019] Triban RC 520

    Najlepszym przykładem zauważonego przed gigantów małego zainteresowania tanim crossem z barankiem jest Trek Checkpoint AL 3... na Sorze i w cenie prawie 1000zł wyższej od prezentowanego tu Tribana. Widocznie klienci jednak są. Narzekanie na niepełną grupę, mechaniczne klamkomanetki? Skądś się ta cena musi wziąć. Co prawda nie mam zamiaru zmieniać szosy przez najbliższych kilka lat, ale gdybym miał coś dziś kupować, patrząc na moje potrzeby nie wiem czy nawet niższy RC 500 nie byłby zupełnie wystarczający. Nie ścigam się, jeżdżę praktycznie sam, bez napinania na wyniki, po co coś więcej? Tylko te hamulce Promaxa, ciekawe czy takie samo badziewie jak inne ich produkty.
  8. "Nic bardziej mylnego". Najpopularniej stosowane stopy stali nierdzewnych (A2, A4) mają strukturę austenityczną. Co za tym idzie, element wykonany z takiej stali nie będzie oddziaływał z magnesem. Ciekawi mnie, gdzie wyczytałeś coś o tlenku żelaza do tytanu? Serio, chciałbym źródło. Lub gdzie znalazłeś śruby z czystego aluminium, czy może lepiej powiedzieć glinu? Jeśli element ma przenosić jakiekolwiek obciążenie, nie stosuje się czystych pierwiastków, tylko stopy. Stopy tytanu, stopy aluminium. To, że piszemy, że coś jest wykonane z "tytanu" lub "aluminium" jest skrótem myślowym. Miałeś kiedyś w ręku jakiś bardzo czysty metal, choćby nowy miedziany kabel? Miękkie to trochę, co nie? Ale jak już weźmiesz stop miedzi, jakiś brąz lub mosiądz, inaczej to już wygląda. Skąd idea, że albo czyste aluminium, albo aluminium-tytan? Tu masz skład materiału, z którego śruby "aluminiowe" najczęściej znajdziesz w sklepach http://www.oberonrd.pl/?p=main&what=127 Plus ten "przeważnie" dodawany do tytanu tlenek żelaza mocno kłóci się z materiałem śrub z linku, który podałeś. Inna sprawa, że jak już to nie dodawany byłby konkretny związek, tylko osobno wyszczególniony tlen oraz żelazo. Najpopularniejszym stopem tytanu jest, jak w śrubach z linku, Ti-6Al-4V. A więc większość tytanu, około 6% glinu, 4% wanadu i kilka innych pierwiastków, których maksymalne stężenia nie mogą być przekroczone.
  9. Hej, @Fenthin zostawiłem Ci dwie wiadomości na PW. Dlaczego mi nie odpisujesz ? Pisałem do Ciebie w sprawie bidonu elite. Czekam na odpowiedź.

    Pokaż więcej  
  10. Używam starszej wersji bodajże od 2015 roku. Inna dioda, sterownik, trochę mniej światła. I wszystko w sumie ok, bardzo fajna alternatywa dla Convoya S2(+). Jedyne co to w tym roku padła jedna z uszczelek, podczas jazdy w deszczu latarka złapała wilgoci i zgasła. Po powrocie do domu rozebrałem ile się dało, wysuszyłem ją, wymieniłem uszczelki i jak na razie wszystko gra. Jeśli jesteś zainteresowany polecam odezwać się poza Allegro. Było taniej.
  11. Panowie, weźcie się tak nie spinajcie, jak się nie znacie. Oczywiście, że da się wymienić uszczelki z XCM na lepsze. Wymaga to co prawda wymiany dodatkowo dolnych i górnych lag, korony, rury sterowej, sprężyny oraz hydrauliki, ale się da. Nazywa się to w skrócie "zakup nowego amortyzatora".
  12. Nowego, należy zaznaczyć. Za 700-800zł można kupić świetną bazę. Dorzucając 200-300zł na pełny serwis można mieć świetny rower odstający o lata świetlne od nowego roweru za 1000zł. Tym bardziej od propozycji tych dwóch pseudo-fulli.
  13. Takie osłony stosowane były dawniej w niemal wszystkich amortyzatorach rowerowych, motocyklowych. Trzeba pomierzyć, z czegoś się dopasuje.
  14. Możesz wymienić (czasem wystarczy tylko dokręcić) sam zaworek. Dokładnie taki sam znajdziesz w każdej dętce z wentylem Schrader (Auto/AV) czy wentylach do felg samochodowych, motocyklowych. Potrzebny będzie jeszcze wkrętak do wentyli. Do kupienia w sklepach motoryzacyjnych, ewentualnie podjedź do wulkanizatora/serwisu - też powinni mieć.
  15. Przede wszystkim, inwestowanie w ten rower jest nieopłacalne. Jeśli jednak nadal chcesz się za to zabierać, to na początek, jak już czytałeś - opony i dętki. Ale nie pchaj się w 23c, weź 25c. Wagowo niewiele więcej, komfort natomiast lepszy. Do tego lekkie dętki. I już z 200-250g różnicy. Potem może być sztyca, siodełko. I na tym bym się zatrzymał. Potem są już już droższe wydatki - koła i widelec. Napęd też jest ciężki. I tu można dorzucić w końcu wymianę kierownicy czy mostka. I finalnie z roweru zostanie Ci tylko, również niezbyt lekka, rama.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
Forumrowerowe.org korzysta z plików cookies
Prosimy o zapoznanie się z naszą polityka prywatności, w której informujemy o naszych zaufanych partnerach oraz o tym, czym są pliki cookies, pamięć podręczna przeglądarki, w jakich celach i jak je wykorzystujemy, a także jak nimi zarządzać i czyścić. Klikając 'Zaakceptuj' - wyrażasz zgodzę na korzystanie z pamięci podręcznej przeglądarki - plików cookies i podobnych technologii m.in. w celach marketingowych, umożliwiając jednocześnie wyświetlanie na Twoim urządzeniu reklam dostosowanych do Twoich potrzeb oraz zainteresowań. Zapoznaj się z pełną treścią zgody klikając w link Ustawienia.