Skocz do zawartości

tiomek

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    304
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    2

Ostatnia wygrana tiomek w dniu 11 Kwietnia 2014

Użytkownicy przyznają tiomek punkty reputacji!

Osiągnięcia użytkownika tiomek

Entuzjasta

Entuzjasta (5/13)

  • Pierwszy post
  • Collaborator
  • Conversation Starter
  • Od tygodnia
  • Od miesiąca

Ostatnio zdobyte

40

Reputacja

1

Trafne odpowiedzi

  1. tiomek

    [Galeria] Pokaż Twojego 29era

    kilohaszu ile masz wzrostu? bo po rowerze widać, że dużo
  2. Jak już się chce robić idealnie, to poza stosowaniem do haka ośki 10x1 z nakrętkami, ważne, żeby sprawdzić, czy haki kół są równoległe. W moim przypadku przy zapinaniu spinki, haki lekko się doginały co skutkowało innym ustawieniem haka przerzutki. Wtedy trzeba albo naprostować sobie haki kół, albo prostować hak przerzutki z zapiętą spinką lub skręconymi śrubami jak u Ciebie na fotach.
  3. Jeszcze jedna rzecz, rama to jednozawias bez żadnych linków, jest w bardzo dobrej kondycji, żadnych luzów, ale jak to jednozawias, wahacz odrobinę się gibie. Co za tym idzie miejsca montażu dampera przesuwają się względem siebie delikatnie na boki. Nie chcę mieć problemu z samym damperem (10 post: http://www.dh-zone.com/forum/viewtopic.php?p=995992 ), jeśli zrobię tuleje zbyt sztywne. Aktualne opcje: 1. Próba zmontowania na plastikowych ślizgach które mam, ale musiałbym dokupić gdzieś czwarty ślizg i dorobić do nich jakąś tuleję 8mm i pewnie podkładki na zewnątrz. 2. Zamówić zestaw ślizgowy i montażowy w proshox - oni mają (o ile mają) chyba tuleje ślizgowe metalowe z teflonem (czy co tam jest w środku ) pod ten rozmiar 3. Zrobić łożyska kulkowe - raczej tanio i łatwo, tylko chyba nietrwałe 4. Zrobić łożyska igiełkowe ( http://www.ebmia.pl/lozyska-rolki-akcesoriabrtuleje-slizgowe-lozyska-igielkowe-c-196_140_1326.html?oznaczenie=Warto%C5%9B%C4%87...&param1=Warto%C5%9B%C4%87...&param2=12&param3=Warto%C5%9B%C4%87...&x=28&y=13 ) - tutaj musiałbym też dorobić tuleję 8mm która była by jednocześnie bieżnią łożyska 5. Zamówić tuleje ślizgowe plastikowe ( http://www.igus.pl/iPro/iPro_02_0004_0000_PLpl.htm?ArtNr=WSM-1012-04&c=PL&l=pl ) cena z wysyłką 46 zł, czyli już drogo a tu jeszcze potrzeba tulei montażowych 6. Zamówić tuleje ślizgowe metalowe ( http://www.ebmia.pl/tuleja-slizgowa-tup1-1015-p-856.html ) cena z wys 15 zł, więc tanio + dorobienie montażowych
  4. Siemka, zdjęcie przedstawia damper SID XC z tulejami i śrubami które wyciągnąłem z roweru. Problem jest taki, że tuleje montażowe (3x plastik + 1x alu) są jednocześnie tulejami ślizgowymi co jest raczej słabym rozwiązaniem. Tarcie które normalnie jest pomiędzy tuleją ślizgową i montażową, tutaj było pomiędzy tuleją montażową a ramą. Aktualnie średnica wewnętrzna tulei to 8mm, śr. śrub 6mm, czyli też słabo. Średnica wewnętrzna oczka dampera 12mm, czyli jakiś stary standard. Szerokość montażowa w ramie to ok 22,2-22,4mm. Szukam rozwiązania, żeby to dziadostwo działało i zaraz nie zrobiły się luzy. Rozwiązanie powinno być jak najtańsze, bo jest to drugi, ekonomiczny rower. Wiadomo, że można napisać do proshox, szybko licząc 130 zł, ja szukam czegoś możliwie tańszego (i jeszcze nie wiadomo czy zrobią pod ten dziwny standard oczka 12mm).
  5. zgadza się, ale na razie mi przeszło i składam 29era na nowych częściach, zobaczymy co to warte
  6. Historię rozpoczynamy od zdjęcia zrobionego kalkulatorem: Następnie tapczan: Rama z tapczanu ale już uzbrojona + zielone miśki Miejsce na ścianie zajmuje Marin: Rama z tła uzbrojona: Na tej samej meblościance: Oraz na podłodze: I teraz uwaga uwaga wisienka na torcie
  7. Wszystkie części nowe? Jeśli tak to cena bardzo spoko.
  8. No właśnie, 10 tys to niby dużo, ale jednak mało, człowiek myśli, że kupi speca czy sante na dobrym osprzęcie a tu kupa. Przechodziłem przez to, chciałem kupić ramę Ninera + osprzęt ale wychodziło za dużo za całość. Kupiłem Canyona za 9k i wymieniam kilka części które mi nie pasują - wyjdzie rower na spoko ramie pełnym xt i foxach za 10,2 tys. A spec wyszedłby na alivio lub deore pewnie.
  9. Chyba lepiej motor crossowy sobie kupić, zamiast ramy 11 kg z jakimś tam silniczkiem
  10. Mój damper wrócił z cult-bikes: "Stwierdzono transfer oleju do komory sprężyny powietrza. Wymiana zestawu uszczelek komory olejowej, napompowanie azotem, uszczelnienie komory azotowej." Zrobili mi to za darmo w ramach gwarancji. Dampera jeszcze nie zakładałem, bo rower mam porozkręcany, więc nie mogę powiedzieć jak pracuje teraz
  11. tiomek

    [Galeria] Pokaż Twojego 29era

    Sorry za OT, ale jeszcze dorzucę, potwierdzam, że to decha - tylko na nim siadłem i od razu wiedziałem, że nic z tego nie będzie. Jest 2x za ciężkie jak na taki brak komfortu.
  12. w innym temacie ktoś pytał, są też stery fsa orbit ita znacznie tańsze
×
×
  • Dodaj nową pozycję...