m81wwski Napisano 19 Września 2011 Udostępnij Napisano 19 Września 2011 Witam, chce kupić sobie rower do treningów po szosie. Na "allegrze" znalazłem takie propozycje: Corratec Dolomiti oraz Trek 1.2 - ten wystawiany jest już od dłuższego czasu. W podobnej cenie mogę mieć nowego Giant Defy 5 triple Co sądzicie? Także pytanie o rozmiar ramy: bo to są rowery 54 i 56 cm a mi z Wrench Science wychodzi: WS Recommended Road Sizes Frame Size center-to-center: 50 cm Frame Size center-to-top: 52 cm Overall Reach: 75.00 cm Saddle Height: 67.99 cm Handlebar Width: 44 cm pozdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Waza Napisano 19 Września 2011 Udostępnij Napisano 19 Września 2011 Witam, Nie jestem pewien, ale wydaje mi się że mylisz pojęcia. W szosówkach rozmiarem jest długość rury głównej podawana w cm (określana w poziomie: od osi główki ramy do osi sztycy). Natomiast cytowany przez Ciebie rozmiar "Frame Size center-to-top: 52cm" sugeruje długość rury podsiodłowej od osi suportu do końca rury, tak jak określa się rozmiar ramy MTB. Na wszelki wypadek podaję link do dobrego kalkulatora: http://www.competitivecyclist.com/za/CCY?PAGE=FIT_CALCULATOR_INTRO Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
m81wwski Napisano 20 Września 2011 Autor Udostępnij Napisano 20 Września 2011 Witam, Nie jestem pewien, ale wydaje mi się że mylisz pojęcia. W szosówkach rozmiarem jest długość rury głównej podawana w cm (określana w poziomie: od osi główki ramy do osi sztycy). Natomiast cytowany przez Ciebie rozmiar "Frame Size center-to-top: 52cm" sugeruje długość rury podsiodłowej od osi suportu do końca rury, tak jak określa się rozmiar ramy MTB. Na wszelki wypadek podaję link do dobrego kalkulatora: http://www.competitivecyclist.com/za/CCY?PAGE=FIT_CALCULATOR_INTRO Dane z cempetitivecyclist: The Competitive Fit Seat tube range c-c 51.2 - 51.7 Seat tube range c-t 52.7 - 53.2 Top tube length 53.4 - 53.8 Stem Length 10.6 - 11.2 BB-Saddle Position 72.0 - 74.0 Saddle-Handlebar 50.6 - 51.2 Saddle Setback 3.1 - 3.5 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Waza Napisano 20 Września 2011 Udostępnij Napisano 20 Września 2011 Twoje pomiary wg. Competitive Fit wskazują że właściwy rozmiar szosówki dla ciebie to 53 do max. 54,5. Z tego wynika, że Trek jest dla ciebie za duży. Prawdopodobnie masz 170-175 cm wzrostu, jeżeli jesteś wyższy lub niższy od tego przedziału, to przejdź się do dobrego sklepu z szosówkami i zapytaj doświadczonego sprzedawcę jaki rozmiar szosówki zalecałby dla ciebie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
m81wwski Napisano 20 Września 2011 Autor Udostępnij Napisano 20 Września 2011 Mam 175 cm wysokości i rzeczywiście ten Trek 1.2 jest za duży. Znalazłem Trek 1000 który ma odpowiednią długość rury górnej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Waza Napisano 20 Września 2011 Udostępnij Napisano 20 Września 2011 Rozmiar powinien być właściwy. Ciężki grzmot ale w tym przedziale cenowym trudno oczekiwać cudów. Trochę niepokoi brak jakiejkolwiek wzmianki o osprzęcie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
m81wwski Napisano 22 Września 2011 Autor Udostępnij Napisano 22 Września 2011 Hey a co powiecie o tym rowerku Specialized Allez ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Waza Napisano 22 Września 2011 Udostępnij Napisano 22 Września 2011 Za mały dla ciebie, to rower dla kogoś kto ma w granicach 170 cm wzrostu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
m81wwski Napisano 23 Września 2011 Autor Udostępnij Napisano 23 Września 2011 Znalazłem za to coś takiego Ridley Pegasus Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Waza Napisano 24 Września 2011 Udostępnij Napisano 24 Września 2011 Rowerki Ridley bywają fajne, ale za tego zdecydowanie nie dałbym 2.000,- Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
m81wwski Napisano 26 Września 2011 Autor Udostępnij Napisano 26 Września 2011 Hej, a co powiecie o tym sprzęcie: Trek 1.5 Rowerek jest używany od kwietnia w wariancie ,,weekendowe przejażdzki'' po 50-60km miał wymieniany łańcuch,kasete i linki oraz owijke ostatnio.Poza tym jest na osprzecie shimano 105 rama oraz widelec aluminiowy. koła bontrager. Galeria Dzisiaj nim jechałem i leci bardzo lekko, przerzutki chodzą bez żadnych problemów. Cena 2000 zł Koło tylne wymienione na jakiś wyższy model. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Waza Napisano 26 Września 2011 Udostępnij Napisano 26 Września 2011 Przyzwoicie wygląda, co prawda to tylne koło jakieś dziwne dla szosówki, na 32 szprychach, i piasta z wysokimi kołnierzami (nie widać za dobrze na zdjęciach). Ponadto łańcuch jakoś dziwnie zwisa, w szosie powinien być napięty jak struna, jakaś usterka tylnej przerzutki? Czy jet właściwy dla Ciebie musisz sam ocenić, ale jeżeli powyższe uwagi mają jakieś wytłumaczenie, to nie jest zły. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
m81wwski Napisano 26 Września 2011 Autor Udostępnij Napisano 26 Września 2011 Przyzwoicie wygląda, co prawda to tylne koło jakieś dziwne dla szosówki, na 32 szprychach, i piasta z wysokimi kołnierzami (nie widać za dobrze na zdjęciach). Ponadto łańcuch jakoś dziwnie zwisa, w szosie powinien być napięty jak struna, jakaś usterka tylnej przerzutki? Czy jet właściwy dla Ciebie musisz sam ocenić, ale jeżeli powyższe uwagi mają jakieś wytłumaczenie, to nie jest zły. Dzisiaj łańcuch wyglądał normalnie i wszystko pracowało poprawnie, nawet lepiej niż się spodziewałem. Piasta tylna była "dziwna". Od strony zacisku jakby większa pod względem średnicy i do niej podprowadzony był czujnik licznika. Już znalazłem to piasta powertap Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Waza Napisano 27 Września 2011 Udostępnij Napisano 27 Września 2011 No rzeczywiście, po przyjrzeniu się piasta wygląda jak PowerTap. Jeżeli jest sprawna i kupisz do niej licznik, to za 2.000 masz rower z pomiarem mocy. Okazja, aż wydaje się zbyt duża za taką cenę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Klosiu Napisano 27 Września 2011 Udostępnij Napisano 27 Września 2011 Zdecydowanie to Powertap. Kłopot tylko, czy działa i czy w ogóle można kupić sam licznik, jeżeli nie, to można ją potraktować jak zwykłą piastę, tylko że cięższą . Jeśli jest licznik i działa, to sama piasta z licznikiem jest droższa niż 2000zł. A łańcuch wisi bo jest za długi . Na młynku z przodu i najmniejszej koronce z tyłu przerzutka po prostu całego nie wybiera. Edit: Licznik to też Powertap, do tego czujnik kadencji, tak że cena to chyba tylko za to, bez roweru . Tak czy inaczej warto, jeśli pomiar mocy działa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Waza Napisano 27 Września 2011 Udostępnij Napisano 27 Września 2011 Zdecydowanie to Powertap. Kłopot tylko, czy działa i czy w ogóle można kupić sam licznik Nie mam dużej wiedzy na temat systemów pomiaru mocy, ale zdaje się że przynajmniej niektóre modele Garmina współpracują z PowerTap. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
noriska Napisano 28 Września 2011 Udostępnij Napisano 28 Września 2011 Ja mam Treka z Duotap - wspolpracuje ze wszystkimi licznikami (mam teraz Gramin 800) poza Polarem (ten ma jakis swoj patent i nie che sie dzielic). Moze tez jest tak z PowerTap Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.