piotrb55 Napisano 18 Września 2011 Udostępnij Napisano 18 Września 2011 Cześć. Ostatnio wyciagnąłem swój rower, ma parę lat jednak był bardzo mało używany. przez ostatni rok był wystawiony na działanie deszczu, śniegu, mrozu, całą zimę przestał na podwórku. Cały łancuch i wolnobieg jest zardzewiały. Koła zębate z przodu przy pedałach (nie wiem jak to się fachowo nazywa) są ok. Podczas jazdy zauważyłem, że pedały przeskakują na przełożeniach od 4 w górę. (4,5,6,7 - na ostatnim przeskakują dosłownie co chwilę). Utrudnia to znacznie jazdę, na 1,2,3 jest ok. Wolnobieg jest zardzewiały, niektóre zęby są tak jakby zdarte, tzn jedne są wyższe i ostre a niektóre są ścięte, różnią się wielkością itd. Wolnobieg to Shimano MegaRange, na najmniejszym trybie jest 14 zębów, na największym 34. Podejrzewam, że cały wolnobieg należy zmienić, jednak na jaki? Jeżdzę naprawdę okazyjnie, chcę po prostu doprowadzić rower do stanu używalności. Znalazłem coś takiego: http://www.centrumrowerowe.pl/016098/Shimano_MF_TZ21_wolnobieg_7_rz_14-28_Brazowy/Produkt.aspx ale widzę ze to jest 14-28 a ja mam 14-34, czy to bedzie w ogole pasowac? Jaka jest odczuwalna roznica podczas jazdy w ilosci zębów? Dodam też że przy przestawianiu lewego przełożenia z 2 na 1 łancuch spada albo się tak jakby zaplątuję, tzn owinął się w okół jednej zebątki dwa razy. Wolnobieg od koła oddziela taka plastikowa osłona, praktycznie cała jest połamana. Poradzicie coś? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mklos1 Napisano 18 Września 2011 Udostępnij Napisano 18 Września 2011 Będzie pasował. Pytanie czy potrzebujesz 34 zębów z tyłu. Bo możesz kupić np coś takiego: http://allegro.pl/wolnobieg-shimano-megarange-7ka-lancuch-ug51-i1789187083.html. Za 50 PLN masz wolnobieg (pewnie taki jak poprzedni) plus łańcuch, który też trzeba wymienić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wiert Napisano 18 Września 2011 Udostępnij Napisano 18 Września 2011 Nie znam się bardzo dobrze na rowerach, raczej naprawiam swój jako amator, ale miałem podobny problem. Jeżeli wolnobieg ma niektóre zęby starte to musi przeskakiwać. Jedynym lekarstwem jest wymiana na nowy (razem z łańcuchem, łączny kosz w okolicach 100zł o ile wiem). A co do częstego używania roweru i takich awarii. Mi się ostatnio udało doprowadzić wolnobieg do podobnego stanu już po zaledwie 800km (jakieś 4 miesiące ;/) Co do reszty pytań to nie wiem... Może jacyś inni użytkownicy forum, którzy lepiej znają się na rzeczy doradzą Ci coś lepszego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piotrek431 Napisano 18 Września 2011 Udostępnij Napisano 18 Września 2011 wymiana na nowy razem z łańcuchem, łączny kosz w okolicach 100zł o ile wiem wolnobieg 30 + 20 łańcuch. W serwisie za wymianę biorą 10 zł Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
faststek Napisano 18 Września 2011 Udostępnij Napisano 18 Września 2011 W swoim miejskim rowerze miałem podobny zestaw jeśli chodzi o napęd, Na tył można dać najtańszy wolnobieg(dokładnie taki jak pokazałeś w linku u mnie w sklepie kosztował ok.35zł) i łańcuch(najtańszy, może być nawet zamiennik shimano ok.24zł).Jeżeli przejechałeś już parę tysięcy km to nie wiadomo czy korba(te zębatki z przodu) przyjmie nowy łańcuch, jeśli jak napisałeś jeździłeś jedynie okazyjnie to pewnie nie będzie problemu. Taki generalny remont napędu(kaseta+łańcuch+korbowód+serwis) kosztuje w granicach 140-150zł. Zakładam, że przerzutka z tyłu nie pordzewiała warto też żebyś strzykawką psiknął trochę oliwy do pancerzy(takich czarnych rurek w których jest linka) to wtedy przez jakiś czas lepiej będzie to chodziło i trochę się zakonserwuje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KenjiX1G Napisano 18 Września 2011 Udostępnij Napisano 18 Września 2011 No właśnie, dodatkowo przerzutka mogła się zastać, proponuje, jeśli nie chcesz jej po kolei rozbierac, wrzucić w olej, tak jak kolega wyżej pisał pancerze też priorytet. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piotrb55 Napisano 18 Września 2011 Autor Udostępnij Napisano 18 Września 2011 Ok, przerzutka jest raczej ok, miejscami linka ma jakieś drobne ślady rdzy, ale to sporadycznie. Wolnobieg jest zardzewiały calutki, podobnie jak łancuch. Czy taki zestaw: - http://www.bikestacja.pl/lancuch-shimano-hg40-p-2750.html?cPath=681_33_238 - http://www.bikestacja.pl/wolnobieg-shimano-tz31-rzedowy-brazowy-p-5292.html Bedzie ok? Czy ten lancuch pasuje do tego wolnobiegu? Jak tak to za moment zamawiam i w tygodniu biore sie za naprawe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
faststek Napisano 18 Września 2011 Udostępnij Napisano 18 Września 2011 Nasmaruj ruchome połączenia przerzutki jakimś olejem i rozruszaj ją troszkę popychając i odpuszczając to powinna lepiej działać. Łańcuch jak najbardziej pasuje do wolnobiegu. Do samodzielnej naprawy potrzebujesz nasadki do wolnobiegu i skuwacza do łańcucha(możesz spróbować wybić sworzeń gwoździem ale z wyczuciem by nie uszkodzić ogniwa). Połóż nowy i stary łańcuch obok siebie i skróć nowy tak by po spięciu był tak samo długi jak stary. To chyba tyle... tak dla ciekawostki mój kolega znalazł kiedyś na wsi górala w rowie też przerdzewiały napęd i by dobrze wyglądał pomalował... Hammereitem jak to zobaczyłem to padłem na ziemię prawie z wrażenia co mu do głowy przyszło by malować łańcuch i kasetę, ale jak trochę się to rozruszało i instrukcjach gdzie należy posmarować to jakoś jeździ ;p Powodzenia! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.