kudi87 Napisano 17 Września 2011 Udostępnij Napisano 17 Września 2011 Witam Od miesiąca jestem posiadaczem roweru Author Dexter 29 . Sprzęt spisuje się nie najgorzej ( poza przebojami z hamulcami ) ale ja nie potrafię tak czymś jeździć bez modyfikacji/ulepszania Najpierw auto , a teraz padło na rower Rower waży sporo , 14,50 kg przy ramie 19" a moja to 21" . Jako, że dopiero co zakupiłem rower to nie chcę od razu wymieniać 75% gratów Zależy mi na częściach , na których zysk będzie najbardziej zauważalny za stosunkowo rozsądne koszta . Ważę ~105 kg więc solidne części mile widziane Jeżdzę 60% po mieście , reszta to mniejsze i większe górki . Specyfikacja roweru . DEXTER 29 RAMA: aluminium 6061-T6, 29" WIDELEC: RST M29 Com TnL (80 mm) blokada skoku STERY: AUTHOR Integrated 1-1/8" (ahead) KORBA: SUNTOUR XCR-T414 44-32-22 (170/175 mm) OŚ suportU: SUNTOUR XCM PRZERZUTKA PRZEDNIA: SHIMANO Alivio (34,9 mm) PRZERZUTKA TYLNA: SHIMANO Alivio MANETKI: SHIMANO Alivio (27 biegów) KASETA: SHIMANO HG-30-9 (11-32) ŁAŃCUCH: SHIMANO HG-53 PIASTY: QUANDO Disc 32 otwory HAMULCE: TEKTRO Draco tarczowe hydrauliczne 7" DŹWIGNIE HAMULCÓW: TEKTRO Draco OBRĘCZE: AUTHOR Krypton Pro 32 otwory SZPRYCHY: stalowe czarne OPONY: MAXXIS Cross Mark 29"x2,10" KIEROWNICA: KALLOY profilowana 15 mm (31,8 mm) CHWYTY KIEROWNICY: AUTHOR utwardzana pianka WSPORNIK KIEROWNICY: KALLOY aluminiowy (31,8 mm) WSPORNIK SIODEŁKA: KALLOY aluminiowy (31,6 mm) OBEJMA PODSIODŁOWA: AUTHOR (34,9 mm) SIODEŁKO: AUTHOR Mega Top WAGA (kg): 14,50 kg (19") Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nabial Napisano 18 Września 2011 Udostępnij Napisano 18 Września 2011 powiedz, ile kasy chcesz wydac na pierwszy upgrade... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kudi87 Napisano 18 Września 2011 Autor Udostępnij Napisano 18 Września 2011 Ciężko określić kwotę bo wydać mogę powiedzmy 1000 zł ale kwoty wyższe nie będą specjalnym problemem jeśli faktycznie będą to modyfikacje odczuwalne . Pytanie brzmi co trzeba zrobić aby powiedzmy zejść z wagą tego roweru do okolic 12 kg . Może po prostu lepiej będzie sprzedać ten rower i złożyć/kupić od razu coś lepszego bo przy tym się średnio opłaca rzeźbić . Coś czuje , że się z zakupem trochę pośpieszyłem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nabial Napisano 18 Września 2011 Udostępnij Napisano 18 Września 2011 no wlasnie...czemu nie kupiles od razu roweru za 5-6tys? wsadz amortyzator manitou tower pro, jesli za drogo, to kup kola Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leo1 Napisano 18 Września 2011 Udostępnij Napisano 18 Września 2011 Sam schudnij o 10kg to będzie Ci zdecydowanie lżej (wiem co mówie bo waże tyle samo) Ale jeśli upierasz się przy przy odchudzaniu roweru to: Zacznij od kół, złóż coś na ZTR Flow (spokojnie wytrzymają twoją wagę) do tego wymień opony na zwijane i przerób na tubeless. Tu poczujesz największą różnicę w jeździe. Potem warto zmienić korbę na coś ze zintegrowaną osią, bo przy twojej wadze stawanie na pedały może się szybko skończyć rozwaleniem suportu tego santoura. Następnie widelec i jeżeli nie zamierzasz schudnąć to spokojnie wystarczy Ci powietrzny ze stalowymi (sztywniejszymi) goleniami np. Tora, Recon Silver. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kudi87 Napisano 18 Września 2011 Autor Udostępnij Napisano 18 Września 2011 Czemu nie kupiłem roweru za 5-6 tys ? Po wielu latach przerwy od roweru postanowiłem kupić sobie coś do jeżdżenia i wydawało mi się że Dexter wystarczy No ale apetyt rośnie i od razu w głowie pojawiają się modyfikacje/ulepszanie/odchudzanie . Więc dochodzimy do momentu, w którym trzeba zdecydować czy rozpocząć przygodę z modyfikacjami i w końcowym etapie pewnie zmienić 90% obecnego setupu czy po porstu sprzedać praktycznie nowy rower i kupić coś znacznie lepszego już na starcie . Szczerze mówiąc wolałbym sam składać nowy sprzęt bo ten etap mnie najbardziej kręci Teraz jeśli chodzi o moją wagę Mam 205 cm wzrostu i nie zamierzam schodzić poniżej 100 kg - więc poprzestańmy na odchudzaniu sprzętu Jak wygląda droga do 11/12 kg przy obecnym rowerze ? Rozumiem, że amortyzator czyli np podany wyżej Manitou ( ~1700 zł ) , koła - konkretny zestaw pewnie też około 1500 zł ? Kiera,mostek,sztyca - pierdoły ale kilka stów poleci . Jak możecie to obok propozycji gratów podajcie przybliżony koszt - znacznie ułatwi mi to decyzję . Sam nie wiem co robić i dlatego pytam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nabial Napisano 18 Września 2011 Udostępnij Napisano 18 Września 2011 koszt zlozenia sensownego roweru 11.5-105kg to minimum 7tys, jestes bardzo wysoki, wiec proponuje czekac na okazje wyprzedazowe gotowych rowerow w rozmiarze, ktory sila rzeczy na 100% zostanie na sklepach, bo ilu bikerow ma tyle wzrostu i jeszcze chce 29era?! masz praktycznie zerowa konkurencje, wiec mozna urwac spokojnie 40% Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kudi87 Napisano 18 Września 2011 Autor Udostępnij Napisano 18 Września 2011 Podasz jakieś propozycje gotowych rowerów ? Będę wiedział w co celować i w jakich kosztach . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Killer206 Napisano 18 Września 2011 Udostępnij Napisano 18 Września 2011 (edytowane) Lekki nie jesteś, ale banku też nie trzeba rozbijać żeby zejść z wagi Wszystko po kolei i bez pośpiechu. Niestety za "prestiż" jeżdżenia na 29 trzeba u producentów sporo dopłacić, u nas i tak 29er raczkuje i o okazje ciężko. Na pierwszy ogień ja bym wymienił siodełko i amortyzator na Rebę, o ile Twój styl 60% miasto się zgadza z rzeczywistością to absolutnie nic złego nie powinno się dziać. Na tym odczujesz największą różnicę w jeździe. Następną rzeczą są koła, w 1500zł spokojnie powinieneś się zmieścić w czymś ~1600g choć może być problem z trwałymi piastami a dokładnie tyłem, tu proponuję jakieś DT z serii 3x0. Ze zmianą wstrzymaj się do przyszłego sezonu, ponieważ zmiana bębenka na aluminium niejako wymusza zakup kasety na pająku więc warto uzbierać trochę i wymienić razem z napędem. Napęd to Alivio, które czyste pracuje przyzwoicie ale do tego czasu złapie mniejsze lub większe złapie luzy, dopiero wtedy brałbym się za wymianę razem z kasetą i łańcuchem ale najwcześniej w następnym sezonie razem z kołami. Podobnie korba. Opłacalny zestaw to full XT z korbą SLX, chyba że trafisz na jakieś okazje albo przejdziesz na Sram - polecam Co do hamulców, to obecnie są niezłe przeceny w centrumrowerowym na np. Formule RX (419zł) bo podejrzewam, że z czasem jak się wkręcisz Tektro przestaną być wystarczające Na sam koniec rurki, ale do tego czasu już coś sobie znajdziesz Edytowane 18 Września 2011 przez Killer206 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kudi87 Napisano 18 Września 2011 Autor Udostępnij Napisano 18 Września 2011 Teraz popytam o konkretne zyski . Jeśli już kupować drogie graty to tylko idealnie trafione aby później nie było rozczarowań. Amortyzator Manitou Tower Pro : 1749 zł - grosze jakie zyskam ze sprzedaży obecnego ( ile mniej więcej ? ) - co uzyskam ? waga/odczucia z jazdy ? Koła - Novatec 711/712 : 1250 zł - zysk ze sprzedaży obecnych ( ? ) - zysk wagowy/odczucia z jazdy ? Hamulce na razie wystarczą ( zmienione tarcze + kool-stopy na tą chwilę zupełnie mnie satysfakcjonują ) . Mostek i kierownicę i tak chciałem zmieniać bo średnio mi odpowiadają wymiarami więc tutaj trochę można ugrać . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nabial Napisano 18 Września 2011 Udostępnij Napisano 18 Września 2011 amor bedzie sztywny, praca miodzio, realna waga po docince 1720-30g takie kola rozniesiesz, a zaplecione w bikestacji to juz w ogole...obrecze sa do max 85kg Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Killer206 Napisano 18 Września 2011 Udostępnij Napisano 18 Września 2011 (edytowane) Co do pracy Manitou się nie wypowiem ale podobno jest spoko, a Reby reklamować nie trzeba Oba dostaniesz w podobnej cenie lub mniej na Aledrogo/Ebay Koła: Set fajny, ale jakoś nie widzę Sapimów Race w Twojej wadze, 26 ok, ale 29er... Sztywne to one nie będą Ciekawy byłby set: Obręcze: ZTR Arch, Crest faktycznie może nie podołać :/ Piasta przód: A2Z XCFi 119g lżejsza od 711 Tył: Novatec 712/DT370 (waga kontra wytrzymałość) Szprychy: DT Comp Nyple: Alu Cięższy ale nie do zdarcia Edytowane 18 Września 2011 przez Killer206 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
miskov17 Napisano 18 Września 2011 Udostępnij Napisano 18 Września 2011 Race i DT Comp to to samo, obie są cieniowane 2.0-1.8... Obręcz jest leciutka, za leciutka i w tym leży problem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kudi87 Napisano 19 Września 2011 Autor Udostępnij Napisano 19 Września 2011 Będę działać Najpierw amortyzator Dzięki za porady , resztę pytań zadam już w konkretnych działach Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi