Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam

 

Od miesiąca jestem posiadaczem roweru Author Dexter 29 . Sprzęt spisuje się nie najgorzej ( poza przebojami z hamulcami ) ale ja nie potrafię tak czymś jeździć bez modyfikacji/ulepszania :) Najpierw auto , a teraz padło na rower :icon_wink:

 

Rower waży sporo , 14,50 kg przy ramie 19" a moja to 21" . Jako, że dopiero co zakupiłem rower to nie chcę od razu wymieniać

75% gratów :icon_mrgreen: Zależy mi na częściach , na których zysk będzie najbardziej zauważalny za stosunkowo rozsądne koszta . Ważę ~105 kg więc solidne części mile widziane :icon_wink: Jeżdzę 60% po mieście , reszta to mniejsze i większe górki .

 

Specyfikacja roweru .

DEXTER 29

RAMA: aluminium 6061-T6, 29"

WIDELEC: RST M29 Com TnL (80 mm) blokada skoku

STERY: AUTHOR Integrated 1-1/8" (ahead)

KORBA: SUNTOUR XCR-T414 44-32-22 (170/175 mm)

OŚ suportU: SUNTOUR XCM

PRZERZUTKA PRZEDNIA: SHIMANO Alivio (34,9 mm)

PRZERZUTKA TYLNA: SHIMANO Alivio

MANETKI: SHIMANO Alivio (27 biegów)

KASETA: SHIMANO HG-30-9 (11-32)

ŁAŃCUCH: SHIMANO HG-53

PIASTY: QUANDO Disc 32 otwory

HAMULCE: TEKTRO Draco tarczowe hydrauliczne 7"

DŹWIGNIE HAMULCÓW: TEKTRO Draco

OBRĘCZE: AUTHOR Krypton Pro 32 otwory

SZPRYCHY: stalowe czarne

OPONY: MAXXIS Cross Mark 29"x2,10"

KIEROWNICA: KALLOY profilowana 15 mm (31,8 mm)

CHWYTY KIEROWNICY: AUTHOR utwardzana pianka

WSPORNIK KIEROWNICY: KALLOY aluminiowy (31,8 mm)

WSPORNIK SIODEŁKA: KALLOY aluminiowy (31,6 mm)

OBEJMA PODSIODŁOWA: AUTHOR (34,9 mm)

SIODEŁKO: AUTHOR Mega Top

WAGA (kg): 14,50 kg (19")

Napisano

Ciężko określić kwotę bo wydać mogę powiedzmy 1000 zł ale kwoty wyższe nie będą specjalnym problemem jeśli faktycznie będą to modyfikacje odczuwalne .

Pytanie brzmi co trzeba zrobić aby powiedzmy zejść z wagą tego roweru do okolic 12 kg . Może po prostu lepiej będzie sprzedać ten rower i złożyć/kupić od razu coś lepszego bo przy tym się średnio opłaca rzeźbić .

 

Coś czuje , że się z zakupem trochę pośpieszyłem :whistling:

Napisano

Sam schudnij o 10kg to będzie Ci zdecydowanie lżej :devil: (wiem co mówie bo waże tyle samo)

Ale jeśli upierasz się przy przy odchudzaniu roweru to:

Zacznij od kół, złóż coś na ZTR Flow (spokojnie wytrzymają twoją wagę) do tego wymień opony na zwijane i przerób na tubeless. Tu poczujesz największą różnicę w jeździe.

Potem warto zmienić korbę na coś ze zintegrowaną osią, bo przy twojej wadze stawanie na pedały może się szybko skończyć rozwaleniem suportu tego santoura.

Następnie widelec i jeżeli nie zamierzasz schudnąć to spokojnie wystarczy Ci powietrzny ze stalowymi (sztywniejszymi) goleniami np. Tora, Recon Silver.

Napisano

Czemu nie kupiłem roweru za 5-6 tys ? Po wielu latach przerwy od roweru postanowiłem kupić sobie coś do jeżdżenia i wydawało mi się że Dexter wystarczy :icon_wink: No ale apetyt rośnie i od razu w głowie pojawiają się modyfikacje/ulepszanie/odchudzanie . Więc dochodzimy do momentu, w którym trzeba zdecydować czy rozpocząć przygodę z modyfikacjami i w końcowym etapie pewnie zmienić 90% obecnego setupu czy po porstu sprzedać praktycznie nowy rower i kupić coś znacznie lepszego już na starcie . Szczerze mówiąc wolałbym sam składać nowy sprzęt bo ten etap mnie najbardziej kręci :icon_mrgreen:

 

Teraz jeśli chodzi o moją wagę :icon_redface: Mam 205 cm wzrostu i nie zamierzam schodzić poniżej 100 kg - więc poprzestańmy na odchudzaniu sprzętu :P

 

Jak wygląda droga do 11/12 kg przy obecnym rowerze ? Rozumiem, że amortyzator czyli np podany wyżej Manitou ( ~1700 zł ) , koła - konkretny zestaw pewnie też około 1500 zł ? Kiera,mostek,sztyca - pierdoły ale kilka stów poleci .

 

Jak możecie to obok propozycji gratów podajcie przybliżony koszt - znacznie ułatwi mi to decyzję .

 

Sam nie wiem co robić i dlatego pytam :icon_confused:

Napisano

koszt zlozenia sensownego roweru 11.5-105kg to minimum 7tys, jestes bardzo wysoki, wiec proponuje czekac na okazje wyprzedazowe gotowych rowerow w rozmiarze, ktory sila rzeczy na 100% zostanie na sklepach, bo ilu bikerow ma tyle wzrostu i jeszcze chce 29era?! masz praktycznie zerowa konkurencje, wiec mozna urwac spokojnie 40%

Napisano (edytowane)

Lekki nie jesteś, ale banku też nie trzeba rozbijać żeby zejść z wagi :) Wszystko po kolei i bez pośpiechu.

Niestety za "prestiż" jeżdżenia na 29 trzeba u producentów sporo dopłacić, u nas i tak 29er raczkuje i o okazje ciężko.

 

Na pierwszy ogień ja bym wymienił siodełko i amortyzator na Rebę, o ile Twój styl 60% miasto się zgadza z rzeczywistością to absolutnie nic złego nie powinno się dziać. Na tym odczujesz największą różnicę w jeździe.

 

Następną rzeczą są koła, w 1500zł spokojnie powinieneś się zmieścić w czymś ~1600g choć może być problem z trwałymi piastami a dokładnie tyłem, tu proponuję jakieś DT z serii 3x0. Ze zmianą wstrzymaj się do przyszłego sezonu, ponieważ zmiana bębenka na aluminium niejako wymusza zakup kasety na pająku więc warto uzbierać trochę i wymienić razem z napędem.

 

Napęd to Alivio, które czyste pracuje przyzwoicie ale do tego czasu złapie mniejsze lub większe złapie luzy, dopiero wtedy brałbym się za wymianę razem z kasetą i łańcuchem ale najwcześniej w następnym sezonie razem z kołami. Podobnie korba. Opłacalny zestaw to full XT z korbą SLX, chyba że trafisz na jakieś okazje albo przejdziesz na Sram - polecam :D

 

Co do hamulców, to obecnie są niezłe przeceny w centrumrowerowym na np. Formule RX (419zł) bo podejrzewam, że z czasem jak się wkręcisz Tektro przestaną być wystarczające

 

Na sam koniec rurki, ale do tego czasu już coś sobie znajdziesz

Edytowane przez Killer206
Napisano

Teraz popytam o konkretne zyski . Jeśli już kupować drogie graty to tylko idealnie trafione aby później nie było rozczarowań.

 

Amortyzator Manitou Tower Pro : 1749 zł - grosze jakie zyskam ze sprzedaży obecnego ( ile mniej więcej ? ) - co uzyskam ? waga/odczucia z jazdy ?

 

Koła - Novatec 711/712 : 1250 zł - zysk ze sprzedaży obecnych ( ? ) - zysk wagowy/odczucia z jazdy ?

 

Hamulce na razie wystarczą ( zmienione tarcze + kool-stopy na tą chwilę zupełnie mnie satysfakcjonują ) .

 

Mostek i kierownicę i tak chciałem zmieniać bo średnio mi odpowiadają wymiarami więc tutaj trochę można ugrać .

Napisano

amor bedzie sztywny, praca miodzio, realna waga po docince 1720-30g

 

takie kola rozniesiesz, a zaplecione w bikestacji to juz w ogole...obrecze sa do max 85kg

Napisano (edytowane)

Co do pracy Manitou się nie wypowiem ale podobno jest spoko, a Reby reklamować nie trzeba :D Oba dostaniesz w podobnej cenie lub mniej na Aledrogo/Ebay

 

Koła: Set fajny, ale jakoś nie widzę Sapimów Race w Twojej wadze, 26 ok, ale 29er... Sztywne to one nie będą :)

Ciekawy byłby set:

Obręcze: ZTR Arch, Crest faktycznie może nie podołać :/

Piasta przód: A2Z XCFi 119g lżejsza od 711

Tył: Novatec 712/DT370 (waga kontra wytrzymałość)

Szprychy: DT Comp

Nyple: Alu

 

Cięższy ale nie do zdarcia :)

Edytowane przez Killer206
Napisano

Będę działać :P Najpierw amortyzator :)

 

Dzięki za porady , resztę pytań zadam już w konkretnych działach :)

 

Pozdrawiam

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...