nusch Napisano 16 Września 2011 Napisano 16 Września 2011 Chciałbym trochę zmodernizować krossa Level A2. Chciałem kupić sensowne koła i opony. Czy na tym etapie muszę już wybrać pomiędzy V'kami a tarczami ? Jeżeli tak co jaki sensowny zestaw o dobrym stosunku ceny/jakości mogę wybrać. Mój budżet to 800-1000zł. Chciałbym się zmieścić w tym z kołami+oponami, tarczami, obiema manetkami hamulca i przerzutek. Jeżdżę trochę po lesie trochę po szosie, co do hamulców fajnie jakby się dało całe serwisowanie(odpowietrzanie czy co tam trzeba) zrobić w domowych warunkach. Na razie przyglądałem się tylko oponom i postawiłem na Schwalbe Rocket Ron ale jestem otwarty na inne propozycje. No i druga sprawa pewnie w przyszłości wymienię przedni amortyzator na jakiś z większym skokiem, czy koła i mocowanie hamulców mają z tym jakikolwiek związek czy to tylko kwestia ramy ?
Killer206 Napisano 16 Września 2011 Napisano 16 Września 2011 Najważniejsza rzecz, to czy obecnie masz Vki czy tarcze, a jeśli Vki to czy masz osobno klamki i manetki czy masz klamkomanetki. Na początek myślę, że komplet BL-M445 będzie ok, a resztę na koła np. Mavica Crossride białe: http://allegro.pl/biale-hamulce-tarczowe-shimano-bl-m445-br-m445-i1813001383.html czarne: http://allegro.pl/czarne-hamulce-tarczowe-shimano-bl-m445-br-m445-i1802102336.html Koła Mavica: http://allegro.pl/kola-mavic-crossride-2011-disc-9mm-najtaniej-i1809555983.html Jeśli masz klamkomanetki to jeszcze musisz kupić manetki.
nusch Napisano 16 Września 2011 Autor Napisano 16 Września 2011 Teraz mam V'ki , do przodu klamkomanetka, z tyłu osobno. Ale chcę wymienić wszystko bo mam problem z dokładnym wyregulowaniem przerzutek- z przodu SLX, z tyłu kaseta lx + używana przerzutka xtr. Mimo dobrego działania wszystkiego na płaskim, pod większym obciążeniem buta tył przeskakuje pod obciążeniem, a z przodu przerzutka nie zbiera całej linki na najmniejszym blacie - wygląda trochę jakby wisiała. Dlatego chciałbym wymienić, klamki, manetki i pancerze.
Qamal Napisano 16 Września 2011 Napisano 16 Września 2011 Linka zawsze jest luzna troche na najmniejszej zebatce z przodu. Co do przeskakiwania to moze masz zuzyta kasete albo nie potrafisz porzadnie wyregulowac przerzutki
dawid95 Napisano 19 Września 2011 Napisano 19 Września 2011 Przerzutki masz dobre. Co do skakania to musisz zmienic lancuch i kasete, a jesli chodzi o przerzutke przednia to kazda ma luzna linke przy wrzuceniu na ośkę wiec rowniez nie jest to wina pancerzy
nusch Napisano 20 Września 2011 Autor Napisano 20 Września 2011 Co do linki dzięki za uświadomienie, co do przeskakiwania, występowało od początku odkąd wymieniłem cały napęd - łańcuch, kasetę i korbę z zintegrowaną osią. A do regulacji dawalem dwóm osobom które robią to od lat, tak jak pisałem wcześniej na normalnym terenie wszystko ale bardziej stromy podjazd kaseta strzela , przeskakuje i w górę i w dół.
MCT Napisano 20 Września 2011 Napisano 20 Września 2011 Witaj! O lince koledzy Cię już uświadomili. Przeskakiwanie łańcucha na tylnej kasecie to nie wina niekompatybilności podzespołów zwłaszcza z tego samego teamu SH. Jeśli masz 100% pewność, że łańcuch i kaseta są dobre i nie zajeżdżone, choć objawy na to wskazują, i że masz dobrze wszystko wyregulowane to sprawdź czy nie masz krzywego haka, krzywej przerzutki a właściwie wózka, czy nie masz zatartych kółeczek w wózku i w ostateczności daj sprawdzić bębenek w tylnym kole. To chyba wszystko co przychodzi mi do głowy a może być związane z przeskakiwaniem. A w zakresie cenowym, który podałeś może być ciężko się zmieścić jeśli w grę wchodzi przejście na tarcze. Pozdrawiam!
nusch Napisano 21 Września 2011 Autor Napisano 21 Września 2011 2 kółeczka w wózku są trochę wytarte, nie wiedziałem że to może mieć aż taki wpływ. Z przekroczonym budżetem już się pogodziłem, na razie zestaw wygląda tak: Mavic Crossride 2011 komplet (566) Schwalbe Racing Ralph Performance(2x89) Hamulce hydrauliczne + klamki DEORE 2012 BR-M596 P+T 160/160 375, + adapter PM->IS na tył 13zl tarcze deore xt 2012 centerlock 160mm 2x139 do tego klucz centerlock/kasety i manetki, razem wychodzi okolo 1400zl. Zastanawiam się jeszcze nad innymi klamkami - jeszcze nie wiem czy dual control czy nie ale czy cena przy zakupie zacisków hamulca osobno i klamek , przewodów osobno jest porównywalna ?
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.