Skocz do zawartości

[hydrauliczne] - LX M585, problem z poprawną pracą przy obciążeniu


gooral

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Wszystkich!

Co prawda jest przyklejony temat o LX'ach, ale jako że ten wg mnie jest dość specyficzny, postanowiłem założyć nowy.

Otóż, mam od początku problem z tylnym hamulcem. Generalnie gdy rower sobie stoi wszystko wygląda ok. Problemy pojawiają się gdy, a raczej po tym, jak hamulec dość intensywnie popracował (przykładowo kilkuminutowy zjazd obarczony ciągłym hamowaniem)

Klamka z każdą minutą staje się coraz twardsza, klocki zbliżają się do tarczy. Efekt jest taki że po ok pół godzinie zjazdów tylne koło nie chce się obracać (oczywiście cały czas mowa o pozycji spoczynkowej hamulca) klamka ma skok 1 cm.

Co ciekawe, rower postoi parę godzin i hamulec znowu wygląda na ok, klocki tylko lekko obcierają, klamka ma normalny skok.

 

Co zostało zrobione:

- odpowietrzenie w serwisie sprzedawcy sprzętu

- serwis u producenta roweru - Kross.

 

Dotychczasowe akcje bez skutku. Może dlatego, że sam hamulec nie wykazuje złego działania przed mocniejszym obciążeniem, a moje informacje nie były przekazywane serwisantom prawidłowo, nie wiem.

 

Moje pytanie jest takie:

Czy ktoś spotkał się z podobnym działaniem hydrauliki? Co może być przyczyną takiego zachowania? Czy jest na to jakiś prosty sposób?

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli byłby to hamulec na dota - byłbym pewien, że w układzie jest woda. Objawy idealnie pasują.

 

W przypadku shimano sprawa się komplikuje.

 

1. Nie można wykluczyć zalania układu niewłaściwym płynem, nawet dotem.

2. Ponadto układ może być po prostu przepełniony. Objawy też pasują, choć nie do końca - problem powinien ustąpić w kilkanaście minut po hamowaniu.

3. Nie sądzę, że jest jakiś problem z uszczelkami. W shimano zwykle pada uszczelka kompresyjna w klamce i wtedy klamka przepuszcza, a tutaj ewidentnie łapie coraz szybciej.

 

Trzeba hamulec solidnie przepłukać odpowiednim płynem (polecam Finish Line mineral oil) i bardzo dokładnie odpowietrzyć.

 

Jeżeli gdzieś jest uszkodzenie mechaniczne, to jest ono w zacisku, lecz jest to mało prawdopodobne.

 

Zanim weźmiesz się za odpowietrzanie, wykonaj poniższe czynności:

- odkręć zacisk od adaptera

- wciśnij między klocki płaski klucz, np taki http://img1.burak.pl/img/e/0/2/0/klucz-plaski-8x9mm-yato-yt-0109.jpg

- poluzuj mocowanie klamki i ustaw ją poziomo

- odkręć obie śruby krzyżakowe mocujące pokrywkę zbiorniczka wyrównawczego i zdejmij pokrywkę wraz z uszczelką. Uwaga, może polać się olej! Napisz nam jaki jest kolor oleju

- załóż zacisk na tarczę i kilkukrotnie naciśnij klamkę aby klocki zacisnęły się na tarczy

- załóż uszczelkę i pokrywkę zbiorniczka, wkręć śruby krzyżakowe, ustaw odpowiednio klamkę na kierownicy

- wyreguluj zacisk na adapterze tak, aby klocki nie ocierały o tarczę.

 

Testuj

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...