ocelot Napisano 15 Września 2011 Napisano 15 Września 2011 Witam mam dylemat w wyborze piasty ,zastanawiam się nad dwiema piastami . Powód notoryczne przeskakiwanie bębenka ,wytarte konusy .Mam tarczę na 6śrub. Oczywiście wiem że w przypadku slx dojdzie jeszcze koszt wymiany tarczy i to mnie trochę hamuje przed slx ,ale z drugiej strony niektórzy znowu narzekają , że w deorce xt też potrafi przeskakiwać bębenek i tu w tym momencie mam dylemat .czy naprawdę jest tak kiepsko z ta deorką bo bardziej bym się do niej skłaniał . Z góry dzięki za odp. deore xt fh-m 756 na 6śrub SLX FH-M665
Piksel Napisano 15 Września 2011 Napisano 15 Września 2011 Jeśli zdecydujesz się na slxa to nie musisz wymieniać tarczy, wystarczy, że kupisz adapter.Ja kupiłbym xt, ale tak naprawdę, z żadną nie powinieneś mieć problemów.O tych bębenkach: wszystko da się zepsuć, ale to są pojedyncze przypadki.
moojmisiu Napisano 15 Września 2011 Napisano 15 Września 2011 Jeśli zdecydujesz się na slx, to musisz sobie zdawać sprawę z tego, że w tej piaście bębenek też będzie przeskakiwał.
ocelot Napisano 15 Września 2011 Autor Napisano 15 Września 2011 tak tylko ze znowu ta przejściówka to tak słyszałem ze z 60zł kosztuje ,a za tą sumę to już chyba tarczę na cl kupię , a temu slx to bardziej jest do deorki zwykłej czy do xt ? bo słyszałem że to taka odchudzona deorka czy ma może tam coś polepszone ,utwardzone ? w sumie ja także skłaniam się do xt-ka .
moojmisiu Napisano 16 Września 2011 Napisano 16 Września 2011 Temu SLXu to bardziej do deorki, chyba nawet cięższa jest. I głośniejsza. Nie myślałeś o piastach Chris King?
ulvgar Napisano 16 Września 2011 Napisano 16 Września 2011 Za 60 PLN to możesz mieć dwa adaptery, np takie
ocelot Napisano 22 Września 2011 Autor Napisano 22 Września 2011 ok wziąłem xt-ka zastanawiam się jeszcze nad taką sprawa a mianowicie niektórzy maja taką teorię aby po zakupie od razu np. piastę rozebrać i samemu nasmarować ,co o tym sądzicie ?
M333 Napisano 22 Września 2011 Napisano 22 Września 2011 Wzięło się to stąd, że piasty shimano bywają za mocno skręcone. Objawia się to szybkim zużyciem, piasta gorzej się toczy, chrobocze, trzeszczy itp. Całkowite rozebranie piasty i serwis to chyba aż nadto. Moim zdaniem wystarczy poluzować jedną stronę piasty i właściwie wyregulować konus, następnie skontrować. Potrzebny wąski płaski klucz (do konusów) oraz zwykły- do zakontrowania. Jak to zrobić doskonale opisał nasz forumowy kolega- Punkxtr, klik.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.