Skocz do zawartości

[piasta]deore xt fh-m 756


ocelot

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam mam dylemat w wyborze piasty ,zastanawiam się nad dwiema piastami . Powód notoryczne przeskakiwanie bębenka ,wytarte konusy .Mam tarczę na 6śrub. Oczywiście wiem że w przypadku slx dojdzie jeszcze koszt wymiany tarczy i to mnie trochę hamuje przed slx ,ale z drugiej strony niektórzy znowu narzekają , że w deorce xt też potrafi przeskakiwać bębenek i tu w tym momencie mam dylemat .czy naprawdę jest tak kiepsko z ta deorką bo bardziej bym się do niej skłaniał . Z góry dzięki za odp.

 

deore xt fh-m 756 na 6śrub

SLX FH-M665

Napisano

Jeśli zdecydujesz się na slxa to nie musisz wymieniać tarczy, wystarczy, że kupisz adapter.Ja kupiłbym xt, ale tak naprawdę, z żadną nie powinieneś mieć problemów.O tych bębenkach: wszystko da się zepsuć, ale to są pojedyncze przypadki.

Napisano

tak tylko ze znowu ta przejściówka to tak słyszałem ze z 60zł kosztuje ,a za tą sumę to już chyba tarczę na cl kupię , a temu slx to bardziej jest do deorki zwykłej czy do xt ? bo słyszałem że to taka odchudzona deorka czy ma może tam coś polepszone ,utwardzone ?

w sumie ja także skłaniam się do xt-ka .

Napisano

ok wziąłem xt-ka zastanawiam się jeszcze nad taką sprawa a mianowicie niektórzy maja taką teorię aby po zakupie od razu np. piastę rozebrać i samemu nasmarować ,co o tym sądzicie ?

Napisano

Wzięło się to stąd, że piasty shimano bywają za mocno skręcone. Objawia się to szybkim zużyciem, piasta gorzej się toczy, chrobocze, trzeszczy itp.

 

Całkowite rozebranie piasty i serwis to chyba aż nadto. Moim zdaniem wystarczy poluzować jedną stronę piasty i właściwie wyregulować konus, następnie skontrować. Potrzebny wąski płaski klucz (do konusów) oraz zwykły- do zakontrowania. Jak to zrobić doskonale opisał nasz forumowy kolega- Punkxtr, klik.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...