PrixPL Napisano 14 Września 2011 Udostępnij Napisano 14 Września 2011 Witam, mam taki problem, ostatnio wyczyściłem tarcze i klocki w obydwu hamulcach, przednim i tylnim tylnym i zauważyłem, że klamka od przedniego hamulca chodzi ciężej niż od tylniego i tata powiedział mi, że mam za mało płynu w tylnim tylnym hamulcu i tak się zastanawiam, czy lepiej go teraz dolać/wymienić, czy poczekać do Listopada gdzie i tak mam zamiar wyczyścić porządnie rower, wymienić płyn w przednim hamulcu itp. Coś sie stanie, jeżeli poczekam te 2 miesiące ?? Tylniego Tylnego hamulca nie używam jedynie wtedy, gdy mi jakiś samochód wyjedzie lub dziecko wyjdzie przed nos a tak to hamuje tylko przednim. Więc jak, wymieniać ten płyn teraz, czy mogę poczekać do listopada ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 15 Września 2011 Mod Team Udostępnij Napisano 15 Września 2011 Po pierwsze Jakie to hamulce, po drugie jak by było za mało płynu oznaczało by to nieszczelność układy czyli po prostu wyciek. Najprędzej ci sie zapowietrzył, z tego co można z tak skąpego opisu wywnioskować. Nic jeżeli jest tylko zapowietrzony zasadniczo nic mu nie powinno być ale im szybciej zrobisz tym lepiej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Andrew Napisano 15 Września 2011 Udostępnij Napisano 15 Września 2011 Co mamy rozumieć pod pojęciem "klamka ciężko chodzi" ? Objawem zapowietrzenia jest klamka miękko dochodząca do kierownicy, a nie opór na dźwigni. Podaj więcej szczegółów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PrixPL Napisano 15 Września 2011 Autor Udostępnij Napisano 15 Września 2011 Hamulce to tektro auriga comp. ''Klamka ciężko chodzi'' chodziło mi o to że nie działają tak samo czyli od przedniego działa poprawnie a od tylnego tak jak napisałeś miękko dochodzi do kierownicy. Czyli nic się nie stanie jeżeli poczekam te 2 miesiące ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Andrew Napisano 15 Września 2011 Udostępnij Napisano 15 Września 2011 Nic się nie stanie. Do tych hamulców nie dolejesz płynu z butelki. Potrzebna jest specjalna końcówka. Zostaw ten problem serwisowi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PrixPL Napisano 15 Września 2011 Autor Udostępnij Napisano 15 Września 2011 Właśnie nie chcę oddawać do serwisu ponieważ 1.Chcę sie nauczyć sam naprawiać swój rower. 2.Oddam do serwisu zapłacę 50 czy tam ile zł a oni zrobią na odpierdziel.A jak zrobię sam to na pewno dokładniej. Więc serwis zostawie na koniec jak naprawdę sobie z tym nie poradzę. O co ci chodziło z tym że nie doleje do tych hamulców płynu z butelki ?? Gdzie mogę dostać tą końcówkę o której piszesz ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Andrew Napisano 15 Września 2011 Udostępnij Napisano 15 Września 2011 instrukcja jak odpowietrzyć : Niestety nie wiem gdzie można kupić końcówkę pasującą do tektro. Popytaj w sklepach, może ktoś handluje akcesoriami do tego tektro. I niestety jeżeli już w tym momencie nie masz zielonego pojęcia nt. odpowietrzania, to na pewno nie zrobisz tego najdokładniej. Te spowalniacze nie wymagają regularnej wymiany płynu, więc jednorazowe prawidłowe odpowietrzenie wystarczy Ci do końca życia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PrixPL Napisano 15 Września 2011 Autor Udostępnij Napisano 15 Września 2011 A jak ta kocówka się nazywa dokładnie ?? Popytaj w sklepach, może ktoś handluje akcesoriami do tego padła. Nie każdego stać na hamulce za 1000 zł więc mi te padło pasuje bo nie jeżdżę w jakichś zawodach. I niestety jeżeli już w tym momencie nie masz zielonego pojęcia nt. odpowietrzania, to na pewno nie zrobisz tego najdokładniej. W jakim momencie ?? Rower mam dopiero 17 dni. Ty wszystko od razu wiedziałeś jak się wszystko robi ?? Takie coś było by mi potrzebne http://allegro.pl/show_item.php?item=1811516910&watched=1&msg=Obserwujesz+aukcj%C4%99.%3Cbr+%2F%3E%0D%0ANie+przegap+jej+zako%C5%84czenia.+Ustaw+przypomnienie+w+zak%C5%82adce+%3Ci%3E%3Ca+href%3D%22%2Fmyaccount%2Fwatch.php%22%3ETrwaj%C4%85ce%3C%2Fa%3E%3C%2Fi%3E.&msgtoken=68945115512738b1601bef683b7441d98c4b031b0dacff8bd2d8f4e849d8f130 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Artwro Napisano 15 Września 2011 Udostępnij Napisano 15 Września 2011 Ciekaw jestem co kolega Andrew odpowie na Twój post(na pewno ma najlepszy rower na świecie)Wydaje mi się że nie powinniśmy obrażać czyjegoś sprzętu.Tym bardziej że sam zajął się tematem,ale to pozostawiam ocenie innych.A poznałem go z tak dobrej strony. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Andrew Napisano 15 Września 2011 Udostępnij Napisano 15 Września 2011 Przepraszam za określenie, ale już tłumaczę - te hamulce to naprawdę humorzasta padlina i trafiają się sztuki, które BARDZO trudno jest doprowadzić do prawidłowego działania. Dostałem kiedyś 4 "prawie sprawne,lekko zapowietrzone" sztuki do odpowietrzenia - naprułem się przy tym co nie miara - stąd żywa nienawiść do hebli w wydaniu tektro. Jeżeli czujesz się na siłach to kup ten zestaw z allegro(nawiasem mówiąc jest to unikat, kiedyś długo tego szukałem). I do kompletu dokup sobie od razu butelkę płynu LHM firmy Delphi, dokładnie taki jak ten : http://allegro.pl/plyn-lhm-delphi-bx-cx-xantia-hydrauliczny-olej-i1774063122.html 50ml oryginalnego oleju wystarcza przy odrobinie wprawy, a przy nauce na pewno się narozlewa. Płyn delphi nie ustępuje pod względem parametrów oryginalnemu olejowi. Do tego potrzebujesz jeszcze płaski klucz 7mm i rękę ze sporym wyczuciem siły - nietrudno jest zerwać gwint odpowietrznika. Użyj 2 strzykawek zamiast jednej i woreczka. Żeby dobrze odpowietrzyć klamkę, trzeba trochę popompować przy niej strzykawką. Jeżeli proces odpowietrzania uda się, to już nie musisz ruszać tego hamulca do końca jego żywota. Jeżeli poczujesz, że jest zapowietrzony - odpowietrz samą klamkę, tak jak to wygląda na tym wideo od 5:57 : Jeżeli jakikolwiek posiadacz Aurigi czuje się obrażony, to szczerze przepraszam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PrixPL Napisano 15 Września 2011 Autor Udostępnij Napisano 15 Września 2011 Niestety wiem że te hamulce nie są najlepsze ale mi chyba wystarczą nie jeżdżę po bardzo trudnych terenach. A jeszcze po co mi ten płyn co podałeś linka do allegro przecież on jest do samochodów ? A w tej aukcji co podałem jest już ta końcówka co pasuje do tektro ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team safian Napisano 15 Września 2011 Mod Team Udostępnij Napisano 15 Września 2011 Końcówka będzie dobra. Płyn hamulcowy to nie kosmiczna technologia, w samochodach stosuje się to samo. I zacznij używać google, lub forumowej wyszukiwarki, bo zadajesz pytania, na które odpowiedź padła już wielokrotnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Didusieq Napisano 16 Września 2011 Udostępnij Napisano 16 Września 2011 Odpowietrzanie hamulca hydraulicznego w rowerze wygląda tak samo jak w samochodzie. Tylko w odwrotna stronę. Też mam hamulce Tektro (były przy rowerze). Znając mnie, kiedyś je może wymienię, ale teraz działają dobrze, co przy mojej masie (~130 kg) może być trudne. I zgadzam się, że Tektro nie jest super hamulcem, ale dla kogoś, kto pierwszy raz jeździ na hydrauliku (jak ja), w zupełności starczy. Uchwyty są standaryzowane i w przyszłości może się bawić w upgrade. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PrixPL Napisano 16 Września 2011 Autor Udostępnij Napisano 16 Września 2011 Ok czyli jutro kupuje ten zestaw do odpowietrzania i olej.A właśnie znalazłem jeszcze coś takiego KLIK Co będzie lepsze to co wyżej podałem czy to co podał Andrew Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PrixPL Napisano 17 Września 2011 Autor Udostępnij Napisano 17 Września 2011 OK kupiłem ten zestaw do odpowietrzania z allegro. Miałem sie pytać wcześniej ale zapomniałem. Tam pisze że w komplecie są : oliwki 2szt co to jest i po co to ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Andrew Napisano 17 Września 2011 Udostępnij Napisano 17 Września 2011 oliwki służą do skracania przewodu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PrixPL Napisano 17 Września 2011 Autor Udostępnij Napisano 17 Września 2011 Aha i tak za bardzo nie wiem jak to zrobić. A co to są te rzeczy na zdjęciu: 1)Po prawej stronie takie złote ?? 2)Po środku też złote ?? 3)Po lewej stronie takie czarne ?? Wszystkiego po 2 szt. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Andrew Napisano 18 Września 2011 Udostępnij Napisano 18 Września 2011 Na allegrowym zdjęciu wyliczając od lewej leżą : śruby mocujące przewód, baryłki, inserty. Wszystkiego po 2 sztuki, bo zestaw służy do skrócenia 2 przewodów. Możesz kupić : - oryginalny olej shimano : http://allegro.pl/olej-mineralny-shimano-50-ml-oryginalny-gratis-i1818877839.html - olej mineralny Finish Line :http://www.sklep.rowery.com.pl/index.php?products=product&prod_id=744 - olej mineralny LHM DELPHI Nic innego nie nadaje się, więc proszę nie poruszaj więcej tej kwestii. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PrixPL Napisano 18 Września 2011 Autor Udostępnij Napisano 18 Września 2011 A jeszcze pytanko ile gdzieś potrzeba ml do zalania na 2 hamulce? Bo chyba nie będe kupował tego 1L LHM DELPHI bo czytałem że on nie jest dobry do tektro aurigi i kupie ten shimano tylko nie wiem ile buteleczek po 50 ml. ps. A i jeszcze można mieszać te oleje tektro co są w aukcji co kupiłem http://allegro.pl/show_item.php?item=1811516910&watched=1&msg=Obserwujesz+aukcj%C4%99.%3Cbr+%2F%3E%0D%0ANie+przegap+jej+zako%C5%84czenia.+Ustaw+przypomnienie+w+zak%C5%82adce+%3Ci%3E%3Ca+href%3D%22%2Fmyaccount%2Fwatch.php%22%3ETrwaj%C4%85ce%3C%2Fa%3E%3C%2Fi%3E.&msgtoken=68945115512738b1601bef683b7441d98c4b031b0dacff8bd2d8f4e849d8f130 z tym shimano Mój odnośnikhttp://allegro.pl/olej-mineralny-shimano-50-ml-oryginalny-gratis-i1818877839.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Andrew Napisano 19 Września 2011 Udostępnij Napisano 19 Września 2011 potrzebujesz 100ml. Lepiej nie mieszać olejów, choć nie powinno się nic stać. Zacznij lepiej korzystać z forumowej wyszukiwarki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sivydym Napisano 19 Września 2011 Udostępnij Napisano 19 Września 2011 Może i ja spróbuje sam to zrobić zamiast wysyłać heble do Andrew... Nie ważne że za częsci zapłacę dużo więcej, nie ważne że nie mam o tym zielonego pojęcia i na 100% coś zepsuje, ważne za to że jak przyjdzie co do czego i zamiast zahamować palnę w drzewo to bedę mieć satysfakcje, że to moje dzieło przyczyniło się do wybitych zębów... Nie mam słów po prostu... BTW heble wysłane Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mateusz92922 Napisano 19 Września 2011 Udostępnij Napisano 19 Września 2011 Dołączam się do tematu. Założyłem hamulce Shimano BR-M596, czyli nowe Deorki. Jest w nich olej mineralny. Przy skracaniu przewodów hamulce nieco się zapowietrzyły, przydałoby się je odpowietrzyć i uzupełnić płyn. Moje pytanie brzmi, czy mogę dodać do mineralnego oleju shimano olej lhm? Czy mieszanie może wpłynąć jakoś negatywnie na hamulec? Oleju lhm dodałbym niewiele, powiedzmy że tyle ile zmieści się w zbiorniku wyrównawczym. Zastanawiam się nad dodaniem płynu lhm, ponieważ mam taki w domu i nie muszę już niczego kupować Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Andrew Napisano 19 Września 2011 Udostępnij Napisano 19 Września 2011 Mi byłoby szkoda mieszać oryginalny olej z LHM. Może lepiej zamów z allegro 50ml. Koszt mały, a będziesz mieć pewność, że masz wszystko zrobione jak należy. A jeżeli chcesz koniecznie wykorzystać LHM, to przelej hamulce nowym olejem. Mieszanie nie powinno wpłynąć na działanie, ale.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.