13kisiel13 Napisano 14 Września 2011 Udostępnij Napisano 14 Września 2011 Witam. Czytałem kilka podobnych tematów ale dotyczyły one roczników 2009 a ja szukam 2010/2011. Niedawno moja Reba zostałą uszkodzona i postanowiłem zakupić coś innego. Pod uwagę biore trzy amortyzatory takie jak w temacie - w wypadku Foxów są to konkretne egzemplaże z aukcji, Sid Race podaje aukcje jako przykład. Foxy są nowe, Sida brałbym raczej używanego. Waże około 84kg, lubie pośmigać po lesie, w góry raczej żadko wyjerzdżam. Zależy mi na bezawaryjności, czułości oraz wadze amorka. Fox Alps F100 RL: http://allegro.pl/fox-alps-f100-rl-series-nowy-czarny-mat-i1807415460.html Fox F100 RL: http://allegro.pl/fox-32-f100-rl-remote-1550gram-nowy-i1797633520.html (zna ktoś ten sklep?) Sid Race (akucja przykładowa): http://allegro.pl/rock-shox-sid-race-2010-nowy-1525-gram-pop-lock-i1810654371.html Może mi ktoś objaśnić różnicę pomiędzy Fox F100 RL i Fox Alps F100 RL? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
iwan1245 Napisano 14 Września 2011 Udostępnij Napisano 14 Września 2011 Fox wykorzystuje praktycznie cały skok, side jest bardziej progresywny. Sztywność podobna, jakość wykonania pokręteł itp. zdecydowanie Fox. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bombell Napisano 14 Września 2011 Udostępnij Napisano 14 Września 2011 Alpsy to Oemy, wnętrze to samo co w normalnych lisach ale sterówka już jest stalowa i inne golenie dolne. Całość wychodzi cięższa na pewno a czy gorsza to już w praktyce można się przekonać. A Sid w jaki sposób poległ? Jak taka kwota jest w obrocie to może warto pomyśleć o sztywniejszej osi 15mm? Wagowo niewiele więcej a na pewno sztywniej i mocniej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
13kisiel13 Napisano 14 Września 2011 Autor Udostępnij Napisano 14 Września 2011 Reba (nie Sid) została uszkodzona w transporcie na jeden z rajdów. Rower był przewożony na lawecie ciągnionej za busem spięty z 18 innymi rowerami przy użyciu materiałowych pasów. Mimo zabespieczenia go tekturami i szmatami poslkie drogi zrobiły swoje i cały amor został porysowany. Golenie górne mają jedno niewielkie otarcie na teflonie, dolne są w nieco gorszym stanie. Sprzedaje ze wzgędów estetycznych. Co do osi to niecałe 2 tygodnie temu nabyłem zestaw 240s i nie chce ich sprzedawać. Można też dokupić specjalne części do DT które są na 15mm ale myślę, że 9mm wystarcza w zupełności. Jeśli ktoś byłby zainteresowany rebą (race 2009r ale zakupiona w 2010 i używana tylko jeden sezon) to będe miał ją do sprzedania gdzieś za miesiąc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pomirot Napisano 14 Września 2011 Udostępnij Napisano 14 Września 2011 SID-a nie polecam przy Twojej wadze. Jest zalecany raczej dla lżejszych osób, do 80kg. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piksel Napisano 14 Września 2011 Udostępnij Napisano 14 Września 2011 Dlaczego? Stare sidy były wiotkie, ale nowe są nie mniej sztywne, niż reba. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sivydym Napisano 14 Września 2011 Udostępnij Napisano 14 Września 2011 Jeżeli dobrze jeździło Ci się na Rebie to i na Sidzie gorzej nie będzie a i zawsze 150 gramów mniej. Opinie o jego wiotkości przy takiej wadze to efekt placebo... Natomiast co do Foxów- faktycznie alps to "tylko" stalowa sterówka i 300 gramów wiecej niz zwykły Fox ale praca... jakby tu powiedzieć - w magazynach rowerowych zrzuconoby to pewnie na brak dotarcia ale ja się przeraziłem jak alps działa ( czyli jednak nie tylko róznią się sterówką ). Ten zwykły Fox byłby najlepszą propozycją gdyby nie brak manetki w zestawie a ona jest naprawdę świetna. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 15 Września 2011 Mod Team Udostępnij Napisano 15 Września 2011 Wszystko ładnie do czasu przejechania kilku pagórków, jak sie zbliży czas remontu to foxy łądnie zaczną z na trzepać pieniążki, sida raczej spokojnie zrobisz w domu sam i z uszczelkami nie bedzie problemu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sivydym Napisano 15 Września 2011 Udostępnij Napisano 15 Września 2011 Jak zrobi serwis Sida samemu to i Foxa także ( wersje fit pomijam oczywiście ), a i przeglad foxa w "aso" nie kosztuje nagle 2 razy wiecej niz sida ( ale jest lekko drożej to fakt ). Cos za cos, w Foxie placisz i za marke i za jakosc pracy oraz uszelnienia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czajko Napisano 20 Września 2011 Udostępnij Napisano 20 Września 2011 Fox wykorzystuje praktycznie cały skok, side jest bardziej progresywny. Sztywność podobna, jakość wykonania pokręteł itp. zdecydowanie Fox. Z tym wykorzystywaniem całego skoku to się nie do końca zgodzę. Mam wersję F100 RLC z 2009 (otwarta kąpiel olejowa - jeszcze nie FIT) i żeby dobić ostatnie 10-15mm to muszę nieźle się postarać ;-) Nie zmienia to faktu, że amor działa jak marzenie i znakomicie wybiera nawet najmniejsze nierówności. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 21 Września 2011 Mod Team Udostępnij Napisano 21 Września 2011 No oczywiście panowie tylko z sidem idziesz do pana henia hydraulika dobierasz uszczelki za jakies 2-5zł i szczerzysz zębiska z foxem tak przyjemnie nie ma. Serwisy w salonach są porównywalne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.