djdan Napisano 14 Września 2011 Udostępnij Napisano 14 Września 2011 Witam! Oto mój lowel : Rama: Giant Trance X2, Maestro, skok 5''/127mm, S Widelec: Fox 32 F120 RL, z osią ø15mm Tłumik: Fox Float RP2 Przerzutka przednia: Shimano XT FD-M770 Przerzutka tylna: Shimano XTR Shadow RD-M972-GS Korba: RaceFace Deus XC Kaseta: SRAM PG980, 11-34, 9 biegów Łańcuch: Shimano CN-HG73 Pedały: Shimano PD-M324, platforma i spd Piasty: -przednia: Giant FR oś ø15mm -tylna: WTB Laser Lite Disc Obręcze: WTB Laser Disc Trail Opony: -przód: Kenda Nevegal Stick-E, 26x2.1" -tył: Kenda Nevegal DTC, 26x2.1" Manetki: Shimano XTR SL-M970 Hamulec przedni: Hayes Stroker Trail, tarcza 180mm Hamulec tylny: Hayes Stroker Trail, tarcza 160mm Kierownica: RaceFace Evolve XC, gięta Mostek: RaceFace Evolve XC Stery: FSA Siodełko: WTB Devo Team Sztyca: RaceFace Evolve XC Waga: katalogowa 12,3 kg, podawana chyba dla rozmiaru M i bez pedałów, więc myślę, że całość waży w granicach 12,7kg. Chciałbym zejść z tym wszystkim poniżej 12kg. Ja myślę nad wymianą opon, a w przyszłości hamulców na jakieś XT albo Elixir R/CR. Proszę o propozycje ewentualnych zmian. Z góry dzięki!!! Oto fotki: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
djdan Napisano 15 Września 2011 Autor Udostępnij Napisano 15 Września 2011 Up! Poradzi mi ktoś? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sol Napisano 15 Września 2011 Udostępnij Napisano 15 Września 2011 A co? Szykujesz go na maraton? IMO jak na trailówkę jest zbudowany dobrze i jeżeli ma być używany w solidnym terenie to bym zostawił jak jest. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MonoVan Napisano 15 Września 2011 Udostępnij Napisano 15 Września 2011 dokładnie, w jakim celu odchudzasz ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 15 Września 2011 Udostępnij Napisano 15 Września 2011 Te opony wcale nie są takie ciężkie ale jeśli już musisz to lekkie opony nadające się do tego roweru - Continental Mountain King 2,2" Race Sport około 520 gr. zaoszczędzisz jakieś 170 gr. A skoro rower Ci tak ciąży to zmień koła, jeśli chcesz faktycznie poczuć różnicę kup DT Tricon zaoszczędzisz jakieś 300/320 gram. Zmiana hamulców w celu zbicia wagi jest raczej śmieszna Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
djdan Napisano 15 Września 2011 Autor Udostępnij Napisano 15 Września 2011 Używam go raczej w mocnym terenie. A hamulce chciałbym zmienić, bo jednak te Hayes'y mogłyby być lepsze. Chyba że to wina małej tarczy (160mm- tył). A co do kół, to pare złociszy za takie DT trzeba dać. Z tego co zobaczyłem w googlach to ok 4000zł, czyli połowa wartości roweru. Czyli te opony byłyby do wymiany? Ja myślę jeszcze nad dętkami i pedałami. Też troszkę ciążą. Czy na teren można założyć jakieś lajtowe dętki, żeby nie łapać snake'ów? A pedały to raczej same platformy, nie spd/ plaforma? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 15 Września 2011 Udostępnij Napisano 15 Września 2011 W "mocnym terenie" i opona 600/620 gr. jest dla Ciebie ciężka ??? DT można znaleźć taniej, ale to już inna bajka, jeśli to "mocny teren" raczej kupił bym DT niż zakładał lżejsze opony ... Natomiast jeśli trochę przeholowqłeś z określeniem terenu (czyli np. faktycznie jazda trail), Continentale mogą być ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OKO Napisano 16 Września 2011 Udostępnij Napisano 16 Września 2011 Prawda - jeżeli śmigasz w ciężkim terenie to trza go dozbrajać a nie odchudzać. Ja też (w Trance)śmigam na Kendach nevegal/blue groove - waga po ok. 890g, w rozmiarze 2.35 i wg. mnie w ciężki teren taki rozmiar jest w sam raz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sol Napisano 16 Września 2011 Udostępnij Napisano 16 Września 2011 Używam go raczej w mocnym terenie. A hamulce chciałbym zmienić, bo jednak te Hayes'y mogłyby być lepsze. Chyba że to wina małej tarczy (160mm- tył). A co do kół, to pare złociszy za takie DT trzeba dać. Z tego co zobaczyłem w googlach to ok 4000zł, czyli połowa wartości roweru. Czyli te opony byłyby do wymiany? Ja myślę jeszcze nad dętkami i pedałami. Też troszkę ciążą. Czy na teren można założyć jakieś lajtowe dętki, żeby nie łapać snake'ów? A pedały to raczej same platformy, nie spd/ plaforma? Err, sorry za szczerość, ale szukasz dziury w całym. Po pierwsze tarcza jaką masz to standard. Po drugie hamuje się przede wszystkim przodem, tył traktuje się pomocniczo, bardziej jako narzędzie kontroli toru jazdy. No chyba, że nie możesz zablokować tyłu, ale wtedy sugeruję przeserwisować hamulec, a nie go wymieniać. Po trzecie lekkie dętki i ciężki teren to ryzykowny pomysł. Zysk wagowy nieodczuwalny, za to wagę roweru odczujesz na pewno - gdy go będziesz musiał targać pod pachą parę kilometrów. Po czwarte zamiana pedałów na platformy powinna raczej wynikać z preferencji. Jeżeli wolisz platformy, wstaw platformy, jeżeli pewnie czujesz się na spd, wstaw spd, a jeżeli chcesz to i to, to zostaw co masz. Dla jasności - to Twój rower i nikt Ci nie broni robić z nim co chcesz. Ale w aktualnej postaci prezentuje się bardzo dobrze i lajtując go tylko dla lajtowania możesz pozbawić go odporności na teren. A w tego typu rowerach nie o to chodzi. Jedyne nad czym bym się zastanowił to koła, ale musiałbyś sprawdzić ile ważą aktualne. IMO sens byłby wówczas gdyby waga oscylowała przy 2 kg. P.S. Wszystko to dotyczy cięższego terenu of koz. Jeżeli turlasz się po nizinach, lasach czy innych szutrach i nie wybierasz w góry (zwłaszcza kamieniste szlaki) to lajtuj według uznania . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
djdan Napisano 16 Września 2011 Autor Udostępnij Napisano 16 Września 2011 Teren w jakim jeżdżę to czasami błotne, czasami jakieś polne drogi. Żwirowa też się trafi. Jest bardzo dużo stromych podjazdów i zjazdów (mieszkam w górach)- dlatego potrzebuję lepszych hamulców. Te co mam za szybko się grzeją i dlatego postanowiłem, że kupię tarczę 203mm (myślę, że FOX wytrzyma) i założę na przód, a tą 180 na tył (dobry pomysł?). A co do opon, to kupiłem Race Kingi SS do mojego drugiego roweru- HT (Trek 8500). Zobaczę jak się na nich jeździ i zdecyduję się, czy zmieniać czy nie. Natomiast jeśli chodzi o pedały, to te co mam to miałem od nowości. Nigdy nie używałem SPD i pewnie nie będę (chociaż może...hmmm) dlatego zmienię na jakieś lekkie platformy np takie (link) Może dobrze mówicie, że szukam dziury w całym. Patrząc na wagi innych fulli to mój wypada całkiem dobrze. Co o tym myślicie? Na pedałach zszedłbym jakieś 250g, na oponach 450g, a na tarczy rowerek dociążył bym o jakieś 50g. W sumie wychodzi ~650g, czyli całość ~12kg Bedzie git? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OKO Napisano 18 Września 2011 Udostępnij Napisano 18 Września 2011 Race Kingi i tarcza 200? To tak jak byś do sztywniaka założył amor DH - spoko tylko po co. ...chyba wszystkie niedomówienia wynikają tu z różnego rozumienia pojęcia "trudny teren" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
djdan Napisano 19 Września 2011 Autor Udostępnij Napisano 19 Września 2011 OK, ale powiedzmy, że jedziesz 2 km w dół po stromej, żwirowej drodze, to opony nie muszą być kloce, a tarcze się większe przydadzą, bo nie mam zamiaru jechać 60km/h albo więcej po lesie i wybić wszystkie zęby, bo tarcze nie wytrzymały i są pogięte jak blaszka od konserwy. Oponki dzisiaj mi przyszły, więc myślę, że dziś albo jutro się na nich przejadę i zobaczę, czy się będą nadawać, czy nie. pzdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 19 Września 2011 Udostępnij Napisano 19 Września 2011 Nawet górskie strome szutrowe podjazdy i zjazdy to niezbyt trudny teren, generalnie mogłeś sobie kupić Anthema, łatwiej by go było odchudzić, bez obciachu mógł byś założyć do niego Race Kingi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Killer206 Napisano 19 Września 2011 Udostępnij Napisano 19 Września 2011 Bez przesady, bo zaraz zahaczymy o DH... Ale patrząc na Twój rower to bez kitu jest bardzo spoko Jak już bardzo chcesz go lightować to daj przerzutkę przód, kasetę i łańcuch XTR Pewnie, można by z nim zejść nawet do 9kg tylko wtedy musiałbyś go grzecznie powiesić na półce Co do hamulców to akurat rozumiem, jednak 203 z przodu i 180 to przerost formy nad treścią i raczej skłonny jestem powiedzieć, że brak Ci techniki Kup porządne tarcze, a jeśli chodzi o hamulce to Formula RX jest w promocji w Centrumrowerowym po 419zł. Do tego roweru jak znalazł i raczej ciężko o lepsze hamulce do Twoich zastosowań Jak chcesz już brać się za koła to może zbuduj coś na obręczach ZTR Arch, szprychach DT Competition. Na przód coś lekkiego byle pod oś 15mm i wysokim kołnierzu, może piastę A2Z XCFi dałoby się łatwo przerobić a na tył może Hope, ale DT240 też dałaby radę Jeśli szukasz natchnienia: http://www.forumrowerowe.org/topic/88722-9421g-specialized-stumpjumper-fsr-carbon-pro-2010/page__st__80 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
djdan Napisano 20 Września 2011 Autor Udostępnij Napisano 20 Września 2011 Rulez kupiłem Trance'a bo to była mega okazja. A dlaczego Race Kingi w Trance'ie to obciach? Przecież te 2.2 byłyby OK. Dzięki wszystkim za porady. Postanowiłem kupić taką tarczę w rozmiarze 180mm. Będzie OK? Tylko musiałbym jeszcze kupić adapter na tył. I tu pytanie. Czy jeśli kupię adapter Shimano, to gdy przykręcę do niego zacisk Hayes'a, to wszystko będzie grało? No i na razie dam sobie spokój z odchudzaniem. Jak te kółka zjadę, to kupię nowe, lekkie i porządne. No a hamulce... jeszcze zobaczę. Podobają mi się nowe XT'ki na 2012 oraz Elixiry CR, więc może takimi będę w przyszłości się interesował. pzdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
djdan Napisano 23 Września 2011 Autor Udostępnij Napisano 23 Września 2011 Przejechałem się na tych Race Kingach i powiem szczerze- są super- niskie opory toczenia, niska waga (mam wersję SS- ok 450g każda) oraz dobrze się trzymają podłoża. Jeśli chodzi o Kendy Nevegal'e to też są OK, jednak te opory toczenia mnie zabijają. A powie mi ktoś czy adapter Shimano będzie pasował do zacisku Hayes'a? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
c4r0 Napisano 23 Września 2011 Udostępnij Napisano 23 Września 2011 Jak masz takie parcie to przerób koła na bezdętkowe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
djdan Napisano 23 Września 2011 Autor Udostępnij Napisano 23 Września 2011 Nie lubię wyrzucać pieniądze w błoto, więc kupie nowe oponki, jak te zjadę. A myślę, że to będzie szybko. No i czy mi ktoś w końcu powie: czy adapter Shimano będzie pasował do zacisku Hayes'a? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WacekMTB Napisano 23 Września 2011 Udostępnij Napisano 23 Września 2011 O ile mie wiadomo nie będzie pasował... kiedyś szukałem adaptera tyle że do Avida Juicy 7 i mierzyłem adapter z Hayesa, nic z tego nie wyszło. Jeśli chodzi o hamulce to raczej mierzyłbym w Avidy, jakoś osobiście jestem bardziej do nich przekonany niż do Shimano XT. Sam jeżdżę na Juicy 7 i jestem zadowolony, bawiłem się też XT, ale mi nie podeszły. O ile wiem to mniej problemów będziesz miał z Avid'ami. Co prawda nie wiem jak wychodzą testy, ale według mnie bierz AVIDA. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
djdan Napisano 24 Września 2011 Autor Udostępnij Napisano 24 Września 2011 Dzięki za odp. Właśnie też mam Avidy, w Treku 8500, ale tylko na przodzie to Juicy 7. Na tyle mam Juicy 3 i muszę powiedzieć, że jest dużo słabszy od 7. Zobaczyłem też na allegro Avid Juicy Ultimate i prawdopodobnie między nimi a Eixirami R/CR w przyszłości będę wybierał. Dzięki wszystkim za odpowiedzi!!! ADMINÓW PROSZĘ O ZAMKNIĘCIE TEMATU- nie mam więcej pytań POZDRAWIAM!!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
qdlaty123 Napisano 24 Września 2011 Udostępnij Napisano 24 Września 2011 ...chyba wszystkie niedomówienia wynikają tu z różnego rozumienia pojęcia "trudny teren" powstrzymam się Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OKO Napisano 28 Września 2011 Udostępnij Napisano 28 Września 2011 Dzięki za odp. Właśnie też mam Avidy, w Treku 8500, ale tylko na przodzie to Juicy 7. Na tyle mam Juicy 3 i muszę powiedzieć, że jest dużo słabszy od 7. Zobaczyłem też na allegro Avid Juicy Ultimate i prawdopodobnie między nimi a Eixirami R/CR w przyszłości będę wybierał. Dzięki wszystkim za odpowiedzi!!! ADMINÓW PROSZĘ O ZAMKNIĘCIE TEMATU- nie mam więcej pytań POZDRAWIAM!!! Piszesz temat chwaląc się swoim rowerem, a kiedy ludzie go trochę skrytykowali, to prosisz o zamknięcie tematu? ....ech. Trza być gotowym na cierpkie słowa o nie od razu się mazać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rauf Napisano 28 Września 2011 Udostępnij Napisano 28 Września 2011 Piszesz temat chwaląc się swoim rowerem, a kiedy ludzie go trochę skrytykowali, to prosisz o zamknięcie tematu? ....ech. Trza być gotowym na cierpkie słowa o nie od razu się mazać @OKO, decyzja zapadła, jaśniepan zdecydował...ciesz się że innych tematów nie zamyka... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
djdan Napisano 28 Września 2011 Autor Udostępnij Napisano 28 Września 2011 OKO o co ci znowu chodzi? Założyłem temat, żeby dowiedzieć się pare rzeczy. Wiem już wszystko i nie mam już więcej pytań, więc proszę adminów o zamknięcie tematu. Czy to takie dziwne? Po co mam zaśmiecać forum? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.