Mod Team safian Napisano 14 Września 2011 Mod Team Napisano 14 Września 2011 Hej, piszę jako kolejny człowiek, który nie umie użyć kalkulatora DT. W zasadzie to nie wiem, czy umiem, wyszły mi dziwne wyniki. Kółko ma być zaplatane na: Obręcze: ZTR Olympic Piasty: Novatec D711SB / D712SB Szprychy: Sapim D-light Nyple: Alu Dartmoor'y 12mm Wyszły mi takie wyniki: Dziwi mnie jedynie, że szczególnie z tyłu długości są prawie identyczne, czyżbym nie umiał użyć kalkulatora? Wymiary piast brałem ze strony: http://www.bdopcycling.com/Hubs-MTB.asp Wymiar obręczy znalazłem na mtbr, niektórzy tam piszą, że obręcz ma 536, ale wtedy długości wychodzą minimalnie mniejsze. Jakie brać szprychy? 64 x 260mm? Czy może 32 x 260 + 32 x 262? Pozdrawiam.
miskov17 Napisano 14 Września 2011 Napisano 14 Września 2011 Wszystko jest dobrze, tylna piasta ma różnej wysokosci kołnierze dlatego długość szprych jest praktycznie identyczna. Olympici mają erd 536mm, do poprawy Co nawet potwierdza naklejka na obręczy. Mam identyczny zestaw, z tyłu 260mm są praktycznie idealnie dopasowane.
Mod Team safian Napisano 14 Września 2011 Autor Mod Team Napisano 14 Września 2011 W takim razie po poprawce wychodzi: P: 259,8 / 260,0 T: 259,5 / 259,3 Spokeman pokazał troszkę dłuższe: P: 261,1 / 261,3 T: 260,8 / 260,4 Czyli teraz pytanie, któremu kalkulatorowi zawierzyć? Niby DT uwzględnia więcej zmiennych i wydaje się lepszy :c Czy gdybym wziął nawet niechcący 2 mm za długie to czy zaplecenie z takimi szprychami byłoby niemożliwe? I co w wypadku, kiedy pokazuje mi 261 mm? Brać 260, czy 262? :c Sorry za zadawanie może banalnych pytań, ale jednak nie chciałbym się pomylić i znów wywalić kasy w błoto a kółek nigdy nie składałem :/
Mod Team Puklus Napisano 14 Września 2011 Mod Team Napisano 14 Września 2011 Dla pewności uzyj jeszcze kilku kalkulatorów, z doświadczenia ci powiem ze jak piasta ma nie symetryczne kołnierze to jest własnie zamysłem zrównania długości szprych po obu stronach. NIe zawsze to sie sprawdza ale zazwyczaj. Najgorzej jest gdy taka piasta nie ma wyfrezoanego kołnierza, tego wyższego oczywiście. wtedy zaplot to nie lada wyzwanie, przerabiałem to
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.