Skocz do zawartości

[amortyzato] XCR LO Solo Air


RafalSBK

Rekomendowane odpowiedzi

  • 3 tygodnie później...

Oczywiście że tak.

 

można przerobić na powietrze jak w temacie.

witam serdecznie. mam prosbe do posiadaczy xcr-ow. czy moze ktos zmierzyc ile cm jest od samego dolu amortyzatora do dolu podkowy. mam taki z dopiskiem, ze jest to xcr 29 er. ciekawy jestem czy jest to tylko kwestia tej naklejki, z taka informacja, czy tez rzeczywiscie ten ,, przeswit '' jest wiekszy, tak by kolo 29 calowe tam sie zmiescilo... pytam, poza czysta ciekawoscia, rowniez dlatego, ze zastanawiam sie nad jakims powietrznym amortyzatorem. ktory bylby, chociaz w teorii, pod kola 26 calowe a tak naprawde i 29-atka by sie zmiescila. pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może trzeba założyć pokrętło na blokadzie inaczej, ja źle założyłem za pierwszym razem i tez straciłem blokadę.

Trzeba by było ustawić na zablokowane, zdjąć pokrętło i założyć w pozycji bez tłumienia, czy jakoś tak.

 

Druga przyczyna z jaka się spotkałem to brak blokady jeżeli lagi są za mocno wysunięte do góry, zmieniałeś skok amora?

 

w xcr oleju raczej nie dolejesz do tego kartridża od tłumienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może trzeba założyć pokrętło na blokadzie inaczej, ja źle założyłem za pierwszym razem i tez straciłem blokadę.

Trzeba by było ustawić na zablokowane, zdjąć pokrętło i założyć w pozycji bez tłumienia, czy jakoś tak.

 

Druga przyczyna z jaka się spotkałem to brak blokady jeżeli lagi są za mocno wysunięte do góry, zmieniałeś skok amora?

 

w xcr oleju raczej nie dolejesz do tego kartridża od tłumienia

malo, by kolo 29 cali weszlo potrzeba 40 cm, tak by troche miejsca pod podkowa na blotko zostalo. tak wiec xcr 29 jest rzeczywiscie wiekszy od xcr26. i nie jest to tylko kwestia naklejki. pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Da rade zrobić komorę powietrzną w xcm v3 z blokada skoku? Lub wymienić sprężyny na jakieś miększe? Bo wiem ze w xcm się da.. tylko 1 czy 2 komory i czy da się zachować tą blokadę? A co do tych sprężyn to ktoś wie może gdzie mógłbym miększe nabyć?

Edytowane przez Bartosz111
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 3 tygodnie później...

Witam.Podziwiam was koledzy za trud oraz za pomysłowość w przeróbkach XCR-a ,ale zastanawiam się nad sensownością tego zabiegu pod względem opłacalności.

Po pierwsze dobry amortyzator powietrzny używany kupimy za ok.300-350zł. (mowa tu o RS Tora solo Air,czy Epiconie) lub nowy Manitou Drake za ok.350-400.

W tych amorkach mamy dużo sztywniejsze golenie,dużo lepszą jakość pracy i pewność bezpieczeństwa podczas jazdy.

Jeszcze rozumiem że jeżeli mamy już starszy amorek to z nim kombinujemy,ale mając w miarę nowy to naprawdę polecam sprzedać (za ok.200zł.) i kupić coś co naprawde pracuje,a nie tylko się ugina.

Proszę nie odbierajcie mojej wypowiedzi jako negującą waszą pracę tylko jako pewnego rodzaju przemyślenie o opłacalności i co najważniejsze o bezpieczeństwie,bo patrząc właśnie przez pryzmat bezpieczeństwa to można mieć tu najwięcej zastrzeżeń.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

tu nie można miec zastrzeżeń, bo budowa jest prosta jak cep i projekt jest bezpieczny.

Temat jest skierowany do posiadaczy takich widelców. Nikt nie będzie celowo kupował nowego XCR'a tylko dla przeróbki.

W kwestii Drake'ów z allegro - są to leżaki magazynowe i tu jest loteria.

Ja ze swojego jestem co prawda zadowolony, ale wymagał nieco zabawy by chodził jak marzenie, a to też nie każdemu odpowiada.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

danek7902 Widzisz, jak już kupiłem swojego xcr - było to ponad 2 lata temu i w ogóle się nie znałem na amortyzatorach, nie siedziałem na żadnych forach i nie czytałem żadnych opinii, kupiłem go bo to był jedyny amortyzator na który było mnie stać (i tak nazbierałem te 230zł z wielkim trudem).

Nie wiedziałem ze będzie za twardy, ale jak się zorientowałem że ugina się tylko do połowy to chciałem coś z tym zrobić, a z braku funduszy wykorzystałem to co miałem w garażu i trochę swojej mega pomysłowości :P

I tak oto powstał ten projekt.

Przeróbka jest bezpieczna, nawet jak coś z tego patentu się rozleci to amor w najgorszym wypadku straci ciśnienie.

A co do pracy to nie wiem czemu miał by źle pracować, ma reg twardości, objętości komory powietrznej, i reg tłumienia.

Nie każdy potrzebuje takich regulacji jak osobne tłumienie powrotu, czy szybka wolna kompresja

 

ps

mrmorty troche przesadziłem z tą pomysłowością, bo jak by nie patrzeć pierwszy przerobiłeś darta na powietrze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

och, ach, dziękuję i czuję się z tym wspaniale... :P

Mój Dart pójdzie w dobre ręce niebawem bo dla mnie niestety brakuje sztywności, ale projekt działa. Gdyby nie te cieniutkie golenie to bym go zostawił, zwłaszcza że mam pomysł na negatywną sprężynę powietrzną :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...
  • 1 miesiąc temu...
  • 7 miesięcy temu...
  • 1 rok później...

Witam

Odświerzę troche kotleta. Może ktoś wstawić zdjęcia ponownie?

Druga sprawa, o co chodzi z tymi uszczelkami i podkładkami, gdzie je włożyć, zamist czego i jak. Bo nie czaje tylko tego momentu. W skali od 1 do 10, jak warto tego moda wykonać. Mam dostęp do tokarki także nie jest to problem dorobic sobie korek a z opisu wynika że to najtrudniejsza sparawa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...
  • 9 miesięcy temu...

Witam jestem nowy na forum,sprawa dotyczy przeróbki amora mam zamiar to zrobić tylko zdjęcia dodane do tematu nie chcą sie otwierać więc wielka prośba jeśli ktoś ma i może udostępnić to był bym bardzo wdzięczny, to mój e mail dud-tom80@wp.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...