Kudlaty01 Napisano 13 Września 2011 Udostępnij Napisano 13 Września 2011 Witam,niestety zajechałem napęd i kłania się jego zmiana... Do wymiany kaseta,łańcuch i przód... Zajechany napęd to kaseta slx 11-36,przód deore xt 24x32x42. Myślałem nad różnymi rozwiązaniami 1.kaseta 11-36 i z przodu tylko blat 38. Pytanie jak to się ma do rzeczywistości?? na 38x36 podjadę wszystko(z doświadczenia) problem jest w prędkości maksymalnej (około 40km/h) największa bolączka to rozjazdy maratonów gdzie prędkość dochodzi do 50... Bardzo mnie to zachęca ze względu na zejście wagowe (200-250g) Tylko jak się to ma do rzeczywistości?? eksperymentował ktoś?? 2. W przypadku standardu(przód 24jak nowe;] ) 32 xt kosztuje 90zł przy czym slx 60zł, różnica w wadze jest znikoma więc nie patrzymy na to, pytanie kieruję w stronę zmiany łańcucha jak z pinami i wspomagaczami w slx?? zawsze 30zł w kieszeni... a co do 42 to jakoś ciężko znaleźć wszędzie 44... 3. W grę wchodzą jeszcze 2 blaty 28x42(coś koło tego) Co sądzicie o 1 pomyśle?? Opłaca się w to pakować?? zysk wagowy fajny ale nie wiadomo jak z pracą... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karolyfer Napisano 13 Września 2011 Udostępnij Napisano 13 Września 2011 A może blaty 39x26 z przodu z kasetą 11-36(34 lub 32)? Ja osobiście chętnie bym czegoś takiego spróbował, bo rzadko kiedy w ciężkim terenie jest możliwośc pojechania dłuższy czas z blatu, mamy wtedy zysk wagowy, rzadsze zmiany z przodu i nie krzyżujemy aż tak łańcucha w ferworze walki . Wszystko zależy od twoich preferencji i potrzeb i tak naprawdę nikt za Ciebie idealnie Ci przełożeń nie dobierze PS Jeśli chodzi o wyjeżdżanie wszystkiego na 38x36 to nie wiem czy Ci gratulować formy i super przyczepnych opon czy współczuć braku porządnych podjazdów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kudlaty01 Napisano 13 Września 2011 Autor Udostępnij Napisano 13 Września 2011 porządne podjazdy właśnie wyrobiły taką formę ;] chociaż z takim przełożeniem troszkę robi się krucho na technicznych podjazdach... kurcze jak 2blatówka to już musi być 42 a do tego najlepiej 29 zresztą nie bez powodu tak preferuje sram a do tego 11-32 starczy...chociaż hmmm... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karolyfer Napisano 13 Września 2011 Udostępnij Napisano 13 Września 2011 Sram oferuje też korbę 39x26 taką jak napisałem więc to akurat nie wyznacznik Jeśli chcesz koniecznie zyskać na wadze, to może rzeczywiście lepszym rozwiązaniem będzie 42x28 bo jest to mniej radykalna zmiana od włożenia 39x26, zwłaszcza że po twoich rozważaniach widzę, że nie do końca wiesz czego chcesz, więc lepiej chyba nie przeginać.. PS. Może ujawnisz nam kim jesteś, Julien Absalon potrzebował najmniejszej zębatki 32 przy kasecie 11-32, a ty na twardszym dalej upierasz się że wszystko wyjeżdżasz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rzymo Napisano 13 Września 2011 Udostępnij Napisano 13 Września 2011 1.kaseta 11-36 i z przodu tylko blat 38. Pytanie jak to się ma do rzeczywistości?? na 38x36 podjadę wszystko(z doświadczenia) problem jest w prędkości maksymalnej (około 40km/h) największa bolączka to rozjazdy maratonów gdzie prędkość dochodzi do 50... Jeżdżę z jednym blatem z przodu, tyle że na prostych kręcę dosyć szybko - do okolic 40km/h wystarczą mi 32 zęby z przodu. Niedawno zmieniłem na 34, żeby o kawałek podnieść v-max. Teraz jest ok, dla mnie ideał (tyle że się nie ścigam). 50km/h - fakt, z tym jest problem przy jednym blacie. Co prawda na chwilę osiągnę, ale naprawdę tylko na chwilę 32 xt kosztuje 90zł przy czym slx 60zł Masz na myśli te kompozytowe? Przecież to jest właściwie to samo. 3. W grę wchodzą jeszcze 2 blaty 28x42(coś koło tego) To chyba najsensowniejsza opcja w Twoim przypadku - skoro 38x36 Ci wystarczyło, to do takiej korby (lub innej wariacji, w stylu np. 38/26) mógłbyś założyć lekką kasetę SLX 11-28T. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kudlaty01 Napisano 14 Września 2011 Autor Udostępnij Napisano 14 Września 2011 PS. Może ujawnisz nam kim jesteś, Julien Absalon potrzebował najmniejszej zębatki 32 przy kasecie 11-32, a ty na twardszym dalej upierasz się że wszystko wyjeżdżasz Ehh i się przyczepił... Absalon jeździ w XC na pucharze świata a ja w maratonach. Mówiąc,że wszystko podjadę miałem na myśli miejscowe pagórki a lodowiec nie skąpił ich:) 32x32 a 38x36 to jest naprawdę różnica Edit;Literówka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karolyfer Napisano 14 Września 2011 Udostępnij Napisano 14 Września 2011 To następnym razem sprecyzuj gdzie masz zamiar jeździć, bo to jest, jakby nie patrzeć, dość przydatne przy ustalaniu przełożeń napędu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 14 Września 2011 Mod Team Udostępnij Napisano 14 Września 2011 Mozna to zrobić na pare sporobów, albo mieć zestaw kilku kaset i zebatek i każdą testować i wybraz najlepszy zestaw, ale naprawde mało kto ma mozliwość skombinować tyle sprzetu, dlatego mozna zrobić inaczej. Zaprzęgnijmy do roboty matematyke. jak wiadomo przelozenia sie dublują w rowerze kilka razy, sa takie same lub bardzo podobne. Tak ze chcąc sprawdzić jak sie jedzie na korbie z blatami np 38z trzeba wyliczyć przelożenia na kazdym biegu kasety, pozniej policzyć tak samo do obecnie posiadanej korby, u stawić sobie żadane wartosci i poprostu sie przejechać i stwierdzić czy jest ok czy nie. Ja u siebie kiedyś z ciekawości liczyłem i np przekłądnia 2.20 powtarza sie 3 krotnia na każdej zębtce z przodu. Co prawda nie jest to równe 2.20 zawsze jest kilka setek odstępu ale to nie robi jakiejś znaczącej roli. Nie wiem czy moj sporob jest prawidłowym ale sie sprawdzał, poprosty dzieliłem ilosć zębów na korbie z zebami na kasecie i dane zesttawiałem w tabeli. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kudlaty01 Napisano 14 Września 2011 Autor Udostępnij Napisano 14 Września 2011 Oczywiśice liczyłem wzorami to i tamto... Lecz teoria i praktyka... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 14 Września 2011 Mod Team Udostępnij Napisano 14 Września 2011 Nie koniecznie teoria i praktyka, jeżeli szukasz korby lub samych blatów określonej wiekowości możesz dostosować czyli maxymalnie jak sie da zrownać przełozenie na obecnym sprzęcie i po prostu jechać. Wtedy juz nie masz rozdzielenia teoria - praktyka tylko zamieniasz teorie w praktyke. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kudlaty01 Napisano 14 Września 2011 Autor Udostępnij Napisano 14 Września 2011 Do usunięcia... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.