Skocz do zawartości

[hamulce tarczowe] Shimano - co wybrać


phen0

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie.

Jestem nowy i od razu przepraszam, jeśli coś zrobiłem (zrobię) źle.

 

Mam pewien problem :

chciałbym zrobić modyfikację hamulców i wymienić moje stare v-ki na hydrauliki.

Tylne koło mam już do tego przygotowane i jest mocowanie na tarczę, ale przednie jeszcze przynajmniej pół roku jazdy musi pochodzić na v-kach, bo nie mam forsy na wymianę koła.

 

Do sedna : mam możliwość wyboru - znacznie taniej dwa hamulce Shimano BR-M445 (na przednie i tylne koło)

lub sam hamulec na tył Shimano SLX br-m665

 

Te M445 są całe w komplecie z tarczami, a M665 musiałbym składać od początku.

 

Klamki mam zamiar tak czy siak wymienić na M585 DC, które nabyłem w bardzo okazyjnej cenie, więc klamki nie mają znaczenia.

 

Proszę mi powiedzieć, czy warto dopłacić i kupić jeden SLX a na przyszły rok dorzucić drugi, czy może jednak kupić te m445 i jakiś czas pośmigać, a później wymienić tylko zaciski ??

 

Dodam, że jeżdżę po lasach, górach i nieraz wracam cały w błocie - takie średnie xc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pewnie do dziś bym jeździł na v-kach, gdyby nie wypadek

dlatego właśnie chcę zmienić hamulce na takie, przy których będę czuł się bezpieczniej

 

dzięki za pomoc, właśnie tak najprawdopodobniej zrobię, kupię SLX-a m665 a na przyszły rok może coś więcej uzbieram to na przód może jakiegoś XT lub XTR-a kupię

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak masz od razu zmieniać klamki to na pewno prędzej sprzedasz te od slx niż od m445. Dodatkowo do slx możesz założyć metaliczne klocki np. xtr m06 a takie przydadzą się w mokrej/błotnej jeździe. Tyle że slx różni się w zasadzie tylko klamkami od deore więc może lepiej kupić deore 595?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam shimano deore 2012 z servo krótki skok klamki, duża siła pozwala obsługiwać jednym palcem i chyba nie ma nic lepszego w tej półce cenowej P160/T140 kcnc razer 545zł komplet (konkurencja Avid ELIXIR 3) obecnie tylko planuje zakupić lepsze klocki na przód bo żywicznych nie odpowiada mi praca hamulca. Ale i żywiczne dają rade dlatego nie spieszy mi się z wymianą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

 

 

Do sedna : mam możliwość wyboru - znacznie taniej dwa hamulce Shimano BR-M445 (na przednie i tylne koło)

lub sam hamulec na tył Shimano SLX br-m665

 

Te M445 są całe w komplecie z tarczami, a M665 musiałbym składać od początku.

 

Klamki mam zamiar tak czy siak wymienić na M585 DC, które nabyłem w bardzo okazyjnej cenie, więc klamki nie mają znaczenia.

 

 

Za ile konkretnie możesz kupić SLXa? Trochę bez sensu wydaje mi się kupowanie hamulca i sprzedawanie klamki. W SLXie standardowo są żywiczne klocki, średnio nadające się do jazdy w błocie. Skoro masz już klamkomanetki kup zacisk Sainta za 130pln:

http://www.probikes.pl/index.php?item=568

przewód:

http://www.probikes.pl/index.php?item=574

i masz hebel żyletkę, w Saintach od razu są klocki metaliczne.

Jednak ja na Twoim miejscu zacząłbym od przodu, używane koło na tarcze można na Allegro kupić za ok. 50pln. Potem myśl o hamulcu na przód, tył zostaw na koniec. Hamulec tylny to hamulec pomocniczy, przód jest duuużo ważniejszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za ile konkretnie możesz kupić SLXa? Trochę bez sensu wydaje mi się kupowanie hamulca i sprzedawanie klamki. W SLXie standardowo są żywiczne klocki, średnio nadające się do jazdy w błocie. Skoro masz już klamkomanetki kup zacisk Sainta za 130pln:

http://www.probikes.pl/index.php?item=568

przewód:

http://www.probikes.pl/index.php?item=574

Probikes upadł jakieś 2 lata temu ;) Ale przez bardzo niskie ceny nadal jest na topie wyników wyszukiwania w google.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za ile konkretnie możesz kupić SLXa? Trochę bez sensu wydaje mi się kupowanie hamulca i sprzedawanie klamki. W SLXie standardowo są żywiczne klocki, średnio nadające się do jazdy w błocie. Skoro masz już klamkomanetki kup zacisk Sainta za 130pln:

http://www.probikes.pl/index.php?item=568

przewód:

http://www.probikes.pl/index.php?item=574

i masz hebel żyletkę, w Saintach od razu są klocki metaliczne.

Jednak ja na Twoim miejscu zacząłbym od przodu, używane koło na tarcze można na Allegro kupić za ok. 50pln. Potem myśl o hamulcu na przód, tył zostaw na koniec. Hamulec tylny to hamulec pomocniczy, przód jest duuużo ważniejszy.

 

 

Właśnie ja mam zamiar kupić sam zacisk SLX do niego przewód bh59.

To wszystko zamontować na adapterze do 180mm i kupić tarczę XT.

Koszt łącznie : jakieś 280 złotych.

 

Problem w tym, że chciałbym jakieś porządne koło, a nie takie, żeby się złamało na pierwszej dziurze (te 77 kilo musi wytrzymać).

Słyszałem o tym, że DM24 są dobre, poluję na takie pod disc, zobaczymy co z tego będzie.

Dałbym przepleść przednie koło na innej piaście, ale po tym co stało się z tylnym kołem, to już wolę kupić mocniejszą obręcz.

Obecnie założona to AlexRims x2100 xc.

Sam już nie wiem co robić.

Może wymienić tylko koło (jakieś 170 złotych), a w zimie uzbierać na te zaciski i przewody.

Sam już nie wiem co robić.

Do weekendu dam sobie spokój, bo muszę zakończyć sesję.

W weekend będę myślał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od dwóch tygodni jestem posiadaczem Deore na 2012 rok (oznaczenie 596). Zdecydowałem się na ten model ze względu na cenę i kilka kompletów klocków które posiadam, ponieważ wcześniej używałem hamulców kompatybilnych z Shimano. Z hamulców jestem zadowolony, szybko się dotarły, bardzo dobrze pracują i czym się zdziwiłem do obsługi wystarcza w zupełności jeden palec. Rozważ tę propozycję, a co do przedniego kółka to może masz kogoś w pobliżu kto mógłby pożyczyć, albo odsprzedać za niewielka kwotę koło lub piastę.

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A znalazłem coś takiego: http://www.bikestacja.pl/hamulce-tarczowe-shimano-m665-p-3336.html

 

Czy to dobra cena?

 

wejdź sobie na centrumrowerowe.pl i poszukaj samego zacisku plus przewod plus klamka plus tarcze powinno Cie wyjsc taniej a do tego bedziesz miec co bedziesz chcial tyle ze trzeba sie pobawic w zalewanie i odpowietrzanie ale nabierzesz doswiadczenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od jakiegoś półtorej miesiąca jeżdżę na SLXach i bardzo polecam. Nie ma z nimi totalnie żadnego problemu. Czy asfalt czy górki - jeden pies. Zatrzymuję się tam gdzie chcę, a mam jeszcze fabryczne żywiczne klocki. No i chyba nie kupowałbym osobno klamek, osobno zacisków - klamki są dedykowane konkretnym modelom i z nimi najlepiej pracują (co nie znaczy, że nie można inaczej).

Tak mi się przynajmniej wydaje.

 

Wejdź sobie jeszcze w dział testów - znajdziesz tam również temat o SLXach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...