tobik2010 Napisano 12 Września 2011 Napisano 12 Września 2011 Witam Zaczynam składać nowy rower, mam już ramę (Radon ZR Team) amortyzator niedługo też już u mnie będzie(Tora 302 SA), i teraz przyszła pora na koła. Nie mam jakiś wygórowanych oczekiwań, ważne żeby się lekko toczyły i były bezobsługowe (piasty na maszynach). Do obręcze nie mogą być gumowe ( obecnie jakieś ETATO(?) ) ale chciałbym od razu urwać parę gramów na kołach więc może Dartmoor Abstract ? Dodam że jeżdżę XC/AM. Na razie interesuje mnie tylko koło na przód ale do zakupu tyłu też nie minie dużo czasu dlatego pisze temat o komplecie. Moi faworyci: Obręcze : Dartmoor Abstract Piasty : tył NT-042SB , przód NT-041SB (czerwone ) Szprychy : czarne nierdzewne cnSPOKE powinny chyba wystarczyć ? Nyple : Czerwone Dartmoor Alu Całość wyszła by mnie około 540zł Podajcie swoje propozycje, dodam że to co widać wyżej to wynik poszukiwania w internecie ale coś słabo mi szło
Ponczyslaw Napisano 12 Września 2011 Napisano 12 Września 2011 Nyple mosiądz jak chcesz pośmigać bez awaryjnie i mieć święty spokój szczegulnie na tarczach no chyba ze ważysz gdzieś 65kg a kilka gram cię nie zbawi przy zestawie 2000g Koła i tak wyjdą ciężkie jak dla mnie ponieważ obręcz 500g robi swoje plus szprychy parówki, pasty Novatec lepszych nie kupisz w tej cenie na maszynowych łozyskach. obręcze Sun Rims Equalizer 21 Mavic 317 WTB Laser Disc Alexrims (jak coś tańszego jest tam kilka fajnych modeli) Do czerwonych piast niestety trochę dopłacisz albo długo poczekasz ja wolał bym za to cieniowane szprychy lub dobre obręcze. Za 600-650 masz gotowe koła Mavic Crossride, FULCRUM RED METAL 10 lub 5 na łozyskach maszynowych bardzo przyjemnie się toczą Pamiętaj koła to najjawniejszy element roweru bez nich rower nie pojedzie i warto czasem dołożyć i poczekać
tobik2010 Napisano 13 Września 2011 Autor Napisano 13 Września 2011 Wiesz, muszę kupić teraz koło na przód bo będę miał hydrauliki a nie mam jak ich zamontować, na tyle przeżyję z fałką. Czerwone piasty akurat są na stanie więc nie będzie z nimi problemu, mosiężne nyple będą dużo lepsze ? A co do obręczy, te dartmoory są chyba dość lekkie bo 470g katalogowo a np. mavic 317 445g, wtb laser ponad 650g (także klocek ale to raczej do dh) AlexRims DM18 600g, DM24 - 660g. Szprychy może rzeczywiście coś lżejszego, dt champion ? Jak dla mnie 40g w jedną czy w drugą stronę nie robi różnicy bo nie składam lightbik'a, to zabawa nie na mój budżet, ale no przyznam ze chciałbym coś lekkiego ale żeby to też wytrzymało więcej niż sezon... ps. zapomniałem napisać że obręcz musi być dość szeroka żeby przyjąć oponę 2.2 a w przyszłości i szerszą bo zastanawiam się nad conti MK 2.4 ref
Ponczyslaw Napisano 14 Września 2011 Napisano 14 Września 2011 Ja Ci podawałem raczej dobór części do ramy Radon ZR Team nie wiem czy wytrzyma katowanie DH i wejdzie do niego opona 2.4. Do zwykłych obreczy spokojnie wchodzi opona 2.25 z tego co wiem to chłopaki tez śmigają na Sun Rims MTX udane obręcze albo nowsze Sun Rims Equalizer albo ten dartmoor wiadomo szersza obręcz większą sztywność i tu raczej w DH chodzi. dt champion bardzo dobre szprychy albo sapim. Ja osobiście śmigam XC/all Mountain po Jurze i mam zwykłego HT dosyć wylajtowanego i mi styka czasami nawet zdąża się skoczyć z jakiejś hopki usypanej na trasie ale raczej zjeżdżam po technicznych kamienistych trasach wiec muszę mieć bardzo uniwersalny rower, opony używam od 1.95 do 2.1. DH jest drogi w uprawianiu bo trzeba raczej jechać gdzieś w konkretne miejsca samochodem. Jak będzie to DH to alu nyple odstaw na bok odrazy do tego jak założysz tarcze 180-203 to nyple mogą polecieć bez problemu. No i zależny kto składa.
tobik2010 Napisano 14 Września 2011 Autor Napisano 14 Września 2011 Tarcze będą 160 na razie zobaczymy potem. W DH nie śmigam raczej jest to AM - dużo kamieni dość szybkie zjazdy po korzeniach i długie strome podjazdy czasami trafi się jakaś hopka która wybije mnie na 40cm więc jakieś katowanie to nie jest. Facet który składa koła zaproponował mi takie obręcze : remerx I sunrims mach 1/2/3. Czy to wytrzyma ? Aha no i szprychy cnSPOKE nierdzewne 2mm lub WheelSmith 1,8mm (droższe). Z tego co mówisz to chyba spytam o nyple mosiężne. PS kola zamawiam u użytkownika bodziek na allegro ( Cieszyn ) lub na bikestacji ale tam dużo drożej i nie mają czerwonych piast.
solo83 Napisano 14 Września 2011 Napisano 14 Września 2011 Z własnego doświadczenia mogę śmiało polecić tego użytkownika allegro. Kupiłem od niego 2 sety kółek i zawsze były szybko, tanio i porządnie złożone. Co do samych kół to się nie wypowiem bo nie znam tych Remerxów. Ja jeździłem na Remerx DHX 7330 i były bardzo mocne.
Piksel Napisano 14 Września 2011 Napisano 14 Września 2011 Coś mi się nie chce wierzyć w wagę tej obręczy.
tobik2010 Napisano 14 Września 2011 Autor Napisano 14 Września 2011 A możecie coś powiedzieć o szprychach WheelSmith czy warto do nich dopłacić i czy będą tak dobre jak jak te o większej średnicy? Jestem kompletnym laikiem jeśli chodzi o koła dlatego tak pytam.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.