pinfkloyd Napisano 11 Września 2011 Napisano 11 Września 2011 Żeby się zbyt długo nie rozpisywać mam od roku rower Kellys Oxygene z ramą 21,5'. Rower użytkowany raczej po szosie, ale jako, że mieszkam na Żywiecczyznie, i zjazdy z poważniejszych górek się zdarzają. W poprzednim sezonie już centrowałem tylne koło, ale to raczej moja większa waga była tego powodem. W tym sezonie, jako, że waga troszkę spadła mogłem sobie już pozwolić na zjazd z naprawdę sporej góry, po kamienistej drodze. I było ok. Sprawdzałem koło i było ok. Ale potem zwykła droga, prędkość ok 40 km/h i kilka dziur sprawiło, że oba koła lekko latają na boki, o ok. 5-10mm. I tutaj mam pytanie, obręcze fabryczne to KELLYS Draft 559x19, zdaje się 26'. Myślę o podmianie obu obręczy, znalazłem cos takiego: Alexrims - Obręcz SUPRA N klikk Rigida - Obręcz BIG BULL klikk ew. choć to już sporo kosztuje: Mavic - Obręcz EX721 klikk no i rzecz jasna szprychy Dartmoor klikk i Nyple G-Sport klikk Może coś jeszcze doradzicie. A czy wraz z obreczą, szprychami należny wymienić piasty?
iwan1245 Napisano 11 Września 2011 Napisano 11 Września 2011 nie piast nie musisz zmieniać tylko musisz do pasować nową dł. szprych ja bym brał te mavici
kubek20 Napisano 11 Września 2011 Napisano 11 Września 2011 Akurat mavic sie nie nadaje- nie jest pod hamulce v-brake. Alexrims bedzie dobrym wyborem
pinfkloyd Napisano 14 Września 2011 Autor Napisano 14 Września 2011 No więc zdecydowałem się na obręcze Alexrims SupraN, ale muszę teraz dobrać szprychy i niple, a to mnie troszkę przeraża. Ale najpierw, jaki sposób zaplatania wybrać? Na ile krzyży? jest jakaś różnica jeżeli chodzi o wytrzymałość np zaplatania na 2 a na 4 krzyże? obecnie mam właśnie na 2 (o ile dobrze rozumuje, że każda szprycha przecina się z inną w dwóch miejscach).
cebul08 Napisano 14 Września 2011 Napisano 14 Września 2011 Przeszło przez moje ręce kilka kół Kellys Draft i wszystkie miały zaplot na 3X. Jeśli chcesz zbudować koło na 32, 36 szprychach to zalecałbym właśnie taki sposób zaplatania. Dziwię się trochę, dlaczego chcesz wydać 180 zł na obręcze, a zostawić takie sobie piasty, które przy dobrych wiatrach można by dostać za 60 zł za komplet? Ale nie wiem też jaki masz budżet. Gdyby wymienić obręcze na np. coś z Accenta, a szprychy na powiedzmy Sapim Leader może wystarczyłoby chociaż na Deorki (piasty). Pozdrawiam
pinfkloyd Napisano 14 Września 2011 Autor Napisano 14 Września 2011 Przeszło przez moje ręce kilka kół Kellys Draft i wszystkie miały zaplot na 3X. Jeśli chcesz zbudować koło na 32, 36 szprychach to zalecałbym właśnie taki sposób zaplatania. Dziwię się trochę, dlaczego chcesz wydać 180 zł na obręcze, a zostawić takie sobie piasty, które przy dobrych wiatrach można by dostać za 60 zł za komplet? Ale nie wiem też jaki masz budżet. Gdyby wymienić obręcze na np. coś z Accenta, a szprychy na powiedzmy Sapim Leader może wystarczyłoby chociaż na Deorki (piasty). Pozdrawiam więc, budżet, pracuje więc choćby po jednym kole mógłbym sobie robić. Ale sprawa wygląda tak, rower mam drugi sezon i w tym tak na poważnie zacząłem jeździć, zdecydowanie ciągnie mnie w las, w górki, nie mówię o DH lecz o zwykłym turystycznym jeżdżeniu. Ostatnio nieźle dawałem ze sporej góry, po kamorach, i na dole sprawdzałem koła i było ok, dopiero po asfalcie i dziurach załatwiłem koła. Czy to w ogóle ma sens, wymiana kół w tym modelu? rama jest chyba niczego sobie. Co o tym myślisz? A co do samej wymiany kół, to zwyczajnie nie mam pojęcia co wybrać, jak te szprychy dobrać i czy już wymienić z piastami czy nie.
cebul08 Napisano 15 Września 2011 Napisano 15 Września 2011 Rama jest całkiem fajna w Twoim rowerze i uważam, że inwestowanie w nią ma sens i nie mam tu na myśli tylko kół. Wracając do kół, to nie wiem jaki masz u siebie napęd, ale jeśli Deore to np. mógłbyś pomyśleć o takich właśnie piastach, gdyż ładnie będzie Ci się całość komponowała, a same piasty do Twojego stylu jazdy będą wystarczające. Gdybyś jednak planował w przyszłości inwestycje w napęd to brałbym oczko wyżej, tj. LX-y. Co do obręczy, to jak już pisałem poprzednio, bez obaw Accent Pathfinder lub Offrider. Są solidne, oczkowane, nie za ciężkie i cenę mają niewygórowaną. Szprychy mogą być jakieś nierdzewne proste o średnicy 2 mm, aby było solidnie i niedrogo. Tutaj polecam Sapim Leader, DT Champion, ale może też być coś z Cn Spoke, Mach1. Nyple mosiężne tego samego producenta co szprychy. Są cięższe od aluminiowych ale mocniejsze, a różnica w wadze nie jest aż tak wielka. Na koniec przykład tylnego koła: - 36 szprych - zaplot na 3X - Shimano Deore - Accent Pathfinder - Sapim Leader
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.