turysta Napisano 31 Stycznia 2006 Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2006 Witam! Poszukuję oponek do mojego bike. Na oponach to ja się nie znam, ale chciałbym takie od 2,0 do 2,1. I najlepiej by bylo gdyby oponki miały fajny agresywny bierznik. Mam nadzieję że mi w tym wyborze pomożecie. To mają być oczywiść oponki letnie. Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sebekfireman Napisano 31 Stycznia 2006 Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2006 Potrzeba jeszcze trochę danych: - czy ważna dla Ciebie jest waga - ile max możesz dać za oponę - do jakiej jazdy to ma dokładnie służyć Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
turysta Napisano 31 Stycznia 2006 Autor Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2006 No to tak: - waga: 73 kg - max kasy: 140 zł - do czego: jazdy po mieście, po terenie; ogólenie do wszystkiego z seri XC Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sebekfireman Napisano 31 Stycznia 2006 Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2006 Hehe - mówiąc o wadze miałem na myśli czy wazne dla Ciebie jest ile waży rower Bo jeżeli nie bardzo to polecam przyjżeć się naszej polskiej produkcji - Dębica robi bardzo dobre oponki, trochę ciężkie są (ok. 800-1000 gram) ale są bardzo tanie i trwałe no i z agresywnym bieżnikiem na pewno coś znajdziesz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
turysta Napisano 31 Stycznia 2006 Autor Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2006 No, nie pogardził bym leżeli by oponki byly leciutkie. Zawsze pare gramów mnie Mój Magic waży około 14 kg i nie chciałbym dodawać mu nie potzrebnej wagi. PS. Nie zrozumiałem, myślałem że pytasz ile ja ważę :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BART_osz Napisano 31 Stycznia 2006 Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2006 Panaracer fire xc - bardzo dobrze spisuje sie w terenie - uniwersalna bo wsadzisz ja do przodu i do tylu. Agresywny bieznik. Plus dla gadzeciarzy plus bo mozna ja sobie strzelic z kolorowa scianka. Wybralem ja na naped bo czytalem o niej bardzo duzo pozytywnych opinii na mtbr - i juz po pierwszej wycieczce czuje ze pieknie idzie pod gore .Moja stara tioga slabiej wgryzala sie w teren. Nie wiem tylko jak bedzie z jej scieraniem na asfalcie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
turysta Napisano 31 Stycznia 2006 Autor Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2006 Widzę że ten Panaracer fire XC ma czerwone moczki opony. Wolałbym całą czarną. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BART_osz Napisano 31 Stycznia 2006 Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2006 Mozesz tez kupic cale czarne Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
turysta Napisano 31 Stycznia 2006 Autor Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2006 Aha, to już co innego. Dzięki za pomoc. A może ma ktoś jakieś propozycje jeszcze? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cub_S Napisano 31 Stycznia 2006 Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2006 A może continental Explorer ?? Zwijane ofc , lekka , pare wyrwiesz na allegro za 110 - 120 zł , i podobno idze bardzo dobrze osobiście nie jeżdziłem ale wiele osób je sobie chwali Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
turysta Napisano 31 Stycznia 2006 Autor Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2006 A jakie są różnice mniędzy zwijanymi oponkami? :glare: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
roge Napisano 31 Stycznia 2006 Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2006 Rozumiem, że między zwijanymi i zwykłymi (drutowymi) ? Zwijane można zwinąć na płasko jak pasek. Drutowe zachowują kształt opony po sciągnięciu z obręczy, zwijane można złożyć prawie w "kostkę". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
turysta Napisano 31 Stycznia 2006 Autor Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2006 Aha, to już wiem co to jest opona zwijana. Okropne dzięki. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ecia Napisano 31 Stycznia 2006 Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2006 Zwijane są również lżejsze, niż ich odpowiedniki z drutem. Ja też polecam Contiego - ale jeśli naprawdę zależy ci na szerokości 2.0-2.1", Explorer odpada. Pomyśl o Verticalu: podobny bieżnik, a szerokość odpowiednia (Conti zaniża rozmiarówkę o ~ 2"). Może być też Survival (używam i sobie chwalę ). Pozdrówko z podpowiedzią . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DENI Napisano 31 Stycznia 2006 Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2006 irc mythos 2.1 drut po 90zl komplet , 700gramow sztuka 2.1 kevlar po 130zl komplet , 550gramow sztuka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MCT Napisano 1 Lutego 2006 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2006 Podepnę się do tematu,i trochę go rozwinę, bo akurat na wiosnę będę zmuszony kupować nowe oponki. Również potrzebuję do XC, nie zależy mi za bardzo na masie i wolę mniejszą rozmiarówkę. Z moich dotychczasowych faworytów to: - Panaracer Fire XC (2.1) 780g - właściwie wszędzie gdzie czytałem zbiera super pozytywne opinie, no może oprócz błota. Trwałe i mocne. - Conti Explorer (2.1) 630g - również dużo pozytywnych opini, jednak podobno na zbyt miękim podłożu potrafią uciekać w łukach. Mam Escape'y które mocno się ścierają na asfaltach, myślę, że z Explorerami będzie podobnie. No i ta rozmiarówka (mi akurat odpowiada, wolę cieńsze oponki) - Tioga Factory XC - 683/734g (przod/tyl 1.95) rownież sporo dobrych opini, oprócz mokrego. Znalazłem jeszcze ponizsze oponki, o których nie znalazłem zbyt wielu opinii: - Hutchinson Python - Maxxis Larsen - Maxxis Ignitor - Maxxis DY-NO-MITE - Tioga Factory Extreme - Panaracer Speed Blaster - Schwalbe Smart Sam Dane masowe pobrałem ze sklepów w których znalazłem oponki i dotyczą podstawoej wersji drucianej. Potrzebuję opinii od użytkowników jak się spisują w terenie i czy mają rozmiarówkę mniejszą od 2.1? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marc1n Napisano 1 Lutego 2006 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2006 Oponki - mój ukochany dział Hehe, to tak: dodam, że zwijana opona lżej zakłada się na obręcz, oraz ma dużo niższe opory toczenia, na takim samym modelu(np. Vertical drut ma opory rzędu 37.3W, a wersja zwijana ProTection ma 31.6W. Różnica jest znaczna), oraz opona zwijana trzyma się lepiej powierzchni(chodź to tez zalezy jakiej, bo jej klocki na środku są ciut bardziej miękkie, niż w drutówce), jej klocki lepiej sie dopasowują. Różnice sa, ale to zależy od zamożności, a porównywac można tylko na przestrzeni jednego modelu. Ja dodam, jeszcze takie oponki do zestawienia: Nokian: NBX Lite 2.1" - do dostania tylko na allegro, ceny różne, ale jak ma się za 70PLN ją do kupienia, to bierz i sie nie ogladaj. Michelinki: Cała kolekcja, teraz na allegro z ciekawszych i niedrogich jest model CROSS COUNTRY XL 2.0" za 42PLn sztuka Hutchinson: Cameleon 1.95"(ciut wąska, ale i tak szersza w rzeczywistości, niż 2,1" conti) - 54PLN - http://www.allegro.pl/show_item.php?item=83306057 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cub_S Napisano 1 Lutego 2006 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2006 A i jeszcze dodam coś do drutówki ... jak "uda ci sie "ją przez przypadek wywinać to może być cięzko z odwinięciem :eek: teki coś udało mi sie zrobić z Z-Maxami w starym rowerq.... Poprostu drut w brzegu opony się wywinął .. przykra sprawa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
turysta Napisano 2 Lutego 2006 Autor Udostępnij Napisano 2 Lutego 2006 Uuu, przykra sprawa. To chyba będę się rozglądał za oponkami zwijanymi. :030: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Alvaren Napisano 2 Lutego 2006 Udostępnij Napisano 2 Lutego 2006 Ja Larssena TT miałem i nie polecam szybko się ściera i ni cholery nie tzryma na piachu, żwirze, w błocie na asfalcie zaliczyłem 2 gleby przez ten syf bo pna mokrej nawierzchni jadąc 10km/h skręciłem i bęcc nie polecam i stanowczo odradzam. Oponka typowo na asfalt ale suchy ..... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Oczko Napisano 6 Lutego 2006 Udostępnij Napisano 6 Lutego 2006 (np. Vertical drut ma opory rzędu 37.3W, a wersja zwijana ProTection ma 31.6W. Różnica jest znaczna)http://www.allegro.pl/show_item.php?item=83306057 Witam Widzę, że jesteś znawcą tej tematyki i w związku z tym mam pytanie do Ciebie. Co oznaczają symbole, które podałeś np. 37.3W, 31.6W. I ewentualnie gdzie takie symbole można znaleźć do poszczególnych opon? I jeszcze jedno mam problem z wyborem opon na okres letni do tej pory jeździłem na seryjnie montowanych RITCHEY SpeedMax Alfa 26"x1.90" przód i RITCHEY SpeedMax Omega 26"x1.90" tył. Ja akurat jeżdżę ok. 60% asfalt (dojazdy do terenu) i reszta to teren, niestety te oponki w terenie nie bardzo się sprawdzają po prostu się ślizgają i są problemy np. ze zjazdami i podjazdami. Dlatego to musi być taka guma żeby niemała dużych oporów toczenia nadawała się na dłuższą jazdę asfaltem ale jednocześnie sprawdzała się w terenie? Czy w ogóle istnieje taka opona? Czy mógłbyś doradzić coś sensownego? POZDRO Oczko Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
David314 Napisano 7 Lutego 2006 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2006 Witam, Ja też mam małe pytanko: otóż na lato zamierzam zamienić moje beznadziejne Hutchinsony Mosquito (2 kapcie/tydzień) na jakieś lepsze opony, ale nie wiem dokładnie co wybrać: -IRC Mythos XC -Panaracer Fire XC -Continental Explorer -Kenda Karma Zależy mi, aby opona nie była bardzo ciężka (najwyżej 600g) i lepiej by było, żeby była zwijana. Cena do 70zł za sztukę. Przeznaczenie oczywiście XC, głównie po lesie. Słyszałem, że continentale w rzeczywistości są węższe niż w specyfikacji, a ja chciałbym mieć oponę w szerokości ok.2,1. Które byście mi polecali? Z tego co o nich czytałem to chyba najlepiej wypadają Mythosy XC (zwijane, szerokość 2.1, wqaga ok.550g) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DENI Napisano 7 Lutego 2006 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2006 polecam mythosy ,waga okolo 525-535 jeszcze mozesz spojrzec na michelin comp s light - 90zl ale tylko na suche warunki jeszcze sa explorer pro po 55zl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kanonier Napisano 7 Lutego 2006 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2006 Jeszcze ja kieruję się do Was po poradę odnośnie slicków, mam zamiar kupić i są 3 warianty: 1 WARIANT 2 WARIANT 3 WARIANT Jak wiadomo slick ma raczej służyć do jazdy po asfalcie ale są 3 różne rozmiary (26x 1,50; 1,75; 1,90) i która tu wybrać??? Nie jeździłem jeszcze na slickach dlatego pytam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bartek_b1 Napisano 7 Lutego 2006 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2006 Witam!! Obecnie sklep Cyklotur ma ciekawa oferte opon continentala nie wiem jak w innych sklepach ale tam sa np: Survival Pro: - Kolor: czarny - Rozmiar/cecha: 26x2,3 (60-559) / zwijana - Waga katalogowa [g]: 630 - Waga rzeczywista [g]: 640 - Cena z VAT: 54.00 zł /stara: 130 zł/ Sam wlasnie sie zastanawiam czy nie kupic sobie ich na nowy sezon poniewaz obecnie mam jeszcze orginalne semi slicki IMPAC CROSSWAY, jak wszyscy zapewnie wiedza nie nadaja sie na jazde XC. Pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.