Obieżyświat Napisano 11 Września 2011 Udostępnij Napisano 11 Września 2011 Witam. Dostałem nową pracę, mogę trenować w piątek, sobotę, niedzielę. Jak najlepiej wykorzystać ten czas? Wiem, że nie jest to dużo czasu. Planowałem wstawać w te dni o godzinie 5, rozciąganie, śniadanie, wyjazd o godzinie 7 i powrót po 2-4 godzinach. Jeżdżę dużo od kilku lat. Czy w takim trybie można się dobrze przygotować do maratonów? Jakieś wskazówki? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karolyfer Napisano 11 Września 2011 Udostępnij Napisano 11 Września 2011 Zależy co dla Ciebie znaczy "dobrze przygotować" . Nie napisałeś nam czy trenujesz na szosie czy w terenie ani nawet ile tego "dużo" jeździłeś. IMO trzy dni intensywnego jeżdzenia i 4 dni przerwy to zły pomysł na budowanie formy do zawodów, chyba że chcesz je po prostu przejechać i nie być ostatnim, to wtedy można jeszcze takie coś wprowadzić w życie. Jeśli zaś chciałbyś to robić porządnie to masz 3 dni na trening, odejmij 2 dni jeden na trening szybkości, drugi siłowy i zostaje Ci tylko jeden na wytrzymałość, czyli mało. Nie trzeba co prawda przeprowadzać siłowego czy szybkościowego co tydzień, no ale lepiej jednak byłoby wrzucić takiego typu jazdę w ciągu tygodnia. Ponadto przydałoby się w weekend gdy nie ma startów, zrobić trening w tempie startowym po jakiejś wymagającej trasie. No i jeszcze z tych 3 dni trenowania odpadają Ci dni startów, i dzień przed startem przeznaczony na regenerację, ładowanie węglowodanów i ewentualne "przekręcenie" korbą w tempie spacerowym. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...