Skocz do zawartości

[Budowa pierwszego OK] Kilka drobnych pytań


yoh1239

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie! :)

 

Planuję zacząć przygodę z OK, ostatnio nabyłem po taniości stary rower no-name, haki poziome, zatem uznałem że pod OK się nadaje. Nabyłem już przednie koło (te w rowerze były zardzewiałe w ch*lerę), teraz problem jest z tylnym kołem. Żeby śmigać na OK potrzebuję koła z piastą pod OK, 28 cali, z wąską obręczą pod zwykłe opony. I tu zaczynają się problemy - jestem totalnym laikiem w kwestiach technicznych, i nie mam zielonego pojęcia jakie szprychy/obręcz/piastę kupić. Najlepszym rozwiązaniem było by dla mnie kupienie zaplecionego już koła, które wystarczy założyć i śmigać, jednak może to być trudne. Kwota jaką mam do przeznaczenia to około 250 złotych, i to jest całkowite maksimum jakie jestem w stanie wydać na kompletne tylne koło.

 

Teraz kilka wątpliwości ro wyjaśnienia:

1. dopiero jutro będę mógł zmierzyć szerokość tylnych widełek, żeby wiedzieć jak szerokiej piasty potrzebuję. Czy to jedyna wartość decydująca o tym, czy dana piasta/całe koło będzie pasowało do mojego bike'a?

2. co z korbą i łańcuchem, czy seryjne elementy, jeśli nie są zużyte mogą bez problemu zostać? Oraz czy warto bawić się w łańcuch szerszy (jak do bmx-ów), czy lepiej zostać przy klasycznej szerokości łańcucha jak w zwykłych rowerach miejskich i nie tylko? bo czytałem o dwóch standardach, i na początek wolał bym standardowy łańcuch, ze względu na niższe koszty (póki co nie stać mnie na wymianę korby i łańcucha na nowe, a i nie wiem czy odczuł bym różnicę)

 

Serdecznie proszę Was o pomoc, jako laik liczę że otrzymam ją od osób bardziej wtajemniczonych ode mnie. Najlepszym rozwiązaniem było by podsunięcie gotowego, kompletnego tylnego koła, które wystarczy założyć i śmigać. Może być to koło używane, nie ma najmniejszego problemu.

 

Pozdrawiam, czekam na odpowiedzi ;)