Piatal Napisano 9 Września 2011 Udostępnij Napisano 9 Września 2011 Witam! Rower przedstawiony na zdjęciach był w złym stanie i umierał w skupie złomu. Zrobiło mi się go szkoda. Postanowiłem go odkupić i wyremontować, jednak nie mam wielkiego pojęcia o rowerach. Dokonałem już większości napraw. Teraz potrzebuję Waszej pomocy w regulacji przerzutki. Nie wiem jaki powinien być naciąg łańcucha, nie wiem czy dobrze ją przymocowałem do koła, nie wiem jaki powinien być kąt między wózkiem a resztą, nie wiem jaka powinna być geometria tego wszystkiego itd. Proszę o wyrozumiałość- szukałem na forum, jednak większość postów odnosi się do współczesnych konstrukcji a nie takiego zabytku. Wrzuciłem jak najwięcej fotek by ułatwić identyfikację i pomoc. Pozdrawiam i z góry dziękuję! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
paweloko Napisano 9 Września 2011 Udostępnij Napisano 9 Września 2011 Po co ci takie wielkie pancerze i linki, trzeba było je skrócić. Z tego co zauważyłem pancerz przy przerzutce jest za krótki i należy go wymienić na nowy. Co do regulacji przerzutek tu masz poradnik: http://bikeboard.pl/index.php?art=425&d=porady&g=34 a tu filmik: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
damianEr Napisano 9 Września 2011 Udostępnij Napisano 9 Września 2011 Pancerz za krótki (około 4 - 5 cm) łańcuch - za krótki (około 15 cm) Linka za długa Przerzutka zamocowana nieprawidłowo. Ten dżinks w haku przerzutki powinien "zaprzeć" się w haku ramy (w tym co trzyma koło) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piatal Napisano 9 Września 2011 Autor Udostępnij Napisano 9 Września 2011 Pancerzyk wymienię, linki są za długie, bo rower jest dopiero w odbudowie- wczoraj je założyłem. Nie chciałem na razie skracać by nie skrócić za bardzo. Jak wyreguluję hamulec i przerzutki, to oczywiście skrócę. W jaki sposób ten "dżinks" ma się zaprzeć na ramie? Masz może jakieś fotki podobnego roweru z prawidłowym zamocowaniem? Kombinowałem długo jak to ma wyglądać ale niewiele wymyśliłem. Tam jest taki aluminiowy bolec który mi nigdzie nie pasował. Próbowałem wsadzać go do dziurki w ramie, jednak nie pasowała średnica. Potrzebowałbym fotki albo objaśniania jak krowie na rowie. Problemem jest to, że nie znam się na rowerach, a o tak starych modelach nie ma zbyt wielu informacji w sieci. Próbowałem odtworzyć wszystko z fotek sprzed rozbiórki roweru, ale poprzedni właściciel, który oddał rower na złom też raczej miał marne pojęcie o tym, jak to powinno wyglądać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
paweloko Napisano 10 Września 2011 Udostępnij Napisano 10 Września 2011 Jeśli najpierw będziesz regulował przerzutki i hamulce i potem chcesz skracać pancerze, to jest to bez sensu bo znowu musisz odkręcać linki i wszystko rozregulowywać, co do mocowania tej przerzutki to ten bolec przy przerzutce musi być wsunięty lub wsadzony w szerokie miejsce w ramie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
damianEr Napisano 10 Września 2011 Udostępnij Napisano 10 Września 2011 W haku przerzutki który jest z nią zintegrowany (jest częścią przerzutki ) powinna być podkładka , która będzie tą przerzutkę trzymała i stabilizowała...Wygląda to mniej więcej tak jak na foto (srebrna podkładka wmontowana w czarny hak) : Montaż przerzutki z takim ustrojstwem jest intuicyjny ! Sposób montażu sugeruje wycięcie na tej podkładce (takie z boku ). A Twój problem z zamontowaniem wynikał jedynie z tego że w Twojej przerzutce tej ściętej podkładki po prostu brak.... Aha , dodam jeszcze że ta podkładka z wycięciem jest po to żeby trzymała przerzutkę przy haku ramy (chodzi o hak na koło).Wyobraź sobie co się dzieje gdy odkręcasz koło , a tej podkładki mocującej przerzutkę brak..... Twoja przerzutka powinna mieć coś takiego na haku : http://archiwumallegro.pl/przerzutka_tylna_na_hak_favorit_prawie_nowa_okaz-1031916112.html Wklejam foto dla kolegi Piatal Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piatal Napisano 10 Września 2011 Autor Udostępnij Napisano 10 Września 2011 @ Paaweloko: nie widzę żadnej grafiki dołączonej. @DamianEr: Nie mam takiej blaszki. Co mam w związku z tym zrobić? Da się zmontować bez tego, czy mam ją jakoś dorobić, czy mam muszę ją gdzieś kupić? Rower kupiłem na złomie i nie chcę w związku z jego remontem ponosić dużych kosztów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
damianEr Napisano 10 Września 2011 Udostępnij Napisano 10 Września 2011 A czy na tym bolcu który wystaje z przerzutki jest gwint chociaż ? Mam na myśli ten bolec który próbowałeś wkręcić w otwór w ramie...... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piatal Napisano 10 Września 2011 Autor Udostępnij Napisano 10 Września 2011 A czy na tym bolcu który wystaje z przerzutki jest gwint chociaż ? Mam na myśli ten bolec który próbowałeś wkręcić w otwór w ramie...... Gwintu brak Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
after Napisano 10 Września 2011 Udostępnij Napisano 10 Września 2011 Pytanie - czy ten rower to niejaki Romet Albatros? Bo wygląda łudząco podobno do starego Albatrosa który stoi u mnie przed domem (był jeszcze drugi, ale tata wyrzucił ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piatal Napisano 10 Września 2011 Autor Udostępnij Napisano 10 Września 2011 To chyba nie jest pytanie do mnie, gdyż na rowerach się nie znam. Ja tylko chcę uratować ten rower przed palnikiem złomiarzy. Jest to na pewno jakiś romet gdyż jest logo na kierownicy. Co do modelu, to niech wypowiedzą się specjaliści Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
damianEr Napisano 10 Września 2011 Udostępnij Napisano 10 Września 2011 To zrób koledze fotkę mocowania tylnej przerzutki.......... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
after Napisano 11 Września 2011 Udostępnij Napisano 11 Września 2011 Niestety koledze nie pomogę, bo u mnie jest inna przerzutka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adas651 Napisano 12 Września 2011 Udostępnij Napisano 12 Września 2011 witam Polecam zrobić tak: montarz: odkreć koło z obu stron (nie zdejmuj nakretek) przesuń koło do dołu tak żeby w haku ramy zrobiła sie przestrzeń wsuń w tą przestrzeń ten dżinks przerzutki, powinien pasować przesuń koło(przez jego oś) tak żeby nakretka którą dokrecisz była na tym dzinksie dżinks na którym jest przerzutka powinien być mocno dociśniety przez koło nie powinien sie ruszać regulacja: po wymianie pancerza na dłuższy zrzuć łańcuch na najmniejszą zebatke ustaw manetke tak żeby nie napinała linki na górze przerzutki masz dwie śruby wkręć jedną z nich tak żeby łańcuch na kółku przerzutki był równolegle do łańcucha na najmniejszej zębatce(bez przekosu) napnij linke i przykręć ją do przerzutki ustaw manetke tak żeby napinała linke najbardziej zakręc korbami co spowoduje wrzucenie na łańcuch na najwiekszą zebatke wkręc drugą ze śrub tak żeby łańcuch na największej zebatce z tyłu był równoległy do tego na kółeczkach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 12 Września 2011 Mod Team Udostępnij Napisano 12 Września 2011 Nie chce sie czepiać, Ale raz ze ten pancerz jak dla mnie wisi w powietrzu a dwa jest nie odpowiedni, bo to pancerz hamulcowy, no ale działać na nim bedzie. Od sibie prosił bym, o podanie zdjec w pełnej rożdzielczoć i z kilku kątów mocowania tylnej przerzutki, zeby mieć jasny pogląd na sprawe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.