Skocz do zawartości

[przerzutka] Stara przerzutka od rometa (?)


Piatal

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

 

Rower przedstawiony na zdjęciach był w złym stanie i umierał w skupie złomu. Zrobiło mi się go szkoda. Postanowiłem go odkupić i wyremontować, jednak nie mam wielkiego pojęcia o rowerach.

 

Dokonałem już większości napraw. Teraz potrzebuję Waszej pomocy w regulacji przerzutki. Nie wiem jaki powinien być naciąg łańcucha, nie wiem czy dobrze ją przymocowałem do koła, nie wiem jaki powinien być kąt między wózkiem a resztą, nie wiem jaka powinna być geometria tego wszystkiego itd.

 

Proszę o wyrozumiałość- szukałem na forum, jednak większość postów odnosi się do współczesnych konstrukcji a nie takiego zabytku.

 

Wrzuciłem jak najwięcej fotek by ułatwić identyfikację i pomoc.

 

Pozdrawiam i z góry dziękuję!

 

img348f.jpg

img344z.jpg

img343f.jpg

img339.jpg

img345l.jpg

img347d.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pancerzyk wymienię, linki są za długie, bo rower jest dopiero w odbudowie- wczoraj je założyłem. Nie chciałem na razie skracać by nie skrócić za bardzo. Jak wyreguluję hamulec i przerzutki, to oczywiście skrócę.

 

W jaki sposób ten "dżinks" ma się zaprzeć na ramie? Masz może jakieś fotki podobnego roweru z prawidłowym zamocowaniem? Kombinowałem długo jak to ma wyglądać ale niewiele wymyśliłem.

Tam jest taki aluminiowy bolec który mi nigdzie nie pasował. Próbowałem wsadzać go do dziurki w ramie, jednak nie pasowała średnica. Potrzebowałbym fotki albo objaśniania jak krowie na rowie.

 

img349o.jpg

img351eh.jpg

 

Problemem jest to, że nie znam się na rowerach, a o tak starych modelach nie ma zbyt wielu informacji w sieci. Próbowałem odtworzyć wszystko z fotek sprzed rozbiórki roweru, ale poprzedni właściciel, który oddał rower na złom też raczej miał marne pojęcie o tym, jak to powinno wyglądać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli najpierw będziesz regulował przerzutki i hamulce i potem chcesz skracać pancerze, to jest to bez sensu bo znowu musisz odkręcać linki i wszystko rozregulowywać, co do mocowania tej przerzutki to ten bolec przy przerzutce musi być wsunięty lub wsadzony w szerokie miejsce w ramie.99e6b78e.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W haku przerzutki który jest z nią zintegrowany (jest częścią przerzutki ) powinna być podkładka , która będzie tą przerzutkę trzymała i stabilizowała...Wygląda to mniej więcej tak jak na foto (srebrna podkładka wmontowana w czarny hak) :

 

cfafaf836a943de4m.jpg

 

Montaż przerzutki z takim ustrojstwem jest intuicyjny ! Sposób montażu sugeruje wycięcie na tej podkładce (takie z boku ).

A Twój problem z zamontowaniem wynikał jedynie z tego że w Twojej przerzutce tej ściętej podkładki po prostu brak....

Aha , dodam jeszcze że ta podkładka z wycięciem jest po to żeby trzymała przerzutkę przy haku ramy (chodzi o hak na koło).Wyobraź sobie co się dzieje gdy odkręcasz koło , a tej podkładki mocującej przerzutkę brak.....

Twoja przerzutka powinna mieć coś takiego na haku :

http://archiwumallegro.pl/przerzutka_tylna_na_hak_favorit_prawie_nowa_okaz-1031916112.html

 

Wklejam foto dla kolegi Piatal

150382d638b33d18m.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@ Paaweloko: nie widzę żadnej grafiki dołączonej.

 

@DamianEr: Nie mam takiej blaszki. Co mam w związku z tym zrobić? Da się zmontować bez tego, czy mam ją jakoś dorobić, czy mam muszę ją gdzieś kupić?

 

Rower kupiłem na złomie i nie chcę w związku z jego remontem ponosić dużych kosztów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To chyba nie jest pytanie do mnie, gdyż na rowerach się nie znam. Ja tylko chcę uratować ten rower przed palnikiem złomiarzy.

Jest to na pewno jakiś romet gdyż jest logo na kierownicy. Co do modelu, to niech wypowiedzą się specjaliści ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

Polecam zrobić tak:

 

montarz:

odkreć koło z obu stron (nie zdejmuj nakretek)

przesuń koło do dołu tak żeby w haku ramy zrobiła sie przestrzeń

wsuń w tą przestrzeń ten dżinks przerzutki, powinien pasować

przesuń koło(przez jego oś) tak żeby nakretka którą dokrecisz była na tym dzinksie

 

dżinks na którym jest przerzutka powinien być mocno dociśniety przez koło nie powinien sie ruszać

 

regulacja:

po wymianie pancerza na dłuższy zrzuć łańcuch na najmniejszą zebatke

ustaw manetke tak żeby nie napinała linki

na górze przerzutki masz dwie śruby

wkręć jedną z nich tak żeby łańcuch na kółku przerzutki był równolegle do łańcucha na najmniejszej zębatce(bez przekosu)

napnij linke i przykręć ją do przerzutki

ustaw manetke tak żeby napinała linke najbardziej

zakręc korbami co spowoduje wrzucenie na łańcuch na najwiekszą zebatke

wkręc drugą ze śrub tak żeby łańcuch na największej zebatce z tyłu był równoległy do tego na kółeczkach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Nie chce sie czepiać, Ale raz ze ten pancerz jak dla mnie wisi w powietrzu a dwa jest nie odpowiedni, bo to pancerz hamulcowy, no ale działać na nim bedzie. Od sibie prosił bym, o podanie zdjec w pełnej rożdzielczoć i z kilku kątów mocowania tylnej przerzutki, zeby mieć jasny pogląd na sprawe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...