colt53 Napisano 8 Września 2011 Napisano 8 Września 2011 Witam ! Nie znalazłem na tym forum takiego tematu, dlatego założyłem nowy. Mam problem z oświetleniem. Już trzeci raz w tym sezonie muszę wymieniać żaróweczkę w przedniej lampce oraz całą lampkę tylną (diodową). Mój rower ma prądnicę w przedniej piaście. W przedniej lampce mam żaróweczkę halogenową. Tylne lampki diodowe, kupuję z funkcją przedłużonego działania. Nie są to rzeczy tanie. Dlatego mam dwa pytania do osób mających odpowiednią wiedzę: 1. Czy lampki diodowe z funkcją przedłużonego działania można naprawić (wymienić diody lub kondensator) ? (W sklepach mówią, że nie.) 2. Czy istnieje możliwość zastosowania bezpiecznika w układzie oświetleniowym, tak aby to on się przepalał a nie żaróweczki czy diody (wymienić bezpiecznik jest łatwiej i taniej) ? Będę wdzięczny za informacje. Pozdrawiam wszystkie dzieci "dwóch pedałów" !
paweloko Napisano 8 Września 2011 Napisano 8 Września 2011 Może prądnica daje za wysokie napięcie, przydało by się miernikiem zmierzyć.
dymcio111 Napisano 8 Września 2011 Napisano 8 Września 2011 jeszcze możesz tutaj napisać http://www.elektroda.pl/rtvforum/index.php?sid=
c4r0 Napisano 8 Września 2011 Napisano 8 Września 2011 1. Nie wiem co to dokładnie za wynalazek te lampki, ale naprawić da się wszystko. Pytanie tylko, czy się opłaca. Może okazać się, że taniej będzie kupić całą lampkę niż diody na wymianę. Jeśli jednak jest tam więcej niż jedna dioda i wszystkie przestają świecić jednocześnie, to pewnie nie diody ulegają uszkodzeniu. Jak napisałem, nie wiem co tam jeszcze w tej lampce siedzi co mogłoby się uszkodzić. 2. Bezpiecznik się tu raczej nie sprawdzi bo nie dobierzesz idealnego w tym konkretnym zastosowaniu - albo będzie przepalał się za szybko albo nie będzie się przepalał wcale bo coś innego szlag trafi szybciej. Możliwe jest zbudowanie układu elektronicznego, który działałby podobnie do bezpiecznika ale byłby "mądrzejszy" - miał ustawialny próg działania i działał natychmiastowo w przeciwieństwie do bezpiecznika. Można też zrobić ogranicznik prądu lub napięcia, który po prostu "zje" nadmiar energii jak będziesz za szybko pedałował, przez co zapobiegnie uszkodzeniu oświetlenia. Te rozwiązania jednak nie są proste. Zacząć zawsze należy od znalezienia przyczyny - jakie dokładnie masz te lampki i jakie dynamo? Czy to jest fabryczny zestaw, i jeśli tak to jakim cudem się tak często psuje? Ciekawi mnie też co to za halogen i jakiej mocy. Może wiele w świecie rowerowego oświetlenia nie widziałem, ale z żarówkami halogenowymi zasilanymi z dynama się nie spotkałem.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.