Skocz do zawartości

[rower] Kross A4 czy A6 V-brake 2011?


qba405

Kross 2011 A4 czy A6 V-brake  

4 użytkowników zagłosowało

  1. 1. Kross 2011 A4 czy A6 V-brake za podobne pieni?dze.

    • Kross A4 2011
    • Kross A6 2011 V-brake


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam. Mam na imię Kuba. Szukałem podobnego tematu ale nie mogłem znaleźć. Skopiowałem temat z forum dla nie zarejestrowanych bo widzę, że mało ludzi tam zagląda a zależy mi na szybkiej odpowiedzi bo nie mogę już wytrzymać bez roweru :)

Mam możliwość kupienia Krossa A4 i A6 V-brake z rocznika 2011 za taką samą kasę.

Tu moje pytanie. Wybrać A6 na lepszym osprzęcie ale bez tarczy czy gorszą A4 z tarczami. Pewnie z biegiem czasu i tak zmieniłbym na tarcze. Jaki byłby orientacyjny koszt.

Pozdrawiam i proszę o doradzenie.

 

P.S

Jeśli coś źle zatytułowałem albo nazwałem to przepraszam - to mój pierwszy post.

Napisano

Napisałem o scotta czy są mniejsze ramy. Potrzebuje ramy pod mój wzrost 180 cm. Czyli 18,19 cali. Fajny ten scott a w czym jest haczyk bo taki osprzęt za tą kase od takiego producenta? Do wydania mam do 2000 zł. Im mniej tym lepiej wiadomo.

Z tego co widzę to gość od A6 podniósł cenę i jest teraz o 150 zł droższy od A4...

Skąd taka różnica w masie? 13,8 A4 vs 12,25 A6 ? Można odchudzić A4 tak?

Napisano

Kuba, a czy widziałeś na żywo te dwa rowery?

Będąc w sklepie i widząc stojące obok siebie te właśnie modele nie miałem wątpliwości który wezmę ;)

Rzuca się w oczy staranne wykonanie ramy A6, aczkolwiek zdarzają się bugi w malowaniu więc trzeba się przyjrzeć.

Jeżeli potrzebujesz pod przyszłą rozbudowę to A6 będzie lepszym wyborem.

 

Jeśli A6 i A4 faktycznie są w tej samej cenie (strzelam że około 1700-1800zł) to nie sugeruj się tarczami. V-ki deore w A6 są spoko. Koszt wymiany to hamulce + dźwignie + tarcze(centerlock) - koła zostają (piasty i obręcze w wersji disc).

Hamulce z A4 to około 350zł (nówki przód+tył) http://allegro.pl/biale-hamulce-tarczowe-shimano-bl-m445-br-m445-i1787569669.html do tego 2x tarcze 160mm - 60zł http://www.t-bike.pl/p/pl/3349/tarcza+hamulca+shimano++smrt53+160mm.html

 

Przemyśl tylko czy tarczowy jest ci potrzebny, pod sklepem może kusić złodzieja :)

 

edit:

A4 ma cięższą ramę i cięższe hamulce.

Napisano

Haczyk jest pewnie w roku produkcji (2010). Różnica w wadze pewnie wynika z osprzętu, chociażby z powodu hamulców. Proste tarczowe zazwyczaj są cięższe niż proste v-ki. W profilu napisałeś, że mieszkasz w górach. Jeśli masz zamiar jeździć po górach to dla bezpieczeństwa o wiele lepiej z tarczami (hydraulicznymi).

Napisano

Przyznam się szczerze, że nigdy nie jeździłem z tarczami. Zawsze V-ki i to przeważnie popsute przeze mnie i źle ustawione przez szczeniacką ciekawość heh.

A4 jest za 1800 a A6 za 1950. Jeszcze przedwczoraj A6 był też za 1800. Chodzi mi też w sumie o przyszłą rozbudowę a A6 z tego co widzę ma lepsza ramę (7005). Jedynym faktem przemawiającym za A4 są tarcze. A jeszcze moje jedno pytanie. Czy V-ki w A6 hamują porównywalnie z tarczami A4? Nie mówię tu o deszczu i błocie ale o normalnych warunkach?

Napisano

taka ciekawostka http://www.grupy.banzaj.pl/Peknieta,rama,Scott,Scale,50,17,1056801,2010_06.html

 

Gwarancja 3 lata lub 5 (raz w roku obowiązkowy przegląd w autoryzowanym serwisie na koszt właściciela)

Dodatkowo rower wydany kupującemu musi mieć wpis w karcie (czynności przedsprzedażowe + przygotowanie roweru do jazdy = pieczątka sprzedawcy)

 

"Gwarancja na ramę będzie przedłużona do 5 lat pod

warunkiem corocznego przeglądu dokonanego u

autoryzowanego dealera SCOTT . Przeglądy te muszą

być potwierdzone w notatkach na końcu niniejszego

podręcznika poprzez pieczątkę i podpis dealera

SCOTT (lista na stronie "http://www.scott.pl" ) Koszty

przeglądów i serwisu ponosi właściciel.

W przypadku braku corocznych przeglądów,

gwarancja na ramę będzie obowiązywać jedynie na

okres 3 lat."

 

"Gwarancja rozpoczyna swój bieg od daty zakupu,

udzielana jest jedynie pierwszemu właścicielowi

który dokonał zakupu u autoryzowanego dealera

SCOTT. Firma SCOTT nie obejmuje swoją gwarancją

zakupu przeprowadzonego poprzez sklep

internetowy lub aukcje internetowe."

 

w tym jest haczyk

 

Co do hamulców w A6 są dobre, ale nie mam porównania do lepszych, ani tym bardziej do tarczowych. Jeżdżę po lasach i po mieście - jestem zadowolony.

 

dziwna sprawa, ja go tu kupowałem niecały miesiąc temu za 1780 z wysyłką http://www.rowery-wilex.pl/sklep/asortyment.php?id_kategorii=1&id_firmy=0&slowa=level,a6&wg=data&jak=desc&ile=20&str=1&id_produktu=1101

 

level A4 znajdziesz za 1500-1650zł. Poszukaj w sklepach stacjonarnych

Napisano

taka ciekawostka http://www.grupy.banzaj.pl/Peknieta,rama,Scott,Scale,50,17,1056801,2010_06.html

 

Gwarancja 3 lata lub 5 (raz w roku obowiązkowy przegląd w autoryzowanym serwisie na koszt właściciela)

Dodatkowo rower wydany kupującemu musi mieć wpis w karcie (czynności przedsprzedażowe + przygotowanie roweru do jazdy = pieczątka sprzedawcy)

 

"Gwarancja na ramę będzie przedłużona do 5 lat pod

warunkiem corocznego przeglądu dokonanego u

autoryzowanego dealera SCOTT . Przeglądy te muszą

być potwierdzone w notatkach na końcu niniejszego

podręcznika poprzez pieczątkę i podpis dealera

SCOTT (lista na stronie "http://www.scott.pl" ) Koszty

przeglądów i serwisu ponosi właściciel.

W przypadku braku corocznych przeglądów,

gwarancja na ramę będzie obowiązywać jedynie na

okres 3 lat."

 

"Gwarancja rozpoczyna swój bieg od daty zakupu,

udzielana jest jedynie pierwszemu właścicielowi

który dokonał zakupu u autoryzowanego dealera

SCOTT. Firma SCOTT nie obejmuje swoją gwarancją

zakupu przeprowadzonego poprzez sklep

internetowy lub aukcje internetowe."

 

w tym jest haczyk

 

Co do hamulców w A6 są dobre, ale nie mam porównania do lepszych, ani tym bardziej do tarczowych. Jeżdżę po lasach i po mieście - jestem zadowolony.

 

dziwna sprawa, ja go tu kupowałem niecały miesiąc temu za 1780 z wysyłką http://www.rowery-wilex.pl/sklep/asortyment.php?id_kategorii=1&id_firmy=0&slowa=level,a6&wg=data&jak=desc&ile=20&str=1&id_produktu=1101

 

level A4 znajdziesz za 1500-1650zł. Poszukaj w sklepach stacjonarnych

 

Czyli odpuszczę sobie tego Scotta. Mówimy o tym samym sprzedawcy A6. Tylko ja widziałem jego konto na allegro. Na stronce ma 50 zł taniej.

Teraz mam cholera rozkmine czy wyłożyć 100 zł więcej na A6 czy zadowolić się A4...

 

A no i jeszcze czy 18 cali z A6 będzie na mnie dobre (180cm) ?

Napisano

Czyli odpuszczę sobie tego Scotta. Mówimy o tym samym sprzedawcy A6. Tylko ja widziałem jego konto na allegro. Na stronce ma 50 zł taniej.

Teraz mam cholera rozkmine czy wyłożyć 100 zł więcej na A6 czy zadowolić się A4...

 

Poczytaj najpierw opinie o tym sprzedawcy bo jest sporo negatywnych. Cenę próbuj negocjować. Kross ma "długie" ramy, przymiarka by się przydała.

Scott spoko, ale jak kupujesz w stacjonarnym sklepie od autoryzowanego sprzedawcy.

Ja kupiłem 20" mam 182cm, w planie wymiana mostka na krótszy. Poza tym jest ok. Bierz 18" bo niewiele różni się od 19" A4

 

w sumie też mogłem wziąć mniejszą, ale 20" w moim przypadku daje radę

 

Przemyśl jeszcze sprawę kupowania przez neta bo różne cyrki się dzieją. Przy takim zakupie warto zrobić przegląd zerowy za 30zł + wpis do gwarancji.

Napisano

Nie miałem fizycznej styczności z tymi rocznikami.

Jeżeli ma być koniecznie na tarczowych hydraulicznych to chyba lepiej A4 z ciekawszą ramą i Dartem2.

Napisano

Możesz mi wyjaśnić jeszcze o co chodzi z tym przeglądem zerowym?

szukasz serwisu krossa, umawiasz się na przegląd i oni ci sprawdzają koła, przerzutki(reg. + sprawdzenie zamocowania), ogólne działanie napędu, sprawdzenie naciągu szprych + ewentualne centrowanie, regulacja hamulców itp. Czyli wszystko co normalnie powinien zrobić sprzedawca tylko że w ramach pierwszego przeglądu (zerowego) zalecanego przez producenta.

 

Jak przychodzi rower do sklepu to w przypadku krossa daleko mu do "przygotowanego do jazdy" pomimo tego że jest prawie złożony (luzem jest koło, kiera, sztyca + siodło i pedały).

Jeżeli masz zaoszczędzić na rowerze 100-150zł kupując go przez neta zamiast u siebie w mieście to nie warto. Możliwość serwisowania roweru w miejscu w którym kupiłeś to spora zaleta (pod warunkiem ze ludzie mają serce do rowerów)

U mnie na wiosce taki przegląd to 30zł. Generalny z rozbieraniem na części i smarowanie czyszczenie bla bla to 50zł.

Napisano

W moim mieście jest sklep ale gówniany. Goście nie ogarniają. Mają Krossy V ale o A level chyba nigdy nie słyszeli... No i do najbliższego serwisu krossa z tego co się dowiedziałem mam 60 km...

 

Chyba wezmę tego Krossa. Rama w miarę ok. Dart2 i cena taka jak za model 2011...

Napisano

W moim mieście jest sklep ale gówniany. Goście nie ogarniają. Mają Krossy V ale o A level chyba nigdy nie słyszeli... No i do najbliższego serwisu krossa z tego co się dowiedziałem mam 60 km...

 

Chyba wezmę tego Krossa. Rama w miarę ok. Dart2 i cena taka jak za model 2011...

Za A4 2011 nie dałbym więcej jak 1650zł bo za tyle go widziałem bodajze w marcu. Teraz jest początek okresu wyprzedażowego i pewnie za 1500 można by go znaleźć.

Z rozmiarem ci nie pomogę. Podjedź te 60km i popatrz co i jak (ale wcześniej telefon i zapytaj co mają), zrobisz rundkę pod sklepem i będziesz miał wstępne rozeznanie.

Pytanie z innej beczki - ile ważysz?

Napisano

Za A4 2011 nie dałbym więcej jak 1650zł bo za tyle go widziałem bodajze w marcu. Teraz jest początek okresu wyprzedażowego i pewnie za 1500 można by go znaleźć.

Z rozmiarem ci nie pomogę. Podjedź te 60km i popatrz co i jak (ale wcześniej telefon i zapytaj co mają), zrobisz rundkę pod sklepem i będziesz miał wstępne rozeznanie.

Pytanie z innej beczki - ile ważysz?

 

Około 80 kg.

Napisano

Pytam, bo w karcie gw. jest zapis, że rower projektowany na 100kg(biker+rower+bagaż)

Z tego co pamiętam unibike są na 120kg, a cube na 115kg (tak dla porównania).

Napisano

Pytam, bo w karcie gw. jest zapis, że rower projektowany na 100kg(biker+rower+bagaż)

Z tego co pamiętam unibike są na 120kg, a cube na 115kg (tak dla porównania).

 

Zamierzam spaść z masy a nie przytyć ale dzięki:) Myślę, że jak na jazdę terenową 18" się nada.

Napisano

Nada się.

Uwzględnij w budżecie zapięcie do ramy (dużego ulocka na ramie raczej nie przetransportujesz, ale z zapięciem nie ma problemu) i oświetlenie (brak odblasków w zestawie, ja nakleiłem folie relfekton) i dzwonek (żeby mandatu nie dostać).

 

Jak jeździsz czasem rowerem do pracy (np w jeansach) to kup od razu rzepy do spinania nart, takie za 8zł, to sobie nogawkę osłonisz (korba może być bez osłonki na blacie)

W kartonie będziesz miał rogi.

Napisano

Mam A4 19cali 2011 (182cm wzrostu). Przymierzałem się w sklepie do 21 (rama była w bardziej atrakcyjnym dla mnie białym kolorze), niestety wg mnie była nieco za długa (musiałem bardziej się nachylić), co nie było zbyt wygodne. Wybrałem więc wygodę nad wygląd i suma sumarum nie żałuję.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...