Skocz do zawartości

[piasta tył] problem z FH-M775


solo83

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Niedawno stałem się szczęśliwym posiadaczem nowego roweru(stary skradziono;(). Rowerek ma koła na piastach FH-M775. I tu moje pytanie czy możliwe żeby po 1kkm wyrobiły się konusy szczególnie że nie widać żadnych uszkodzeń ani wżerów. Dodam że jestem zawodnikiem wagi ciężkiej czyli 110kg. WArto inwestować w wymiany konusów i kulek mimo iż nie widać uszkodzeń? I o razu prośba o podanie ewentualnych następców owej piasty. Może NT 712?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wnioskuję po tym że złapała luz którego nie mogę zlikwidować. Po rozebraniu smar był czysty myślałem że wystarczy dokręcić konusy ale wolałem zrobić od razu serwis. Aby zlikwidować luz muszę skręcić tak mocno że koło nie chce się obracać. Poradźcie coś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zakładając że prawidłowo skręcasz tą piastę, tzn konus nie przekręca się wraz z nakrętką - może oś się skrzywiła? W tych piastach jest gruba oś, ale jednak aluminiowa, więc może to to. W każdym bądź razie jeśli planujesz reanimować tą piaste to najtaniej wyjdzie zakup nowej na allegro - bikestacja regularnie wystawia je (srebrne, 36 otworów) od złotówki i można wyrwać za 60-70zł - tyle co jeden konus do xt, którego zresztą i tak nie można nigdzie dostać. Przekładasz do swojej to co trzeba, zostaje jeszcze bębenek i zacisk na zapas.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie panikuj. Rozbierz tą piastę jeszcze raz. Obejrzyj dokładnie bieżnie, konusy, kulki pod kątem przebarwień, wżerów. Policz kulki, zwróć uwagę czy wszystkie mają tą samą średnicę, sprawdź położeni poszczególnych elementów. Tutaj masz pomocny schemat: klik. Sprawdź też czy oś jest prosta (jak sugeruje Koen) kładąc na równej powierzchni i próbując toczyć. Nie ma bata. Albo zadziała, albo znajdziesz wadę, albo to wada fabryczna. Innych opcji nie ma.

 

Jeżeli nie pomoże to kup coś innego, a shimano możesz spróbować reklamować. A na novateci, tak jak zresztą na shimano, też wielu narzeka. Wszystko prędzej czy później się psuję i wymaga wymiany. Takie są prawa rynku, nie tylko rowerowego.

 

EDIT: Tutaj (klik) bardzo dobra instrukcja serwisowania tylnej piasty, autorstwa forumowego kolegi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Piasta przeszła serwis ale niestety nie serwisant nie był stanie zlikwidować luzu całkowicie pomimo wymiany kulek. Luz był ledwo wyczuwalny ale już po przejechaniu 400km wrócił. I teraz moje pytanie Czy wymieniać tylko piastę czy całe koło. Obręcz to Mavic En521 na 36 szprych. Fajna mocna obręcz choć odrobinę przyciężka. Moja waga to 105kg. Doradźcie jaką piastę byście widzieli w miejsce mojego XT, fajnie by było jakby była na centerlocka. A może całe kółko do jakiś 700pln?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wnioskuję, że obręcz oraz szprychy mają niski przebieg, ok 1.5tys km. Sugeruję więc wymienić samą piastę. Poszukać takiej (chodzi mi tu o wymiary), aby dotychczasowe szprychy pasowały. Starą piastę sprzedać, opisując dokładnie mankamenty- sam bębenek przedstawia jakąś wartość.

 

Dziwi mnie trochę, marna trwałość tej piasty (m775)- ja skłaniałbym się do jakiejś wady fabrycznej. Gdybym ja był w takiej sytuacji to zwyczajnie kupiłbym drugą taką samą, przed montażem przeserwisowałbym ją po swojemu (takie poprawianie po fabryce) i oddał do zaplotu. Domyślam się jednak, że po tej całej sytuacji możesz nie podzielać mojego punktu widzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...