solo83 Napisano 6 Września 2011 Napisano 6 Września 2011 Witam Niedawno stałem się szczęśliwym posiadaczem nowego roweru(stary skradziono;(). Rowerek ma koła na piastach FH-M775. I tu moje pytanie czy możliwe żeby po 1kkm wyrobiły się konusy szczególnie że nie widać żadnych uszkodzeń ani wżerów. Dodam że jestem zawodnikiem wagi ciężkiej czyli 110kg. WArto inwestować w wymiany konusów i kulek mimo iż nie widać uszkodzeń? I o razu prośba o podanie ewentualnych następców owej piasty. Może NT 712? Pozdrawiam
Koen Napisano 6 Września 2011 Napisano 6 Września 2011 Jeśli nie ma wżerów to po czym wnioskujesz że coś jest nie tak? Może były po prostu za mocno skręcone?
solo83 Napisano 6 Września 2011 Autor Napisano 6 Września 2011 Wnioskuję po tym że złapała luz którego nie mogę zlikwidować. Po rozebraniu smar był czysty myślałem że wystarczy dokręcić konusy ale wolałem zrobić od razu serwis. Aby zlikwidować luz muszę skręcić tak mocno że koło nie chce się obracać. Poradźcie coś.
Qamal Napisano 6 Września 2011 Napisano 6 Września 2011 Nowym piasty shimano trzeba na poczatku zrobic serwis bo sa za mocno skrecone. Jesli masz tylko konusy i kulki zniszczone to wymien, a jak do tego bieznie to masz po piascie
Koen Napisano 6 Września 2011 Napisano 6 Września 2011 Zakładając że prawidłowo skręcasz tą piastę, tzn konus nie przekręca się wraz z nakrętką - może oś się skrzywiła? W tych piastach jest gruba oś, ale jednak aluminiowa, więc może to to. W każdym bądź razie jeśli planujesz reanimować tą piaste to najtaniej wyjdzie zakup nowej na allegro - bikestacja regularnie wystawia je (srebrne, 36 otworów) od złotówki i można wyrwać za 60-70zł - tyle co jeden konus do xt, którego zresztą i tak nie można nigdzie dostać. Przekładasz do swojej to co trzeba, zostaje jeszcze bębenek i zacisk na zapas.
solo83 Napisano 6 Września 2011 Autor Napisano 6 Września 2011 No to nie pocieszyliście mnie. Myślałem zawsze że XT coś oznacza ale widzę że piasty sh*tmano są słabe i tyle. Muszę pomyśleć co dalej robić. Koło mam na 36 szprych polećcie może jakąś piastę mocną ale lekką w miarę. Pozdro
M333 Napisano 6 Września 2011 Napisano 6 Września 2011 Nie panikuj. Rozbierz tą piastę jeszcze raz. Obejrzyj dokładnie bieżnie, konusy, kulki pod kątem przebarwień, wżerów. Policz kulki, zwróć uwagę czy wszystkie mają tą samą średnicę, sprawdź położeni poszczególnych elementów. Tutaj masz pomocny schemat: klik. Sprawdź też czy oś jest prosta (jak sugeruje Koen) kładąc na równej powierzchni i próbując toczyć. Nie ma bata. Albo zadziała, albo znajdziesz wadę, albo to wada fabryczna. Innych opcji nie ma. Jeżeli nie pomoże to kup coś innego, a shimano możesz spróbować reklamować. A na novateci, tak jak zresztą na shimano, też wielu narzeka. Wszystko prędzej czy później się psuję i wymaga wymiany. Takie są prawa rynku, nie tylko rowerowego. EDIT: Tutaj (klik) bardzo dobra instrukcja serwisowania tylnej piasty, autorstwa forumowego kolegi.
solo83 Napisano 19 Września 2011 Autor Napisano 19 Września 2011 Piasta przeszła serwis ale niestety nie serwisant nie był stanie zlikwidować luzu całkowicie pomimo wymiany kulek. Luz był ledwo wyczuwalny ale już po przejechaniu 400km wrócił. I teraz moje pytanie Czy wymieniać tylko piastę czy całe koło. Obręcz to Mavic En521 na 36 szprych. Fajna mocna obręcz choć odrobinę przyciężka. Moja waga to 105kg. Doradźcie jaką piastę byście widzieli w miejsce mojego XT, fajnie by było jakby była na centerlocka. A może całe kółko do jakiś 700pln?
M333 Napisano 19 Września 2011 Napisano 19 Września 2011 Wnioskuję, że obręcz oraz szprychy mają niski przebieg, ok 1.5tys km. Sugeruję więc wymienić samą piastę. Poszukać takiej (chodzi mi tu o wymiary), aby dotychczasowe szprychy pasowały. Starą piastę sprzedać, opisując dokładnie mankamenty- sam bębenek przedstawia jakąś wartość. Dziwi mnie trochę, marna trwałość tej piasty (m775)- ja skłaniałbym się do jakiejś wady fabrycznej. Gdybym ja był w takiej sytuacji to zwyczajnie kupiłbym drugą taką samą, przed montażem przeserwisowałbym ją po swojemu (takie poprawianie po fabryce) i oddał do zaplotu. Domyślam się jednak, że po tej całej sytuacji możesz nie podzielać mojego punktu widzenia.
Killer206 Napisano 19 Września 2011 Napisano 19 Września 2011 Novatec 812 powinien być spoko. Tania i łatwa w serwisie piasta
solo83 Napisano 19 Września 2011 Autor Napisano 19 Września 2011 Koła mają przejechane 1500km. Nie chcę już piast shimano. Poprzednia deore padła po 500km. Jest tylko problem z tym że ma być to piasta na 36 szprych i najlepiej centerlock. Ma ktoś jakiś pomysł?
solo83 Napisano 20 Września 2011 Autor Napisano 20 Września 2011 Nikt nie ma pomysłu na piastę dla ciężkiego na centerlocka 36 szprych nie shimano? Ja na razie nic sensownego nie znalazłem. Ostatecznie może być mocowanie IS na tarczę.
Dagobath Napisano 21 Września 2011 Napisano 21 Września 2011 Również polecam Novateca 812 (mam wersję ze stalowym bęwenkiem, ważę 95 kg, piasta jest pancerna ale mocowanie tarczy to IS.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.