PanAndrzej Napisano 5 Września 2011 Napisano 5 Września 2011 Witam! Cztery miesiące temu postanowiłem zacząć jeździć na rowerze dla poprawy zdrowia i zrzucenia wagi. Zaczynałem od krótkich przejażdżek po 45 minut, po których wypluwałem płuca, by stopniowo dojść do dzisiejszej formy. Może nie są to oszałamiające wyniki, ale przejeżdżam teraz codziennie 40km rano i przestaję tylko dlatego, że na więcej nie mam czasu. Schudłem 15 kilo (miałem sporą nadwagę, wciąż mam) i bardzo się cieszę z tego wyniku, chciałbym go utrzymać. Postanowiłem nie zmarnować tego wszystkiego przez zimę i poczytałem kilka artykułów o jeździe na śniegu. Większość z nich radzi przesiadkę na gorszy sprzęt, ponieważ zima może bardzo uszkodzić rower. Tak się składa, że mam stary, wciąż dobry rower, jednak kierownica jest w nim umiejscowiona zdecydowanie za nisko. Nie mogę obniżyć bardziej siodełka, ponieważ zacząłbym uderzać kolanami w brodę . Problem jednak w tym, że kierownica się zapiekła i nie potrafię jej podciągnąć. Czy ktoś zna na to jakiś sposób? Jeżeli to możliwe, domowy - pozwalający ominąć serwis, chociaż rozumiem, że w skrajnym przypadku będę musiał się do niego udać. Wolałbym jednak uniknąć wydatków . Bedę bardzo wdzięczny za odpowiedź.
marekw Napisano 5 Września 2011 Napisano 5 Września 2011 cola lub płyn hamulcowy (dot3 dot4 dot5,1) ewentualnie wd40 polej w jednym dniu, popraw w drugim, w trzecim powinna sama zejść
dymcio111 Napisano 7 Września 2011 Napisano 7 Września 2011 ja bym jeszcze jeśli już odkręcisz to wyczyścił potem gwinty, spryskał WD 40, przetarł i nałożył trochę smaru np grafitowy, tak żeby kiedyś nie było znowu problemu.
Mod Team Puklus Napisano 9 Września 2011 Mod Team Napisano 9 Września 2011 odkręcić śrube i naparzać młotem tylko tak by nieczego nie pogiąć lub ubić lakier. zablokować koło i krecic kierownicą w koncu puści. Oczywiście WD czy płyn Hamulcowy nie zaszkodzi. Jak już to zrobisz, wyciąg wyczyść, na koncu bedzie taki ruchomy klin. http://www.wrower.pl/sprzet/stery/stery.php tak to wygląda wyczyść i odtłuść zewnętrzną cześć "mostka" bo tak to sie nazywa, a miejsce gdzie klin sie ślizga po mostku ta ścieta pod kątem cześć mostka nasmaruj.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.