Skocz do zawartości

[Hamulce tarczowe] Shimano BR-M666 czy BR-M596


mateusz92922

Rekomendowane odpowiedzi

Mam okazję kupić w atrakcyjnych cenach hamulce na 2012 rok wymienione w temacie. Za SLXy musiałbym zapłacić 520zł, a za Deore 340zł (w obu przypadkach bez adapterów). Czy waszym zdaniem warto dopłacić to 180zł do SLXów? Czy różnica będzie duża? Rozumiem, że może być ciężko z odpowiedzią na to pytanie ponieważ są to zupełnie nowe modele, ale jak to wyglądało w wypadku starszych np.: M595 i M665? No i jeszcze jedno, do czego służy te pokrętło przy dźwigni hamulca (http://www.google.pl/imgres?q=M666&um=1&hl=pl&client=firefox-a&sa=N&rls=org.mozilla:pl:official&biw=1280&bih=797&tbm=isch&tbnid=qAAIKqRss7-2-M:&imgrefurl=http://www.nokaut.pl/hamulce-rowerowe/dzwignia-hamulca-slx-bl-m666-2012-shimano-prawa-kolor-czarno-srebrny.html&docid=opCC8g40hPWroM&itg=1&w=500&h=500&ei=tZhjTqHyE7Da4QS8m4WdCg&zoom=1&iact=hc&vpx=605&vpy=89&dur=1505&hovh=225&hovw=225&tx=98&ty=94&page=1&tbnh=160&tbnw=175&start=0&ndsp=24&ved=1t:429,r:2,s:0), na ile ta regulacja jest istotna i czy występuje ona w modelu M596 w których te pokrętło nie występuje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

To pokrętło służy do regulacji odległości klamki od kierownicy. W Deorce zapewne ustawia się to mała śrubką na imbus. To wielkiego wpływu na "fajność" hamulca nie ma, odległość ustawia się raz i to pokrętło to tylko bajer. Czy będzie duża różnica pomiędzy Deore a SLXami? Jeśli w SLXach są klocki metaliczne różnica będzie spora (na korzyść SLXów oczywiście). Czy warto dołożyć, zależy do czego będziesz używał hebli, jak mają być długie, trudne zjazdy (góry) to warto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miesiąc temu zakupiłem heble XT model na rok 2012 z klockami metalicznymi technologia ice tech,jestem bardzo zadowolony. Przejechałem na nich 1200km i min.maraton powerrade-suzuki w Krakowie,oraz wypad w Beskidy.Hamulce są bardzo czułe i nie wymagają użycia dużej siły na dźwigni.Modulacja jest bardzo precyzyjna i już po dwóch dniach jazdy czułem się na nich pewnie.Nie wiem jak to opisać bo z jednej strony do zblokowania dwóch kół wystarczą dwa palce...ale hamulce nie są nerwowe i dają się w pełni kontrolować.Nie ma też problemu przegrzewania na zjazdach.W moim zestawie są tarcze XTR 180 przód 160 tył,a ważę 76kg i uważam że ten wybór tarcz był optymalny.Myślę że SLX 2012 będzie podobny w działaniu bo nawet ma te same klocki hamulcowe,i ja osobiście wolałbym dopłacić i wziąśc najnowszy model.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...