Skocz do zawartości

[11911g] Merida Matts Trail HFS by speq


speq

Rekomendowane odpowiedzi

Zmieniłem w końcu kowadlastą Ramę Birii ważącą z zaciskiem i sterami magiczne 2400g :icon_mrgreen: więc jest sens pobawić się w rozpisanie wszystkiego po kolei i pobawienie się w urywanie gramów z projektu.

Na czerwono zaznaczyłem elementy, których na chwile obecną nie posiadam. Wagi są przybliżone więc i cały spis nie jest w 100% dokładny. Ale jakiś pogląd jest.

 

 

 

 

Brake (Front): (Hamulec przedni) - Juicy 5 + G2CS 185mm - 467g

Brake (Rear): (Hamulec tylny) - Jucy 5 + G2CS 160 MM - 434g

Cables: (Pancerze i linki) Jagwire - 75g

Cassette: (Kaseta) - Deore - 361g

Chain: (łanńuch) - Deore - 280g

Crankset: (Korby) - LX M572 + suport es51 73/121 -936g

Derlr (Front): (Przerzutka przednia) Shimano SLX - 156g

Derlr (Rear): (Przerzutka tylna) - Sram 7.0 - 268g

Fork: (Widelec) Marzocchi Bomber MX Comp Air 105 -1913g

Frame: (Rama) - Merida Matts Trail HFS 1000-D (kompletne stery + zacisk) - 1710g

Grips: (Gripy) piankowe - 30g

Handlebar: (Kierownica) - PRO Koryak - 260g

Pedals: (Pedały) - PD-M520 - 371g

Seat: (Siodło) - noname ;) - 321g

Seatpost: (Sztyca) PRO Koryak 31,6/400mm - 260g

Shifters: (Manetki) - Sram 7.0 HalfPipe - 188g

Skewers: (Zaciski koł) - shimano xt - 124g

Spacers: (Podkładki pod mostek)

Stem: (Mostek) - Kbix ProRace 90mm - 125g

Tire (Front): (Opona przednia) - Tioga Factory XC 1.95 - 668g

Tire (Rear): (Opona tylna) - Tioga Factory XC 1.95 - 606g

Tubes: (Dętki) - 360g

Wheel Front: (Koło przednie) - 905g

-Hub: (Piasta) XT 756

-Rim: (Obręcz) Alexrims XD-Lite

-Spokes: (Szprychy) CNSpokes 2.0-1.8-2.0

-Nipples: (Nyple) CNSpokes alu czerwone

-Rim tape: (Opaska)

Wheel Rear: (Koło tylne) - 1093g

-Hub: (Piasta) XT 756

-Rim: (Obręcz) Alexrims XD-Lite

-Spokes: (Szprychy) CNSpokes 2.0-1.8-2.0

-Nipples: (Nyple) CNSpokes alu czerwone

-Rim tape: (Opaska)

Misc : (Inne)

 

Póki co sprzęt wygląda tak:

http://www.pinkbike.com/photo/7084095/

 

Widać ewidentnie, że po zmianie chociażby opon, dętek, siodła, kasety i manetek (na zwykłe gripy) na coś lżejszego jestem w stanie urwać przynajmniej 400g bez mniejszego nakładu finansowego. A więc rower ma potencjał. Nie zmienia to faktu, że każda sugestia mile widziana :)

 

PZdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Bomber to standardowe 105mm. A rama wg Meridy jest właśnie pod 100mm i nie ma w planach zmiany na inny amortyzator. Szczególnie po zmianach jakie w nim zaszły - dołożenie sprężyny w lewej goleni spowodowało nawrót miłości do Bombra ;) (dzięki Andrew za pomoc). Niech się schowają Reby, Minuty i inne takie z milionem regulacji... Ja zostanę przy ciężkim, archaicznym Bomberze, który pracą zawstydziłby niejeden nowy amortyzator...

 

Rama to 19" - z tym, że te 19" to do końca rury podsiodłowej.

 

No właśnie porównanie roweru Andrewa z lekkim setem koło/opona/dętka do mojego z kowadłami na kołach (ciążą opony i dętki) mocno mnie motywuje do zmiany na coś lżejszego... Race king chyba nie będą pasować do koncepcji roweru ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mogę w końcu coś napisać, bo ok 200 km jest na rowerze zrobione - świetnie skręca, fajnie zjeżdża, jeździ się przyjemnie i nie bolą plecy po dłuższej jeździe, czego oczekiwałem od tej ramy. Z podjeżdżaniem jest trochę gorzej - możliwe, że to za sprawą mostka 90 mm. Zmiana i tak jest konieczna, bo obecny już jest wysłużony. Będzie coś 100mm i z niższym wzniosem = kierownica pójdzie w dół więc pewnie podjeżdżanie będzie przyjemniejsze. Zobaczymy jak będzie. Póki co szukam dalej optymalnej pozycji.

 

Kilka fotek z dzisiaj. Przepraszam za jakość ale było wszystko robione telefonem...

 

http://www.pinkbike.com/photo/7212901/

http://www.pinkbike.com/photo/7212898/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...