speq Napisano 3 Września 2011 Udostępnij Napisano 3 Września 2011 Zmieniłem w końcu kowadlastą Ramę Birii ważącą z zaciskiem i sterami magiczne 2400g więc jest sens pobawić się w rozpisanie wszystkiego po kolei i pobawienie się w urywanie gramów z projektu. Na czerwono zaznaczyłem elementy, których na chwile obecną nie posiadam. Wagi są przybliżone więc i cały spis nie jest w 100% dokładny. Ale jakiś pogląd jest. Brake (Front): (Hamulec przedni) - Juicy 5 + G2CS 185mm - 467g Brake (Rear): (Hamulec tylny) - Jucy 5 + G2CS 160 MM - 434g Cables: (Pancerze i linki) Jagwire - 75g Cassette: (Kaseta) - Deore - 361g Chain: (łanńuch) - Deore - 280g Crankset: (Korby) - LX M572 + suport es51 73/121 -936g Derlr (Front): (Przerzutka przednia) Shimano SLX - 156g Derlr (Rear): (Przerzutka tylna) - Sram 7.0 - 268g Fork: (Widelec) Marzocchi Bomber MX Comp Air 105 -1913g Frame: (Rama) - Merida Matts Trail HFS 1000-D (kompletne stery + zacisk) - 1710g Grips: (Gripy) piankowe - 30g Handlebar: (Kierownica) - PRO Koryak - 260g Pedals: (Pedały) - PD-M520 - 371g Seat: (Siodło) - noname - 321g Seatpost: (Sztyca) PRO Koryak 31,6/400mm - 260g Shifters: (Manetki) - Sram 7.0 HalfPipe - 188g Skewers: (Zaciski koł) - shimano xt - 124g Spacers: (Podkładki pod mostek) Stem: (Mostek) - Kbix ProRace 90mm - 125g Tire (Front): (Opona przednia) - Tioga Factory XC 1.95 - 668g Tire (Rear): (Opona tylna) - Tioga Factory XC 1.95 - 606g Tubes: (Dętki) - 360g Wheel Front: (Koło przednie) - 905g -Hub: (Piasta) XT 756 -Rim: (Obręcz) Alexrims XD-Lite -Spokes: (Szprychy) CNSpokes 2.0-1.8-2.0 -Nipples: (Nyple) CNSpokes alu czerwone -Rim tape: (Opaska) Wheel Rear: (Koło tylne) - 1093g -Hub: (Piasta) XT 756 -Rim: (Obręcz) Alexrims XD-Lite -Spokes: (Szprychy) CNSpokes 2.0-1.8-2.0 -Nipples: (Nyple) CNSpokes alu czerwone -Rim tape: (Opaska) Misc : (Inne) Póki co sprzęt wygląda tak: http://www.pinkbike.com/photo/7084095/ Widać ewidentnie, że po zmianie chociażby opon, dętek, siodła, kasety i manetek (na zwykłe gripy) na coś lżejszego jestem w stanie urwać przynajmniej 400g bez mniejszego nakładu finansowego. A więc rower ma potencjał. Nie zmienia to faktu, że każda sugestia mile widziana PZdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
speq Napisano 26 Września 2011 Autor Udostępnij Napisano 26 Września 2011 http://www.pinkbike.com/photo/7184968/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
supersam Napisano 26 Września 2011 Udostępnij Napisano 26 Września 2011 A ten bomber to ile ma skoku? Bo ta rama to chyba nawet 120mm udźwignie skoku i jaki rozmiar tej ramy? Kolorystycznie jest dobrze, oponki to może na conti race king 2.2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
speq Napisano 26 Września 2011 Autor Udostępnij Napisano 26 Września 2011 Bomber to standardowe 105mm. A rama wg Meridy jest właśnie pod 100mm i nie ma w planach zmiany na inny amortyzator. Szczególnie po zmianach jakie w nim zaszły - dołożenie sprężyny w lewej goleni spowodowało nawrót miłości do Bombra (dzięki Andrew za pomoc). Niech się schowają Reby, Minuty i inne takie z milionem regulacji... Ja zostanę przy ciężkim, archaicznym Bomberze, który pracą zawstydziłby niejeden nowy amortyzator... Rama to 19" - z tym, że te 19" to do końca rury podsiodłowej. No właśnie porównanie roweru Andrewa z lekkim setem koło/opona/dętka do mojego z kowadłami na kołach (ciążą opony i dętki) mocno mnie motywuje do zmiany na coś lżejszego... Race king chyba nie będą pasować do koncepcji roweru Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
supersam Napisano 26 Września 2011 Udostępnij Napisano 26 Września 2011 To lekko wychodzi ta rama z zaciskiem i kompletnymi sterami w tym rozmiarze, z tego co widziałem to wszystkie rowery z serii trail ht meridy maja po 120mm skoku amor. To może maxxis crossmark 2.1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
speq Napisano 26 Września 2011 Autor Udostępnij Napisano 26 Września 2011 Tylko to jest rocznik 2009 i wtedy Merida zestawiała ramę z amortyzatorami o skoku 100mm. http://www.merida-bike.cz/prodej/matts-hfs-trail-1000-d-09 http://www.pinkbike.com/photo/7190247/ - rama + zacisk + miski sterów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
supersam Napisano 26 Września 2011 Udostępnij Napisano 26 Września 2011 A no chyba że tak ciekawe jak z wagą obecnego modelu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
speq Napisano 26 Września 2011 Autor Udostępnij Napisano 26 Września 2011 No akurat w tym temacie nie pomogę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
speq Napisano 2 Października 2011 Autor Udostępnij Napisano 2 Października 2011 Mogę w końcu coś napisać, bo ok 200 km jest na rowerze zrobione - świetnie skręca, fajnie zjeżdża, jeździ się przyjemnie i nie bolą plecy po dłuższej jeździe, czego oczekiwałem od tej ramy. Z podjeżdżaniem jest trochę gorzej - możliwe, że to za sprawą mostka 90 mm. Zmiana i tak jest konieczna, bo obecny już jest wysłużony. Będzie coś 100mm i z niższym wzniosem = kierownica pójdzie w dół więc pewnie podjeżdżanie będzie przyjemniejsze. Zobaczymy jak będzie. Póki co szukam dalej optymalnej pozycji. Kilka fotek z dzisiaj. Przepraszam za jakość ale było wszystko robione telefonem... http://www.pinkbike.com/photo/7212901/ http://www.pinkbike.com/photo/7212898/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.