Skocz do zawartości

[rower] MTB Lapierre Tecnic 700


claas86

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam :)

 

Mam pytania dotyczące tego modelu : http://www.pmrider.pl/282212/rower-mtb-lapierre-tecnic-700

 

 

Mianowicie:

 

Rower zauroczył mnie od pierwsze wejrzenia ;) Mam okazję kupić go oczywiście po atrakcyjniejszej cenie niż, podana na tej stronie. Było już napisane na forum, że rama jest stosunkowo krótka, co powoduje, że się nie leży na rowerze - jest bardziej rekreacyjny. To mi się właśnie podoba, nie mam zamiaru szaleć na ekstremalnym terenie. Utwardzone drogi, asfalt i wymagające ścieżki leśne.

 

Moje pytania dotyczące omawianego modelu:

 

1) Pierwszy raz słyszę o takiej firmie, ktoś wie coś więcej ?

 

2) - Rower ma osprzęt SRAM, czy to prawda, że przy 10cio rzędowej kasecie ciężko go wyregulować i łatwo dochodzi do jego zabrudzenia ?

 

- Czy shimano są bardziej trwałe i mniej bezawaryjne (wiem, że pewnie jest na forum, ale naprawdę mam mało czasu na przeglądanie)

 

3) Amortyzator ROCK SHOX Recon SILVER TK Solo Air 100, to bardzo pozytywna jednostka tego typu, czyż nie ?

 

4) Ogólnie o rowerze i osprzęcie ? Ocena / Opinie / Uwagi

 

5) Jeżeli ktoś uważa, że za cenę około 3k (nie 3,5k) dostanę lepsze parametry, to proszę się podzielić.

 

Dziękuję :)

 

 

 

Rama: Tecnic 700 2011 Alloy 7005 DB

Kolor: White/Blue

Amortyzator: Rock Shox Recon Silver TK Solo Air 100

Stery: PT 1" 1/8 Black Semi integrated

Wspornik kierownicy: Lapierre 1’’ 1/8 100 mm 2011

Kierownica: Lapierre XC Rizer 20 25.4x620mm Black 2011

Hamulce: Formula RX White/Blue 160mm

Manetki: Sram X7 Trigger 3x10S

Przerzutka tylna: SRAM X7 Long Cage Alu 10S

Przerzutka przednia: SRAM X7 High Clamp 3x10 31.8mm

Mechanizm korbowy: Sram S1000 GXP 44-33-22 Black

Wkład suportu: Sram GXP

Kaseta: Sram PG 1050 12-36 10S

Pedały:

Koła: MACH1 Subzero / Shimano M475

Opony: Hutchinson Python Original 26x2.00

Siodełko: Lapierre White/Black 2011

Sztyca: Lapierre XC Comp 350x27.2 Alloy Black

Waga roweru (kg): 12,3

Napisano

Ad. 1) Dosyć znana firma robiąca rowerki. Z Francji bodajże. Nie spotkałem się z tym, żeby ktoś narzekał na te rowery. Znalazłem coś takiego: http://www.lapierre-bikes.co.uk/lapierre/ Nie wiem czy to ich oficjalna strona ale jest tam o nich sporo.

 

Ad. 2) Po 9 latach używania shimano w tym roku przesiadłem się na SRAMA 9-rzędowego. Moje wrażenia są takie: SRAM jest masywniejszy, głośniej pracują przerzutki ale za to dużo pewniej i precyzyjniej. Dużo łatwiejsza regulacja przerzutek (przynajmniej dla mnie). Raczej nie wrócę już do shimano. I z tego co czytałem na forum to większość ludzi po przesiadce tak twierdzi. Co do trwałości to na razie zrobiłem jakiś 500km po sporych wertepach i górach. I zero problemu, zero luzów, nic się nie rozregulowało póki co.

Aczkolwiek nie wiem, jak się ma sprawa z 10 rzędami. Ale podejrzewam, że podobnie.

 

Ad. 3) Amora nie używałem. Ale firma raczej porządna, model z wyższej półki. Do tego powietrzny, więc raczej powinien być ok.

 

Ad. 4) Firma dobra, osprzęt bardziej niż przyzwoity, hamulce fajne, waga roweru na przyzwoitym poziomie, długa gwarancja. Wg mnie nie ma się do czego przyczepić poza ceną. Ale skoro masz upust to tylko brać i jeździć.

 

Pozdrawiam

Napisano

Jak rozumiem szukasz roweru na bardziej turystycznej ramie , ten taki jest - jest krótki, rama porządnie wykonna , w dodatku jest dobrze wyposażony.

Napęd 10 rzędowy jest bardziej podatny na rozregulowanie i zabrudzenie - ale i tak niestety taki został nadany kierunek i nowe rowery wychodzą z takim napędem.

Napisano

To ja już czegoś nie rozumiem. Patrząc na rowery bardziej sportowe, nie mogę znaleźć roweru w tej cenie o podobnym wyposażeniu. Jak już się coś trafia, to okazuje się, że ma amortyzator sprężynowy, podczas gdy w modelach z poprzednich lat były amortyzatory powietrzne. Czemu jest robiony krok w tył ? Dlaczego płacąc za rower ponad 3k znajdują się głosy, które twierdzą, że w napędzie sram 10, łatwo dochodzi do rozregulowania ? To ile trzeba wydać na rower z powietrznym amortyzatorem i dobrym osprzętem ? Proszę propozycje ;]

 

Po drugie, to ta rama rzeczywiście bardzo krótka, bardziej od modeli, które oglądałem wcześniej. Tak naprawdę w czym ta wyprostowana postawa ma przeszkadzać ?

Napisano
Po drugie, to ta rama rzeczywiście bardzo krótka, bardziej od modeli, które oglądałem wcześniej. Tak naprawdę w czym ta wyprostowana postawa ma przeszkadzać ?

W sportowej jeździe przeszkadza, na podjazdach rower będzie stawał na tylnym kole na zjazdach będziesz leciał przez kierownicę a przy szybkiej jeździe prosto będziesz mocniej łapał wiatr.

 

napęd 10 rzędowy sam z siebie jest bardziej delikatny, nie ważne Shimano czy Sram, 10 rzędowe Shimano XTR jest delikatniejsze niż 9 rzędowe, a 10 rzędowy Sram XO bardziej delikatny niż 9, nie ważne ile wydasz ... ale nie musisz tak biadolić spokojnie da się na tym jeździć .

 

Jak już się coś trafia, to okazuje się, że ma amortyzator sprężynowy, podczas gdy w modelach z poprzednich lat były amortyzatory powietrzne. Czemu jest robiony krok w tył

To akurat jest bardzo proste - cięcie kosztów, maksymalizacja zysków.

Napisano

To po co to robią, jak takie delikatne xD Dzisiaj ogólnie we wszystkim występuje tendencja, że jest robione z mniej trwalszych materiałów niż kiedyś, a ceny rosną ;]

 

Propozycja innego roweru z tego przedziału ?

Napisano

Po prostu żeby naciągnąć ludzi na zmianę roweru wciska się jakiś marketingowy chwyt, w tym wypadku jest to napęd 10 rzędowy , wg. mnie całkiem zbędny, mógł sobie być niszą 10X2 i koniec.

 

Ale nie widzę problemu w porządnym sklepie powinni zamienić napęd na 9 rzędowy i sprawa załatwiona .

 

Jeśli nie jesteś fanem szybkiej jazdy w trudniejszym terenie na stromych zjazdach i takich podjazdach śmiało możesz kupić tego Lapierre.

 

Co do idiotyzmów teraz modne są rowery elektryczne , są coraz bardziej lansowane a samo to jest zaprzeczeniem idei roweru - napędzanego siłą mięśni, niestety idziemy w kierunku gdy technologia ma zastąpić sprawność fizyczną i niedługo ludzkie ciało będzie w 90% głową :down:

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...