thorian Napisano 3 Września 2011 Napisano 3 Września 2011 Witam, Dla urozmaicenia jazdy na szosie postanowiłem kupić rowerek MTB. Wybór padł na przyszłoroczny model Scott'a Sparka. Z racji, że obecnie mieszkam w pobliżu Bieszczadów to tam właśnie głównie będę jeździł. Dlatego właśnie full. Chciałbym natomiast od czasu do czasu pojechać jakieś zawody xc - dlatego właśnie Spark. Nie chcę wydawać majątku na "drugorzędny" rower więc ograniczam się do dwóch najniższych modeli Spark 70 i Spark 60. Tu moje pytanie czy warto dopłacać (pewnie ok 1500zł, bo ceny są orientacyjne) do wyższego modelu? O ile samym osprzęcie MTB jakieś pojęcie mam, o tyle amortyzacja to już dla mnie nieznany temat. Najbardziej zastanawia mnie kwestia innych damperów i braku Twinloc w modelu 70. Czy jest możliwość osobnego zakupienia takiej manetki i zamontowania jej do X-Fusion E1 RL? Czy wtedy będzie opcja zmiany wysokości BB i geometrii tak jak jest to ujęte w opisie 60? Pozdrawiam
Trekuu Napisano 3 Września 2011 Napisano 3 Września 2011 Jeżeli chcesz się pościgać chyba powinieneś dopłacić. O ile wiem osobna=o można dokupić TwinLock'a, ale manetka nie pasuje do X-Fusion Pozdrawiam
thorian Napisano 3 Września 2011 Autor Napisano 3 Września 2011 Dzięki za wyjaśnienie przynajmniej tej kwestii. Pomyślę w takim razie jak już będę znał ceny obu modeli. Zastanawia mnie jeszcze jedno... zmiana geometrii a w zasadzie wysokości BB. Na stronie producenta w zakładce geometria podane są dwie wartości dla normalnego ustawienia i z low BB. Rozumiem, że ta zmiana polega na zmniejszeniu skoku dampera i amortyzatora tak? Manetka Twinloc ma to umożliwić w trakcie jazdy, natomiast to samo można osiągnąć zmieniając skoki te "ręcznie" gdy nie mamy manetki? Chyba, że tylko na DT Swiss M210 jest to wykonalne? Tak w ogóle co myślicie o tym rowerku?
spootnick Napisano 4 Września 2011 Napisano 4 Września 2011 Ja bym stawiał na to, bo niższe modele nie mają kilku trybów w widelcu i damperze: "A testament to the truly progressive design of the new Spark is the frame’s adjustable geometry via a shock mount chip, which offers a half-degree head angle adjustment and 7mm of bottom bracket height adjustment." źródło
mieszala5 Napisano 6 Września 2011 Napisano 6 Września 2011 To mój pierwszy post więc witam wszystkich użytkowników! Jeżdże na rowerze już kupe lat z przerwami! Obecnie pod koniec sezonu zaczynam konkretnie juz troche krecic wiec podjelem decyzje o kupnie roweru na nowy sezon!!! Wybór mam prosty bo od 10ciu lat mam SCOTTa i jeszcze pewnie 10 bedzie jezdzil! Chce kupic fulla SPARKA i moje pytanie: 2011 w dobrej cenie czy zmiany w 2012 sa na tyle duze i rewolucyjne ze warto sie spiac i kupic juz 2012? Kupuje rower na nastepne 10 lat wiec warto sie zastanowic! Gadzety mnie nie ruszaja a wage to z siebie moge zrzucic z 5kg! z siebie! Wiec prosze o kilka porad doswiadczonych uzytkownikow fuli! Pozdrawiam! Robert!
tobo Napisano 6 Września 2011 Napisano 6 Września 2011 1. Gadżety kupujesz z rowerem, czy tego chcesz czy nie. 2. 5 kilo w masie roweru to dużo i jest bardzo odczuwalne, czego np ja w mojej masie i jej różnicy nie odczuwam. 3. Obecny rower raczej nie pojeździ 10 lat intensywnej eksploatacji.
Sol Napisano 6 Września 2011 Napisano 6 Września 2011 Zmiany w 2012 może nie są rewolucyjne, ale są. Od 2012 będzie można ustawiać TwinLoc'em skok widelca (wcześniej tylko dampera), a tył dostał piastę 142x12. No i zmienił się design, który IMO jest teraz o wiele strawniejszy, ale to kwestia gustu. Tylko, że jeżeli chcesz jeździć na fullu Scotta musisz się liczyć z tym, że jeżeli pojawi się problem z zawieszeniem, to go szybko nie rozwiążesz. Scott nie ma w Polsce centrum serwisowego, więc sprzęt idzie do naprawy do Niemiec czy innych Czech. Poza tym dyskusyjne jest wstawienie 142x12 z tyłu i zostawienie zwykłej 9 mm z przodu, ale to detal dla maniaków sztywności - chociaż może być ważny jeżeli rower ma jeździć w konkretnym terenie. Aha, jeżeli chodzi o przewidywany przebieg, pismak z bikerumor połamał Sparka jeszcze podczas jazd testowych. To nie znaczy, że ramy są złe - ale raczej nie licz na niewiadomo jakie przebiegi, zwłaszcza jeżeli jeździsz w terenie. Poza tym to fajny rower. Ale wolałbym inny
mieszala5 Napisano 6 Września 2011 Napisano 6 Września 2011 Witam! Widze ze sie znasz i orjentujesz! Rozumiem ze juz nie robia tak solidnych rowerow jak 10lat temu! Ja mam SCOTTa MONTANA na deore i jeszcze kaset nawet nie wymienialem! Amor przedni dobija ale geometria fajna i idzie pod gore jak trzeba!Walnolem juz przez kiere kilka razy raz tak konkretnie w lesie a w rowerze tylko odblaski sie pokrzywily!) W Karkonoszach to tylko ciezki teren chociaz sciezki w miare rowne a na ciezkie zjazdy to trzeba Geniusa a nie Sparka! Maja tu u nas Sparka 40 za 7100! Do Czech do serwisu mam blisko ale martwia mnie te dzisiejsze rowerki!Chce pojezdzic 10lat a ze mam 38 to jeszcze konkretnie potrafie zjechac a za 10 lat to juz bedzie spokoj bo kosci dluzej sie zrastaja!) Jaki bys wybral full do 7kola!? Dzieki! Pozdrawiam! Robert
Sol Napisano 6 Września 2011 Napisano 6 Września 2011 Etam, że się znam. Po prostu czytam to i owo i trochę zostaje w pamięci, a poza tym Scott mnie swego czasu interesował. W sumie jest to jeden z niewielu producentów, który stawia na innowację i stara się dodać coś ponad standard. To nie jest tak, że odradzam ci zakup - bo jeżeli dałeś radę na Montanie, to na Sparku dasz tym bardziej. I to o wiele bardziej, że tak to ujmę. Nie jest też tak, że sprzęt nie wytrzyma 10 lat. Ale jest to mniej prawdopodobne niż w przypadku starszych konstrukcji, gdy waga nie grała aż tak istotnej roli, a producenci nie cieniowali sprzętu gdzie tylko się da i jak się da. Niedawno z resztą ukazał się artykuł w MountainBikeAction poświęcony trwałości sprzętu, gdzie generalnie dawali do zrozumienia, że po ok. 3 latach trzeba uważnie przyglądać się ramie i pomału myśleć o nowej. Jeżeli więc Spark ci pasuje, to bierz. Natomiast inne godne uwagi to np. http://www.canyon.com/_en/mountainbikes/bike.html?b=2073 http://www.poreba.carrer.pl/3413,produkt.html Aha, ten połamany Spark był karbonowy.
Rulez Napisano 6 Września 2011 Napisano 6 Września 2011 Rozumiem ze juz nie robia tak solidnych rowerow jak 10lat temu!Ja mam SCOTTa MONTANA na deore i jeszcze kaset nawet nie wymienialem No może po asfalcie, ale chyba nie twierdzisz , że 10 lat wytrzymała ostre deptanie na pedały w górach ...
mieszala5 Napisano 6 Września 2011 Napisano 6 Września 2011 Nie no mialem pare sezonow w plecy bo na nartach kolanka powykrecalem np! a nowa kaseta i lancuch leza juz z dwa lata!) Ja robie 2 - 2,5tys w sezonie w dobrym sezonie ale bywaly sezony i po 500km! Pozdrawiam! Robert a co do SCOTTA to tak sie jakos przywiazalem-przyzwyczailem no i jak by nie bylo Montana cala! ale fakt troche sobie wazy!) uwazam ze kupujac rower na kilka lat i za kilka pln powinno sie usiasc na nim i przejechac!
winters Napisano 8 Września 2011 Napisano 8 Września 2011 Jak chcesz znać ceny to proszę SCOTT Spark 70 2012 5 990 zł SCOTT Spark 60 2012 6 990 zł w podanych linkach do sklepu nie mają jeszcze cen podanych ale wystarczy wysłać zapytanie o cenę jakiegoś modelu i odpisują szybko na temat ceny.
mieszala5 Napisano 10 Września 2011 Napisano 10 Września 2011 Jak myslicie kiedy dostepne sa modele 2012? Widze ze trochr drozsze sa od 2011! Pozdrawiam! Robert
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.