c4r0 Napisano 2 Września 2011 Udostępnij Napisano 2 Września 2011 Szukałem ale nie znalazłem podobnego tematu. Otóż jak wiadomo, łańcuch się zużywa (rozciąga) i przez to znacząco pomaga w zużywaniu się ząbków kasety i blatów w korbie. Czy stosuje się taki patent jak jazda na dwóch łańcuchach na zmianę (zamieniane przy okazji czyszczenia) w imię oszczędności kasety i blatów? Zastanawiam się, czy taki zabieg ma sens. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 2 Września 2011 Mod Team Udostępnij Napisano 2 Września 2011 Takich tematów było sporo im wiecej łańcuchów tym wolniejsze zuzywanie sie kasety. Najlepsza skutecność sie ma gdy obie czesci czyt. kaseta i lancuch śą z tego samego przedziału jakościowgo. Oplacac sie na pewno oplaca choć czy jest sens oszczędzać kasete ktora kosztuje 50zł ?? Jeżeli chodzi o XT koszt ok 160 czy XTR ponad 300zł to taki zabieg napeno jest oplacalny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
c4r0 Napisano 2 Września 2011 Autor Udostępnij Napisano 2 Września 2011 Mam kasetę SRAM PG-980, łańcuch PC-951 i blaty RaceFace Evolve, więc pewnie się opłaci wydać 60zł na taki łańcuch (chcę kupić drugi taki sam). Tylko że rower ma już za sobą z 1000km na jednym łańcuchu, który ma już troszkę luzu, więc jeździłbym na zmianę na nowym starym już w pewnym stopniu rozciągniętym. Ale chyba i tak warto. Dzięki za odpowiedź. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Crazyk Napisano 2 Września 2011 Udostępnij Napisano 2 Września 2011 To o ile kaseta przyjmie nowy to zrób na tym nowym również 1000km i wtedy sobie zmieniaj je. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
c4r0 Napisano 2 Września 2011 Autor Udostępnij Napisano 2 Września 2011 Heh, no fakt, dobry pomysł Tak też zrobię. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JaniszMTB Napisano 2 Września 2011 Udostępnij Napisano 2 Września 2011 Ja pewnego czasu zmieniałem łańcuchy co 300 km. Teraz to już przeszedłem na cykl 600 km i nowy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Crazyk Napisano 2 Września 2011 Udostępnij Napisano 2 Września 2011 Ja szczerze mówiąc stosuję metodę "od czasu do czasu zmienię" - działa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
brt0555 Napisano 2 Września 2011 Udostępnij Napisano 2 Września 2011 Czytalem, ze przy przebiegach 5-7 tysięcy rocznie jest to oplacalne - metoda 3 lancuchów, zmienianych co x km lub co czyszczenie. Jednak jak masz jakis tanszy naped to ja bym wolal dojechac kasete z lancuchem razem i wymienic pozniej na model wyzej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
c4r0 Napisano 2 Września 2011 Autor Udostępnij Napisano 2 Września 2011 Na model wyżej to może się już nie dać bo mam rower z górnej półki Jeśli nawet się da to i tak bym różnicy nie poczuł. Ale 5 tysięcy rocznie to na pewno nie wykręcę, co najwyżej 2. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team michuuu Napisano 2 Września 2011 Mod Team Udostępnij Napisano 2 Września 2011 Przecież przebieg roczny nie ma nic do tego. Przebieg ogólny ,bez względu czy 5tys. w rok czy w trzy daje oszczędność (przynajmniej teoretycznie). Jeden łańcuch+kaseta to np. 5tys. a dwa łańcuchy+kaseta to 7tys. Dodaj złotówki podziel przez miesiące i zobaczysz czy warto. Cyfry to tylko przykład bo nie mam odniesienia do pierwszego zestawu, natomiast drugi kaseta slx + dwa łańcuchy sh HG73 właśnie dorzynam -przebieg właśnie 7tys. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
c4r0 Napisano 2 Września 2011 Autor Udostępnij Napisano 2 Września 2011 Przecież przebieg roczny nie ma nic do tego. Przebieg ogólny ,bez względu czy 5tys. w rok czy w trzy daje oszczędność (przynajmniej teoretycznie). Chodziło pewnie o odczucie. Na pewno jakoś tak lżej dla serca i portfela jest wymienić kasetę z łańcuchem po kilku latach niż wymieniać co sezon Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
miciu22 Napisano 2 Września 2011 Udostępnij Napisano 2 Września 2011 Ja już od dawna stosuję dwa łańcuchy- zmieniam co 700 km na krótszy. Aktualna kaseta to XT, a łańcuchy Lx i mimo startowania w zawodach nic nie przeskakuje, a przebieg to już ponad 15 tys. km. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 3 Września 2011 Mod Team Udostępnij Napisano 3 Września 2011 A ja stosuje wiertarke i kamień szlifierski Jak nowy lancuch nie chce juz sie z kasetą dogadać to sprawiam ze kaseta jednak dochodzi do porozumienia z nowym łańcuchem. W ten sposob mam Pierwsza kasete XT i cągle na niej jeżdze i co ciekawe wymieniam lancuch na nowy i nie mam problemów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grand231 Napisano 5 Września 2011 Udostępnij Napisano 5 Września 2011 A ja stosuje wiertarke i kamień szlifierski Mógłbyś opisać sposób szlifowania i co do tego potrzeba?. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
premier2 Napisano 5 Września 2011 Udostępnij Napisano 5 Września 2011 @c4r0, kiepsko szukałeś, bo podobny temat był już wałkowany nie jeden raz na forum, chociażby tutaj Ja jeżdżę na dwóch łańcuchach, a to który ląduje na kasecie jest bardzo proste - zawsze ten krótszy, przez co zużywają się równomiernie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 5 Września 2011 Mod Team Udostępnij Napisano 5 Września 2011 Mógłbyś opisać sposób szlifowania i co do tego potrzeba?. Ależ prosze bardzo narzędzia: - wiertarka - kamień szlifierski srednicy ok 9mm - rolka - kółeczko z łańcucha - imadło tez mile widziane robimy to tak, ze bierzemy ową rolke i przykładamy do zbocza zębu, jeżeli styka dużą powierzchnią jest ok jeżeli bardzo małą nalezy weirtarką wyrownań zbocze tak aby rolka stykała sie mozliwie jak najwieksza powierzchnią tak by zą nie tracił przy ty swojego kształtu. kamień sie bardzo szybko zuzywa niestety wiec polecam mieć kilka http://imageshack.us/photo/my-images/84/dsc00936di.jpg/ tak mniej wiecej wygląda zabieg. oczywiście jeżeli ktoś ma zwykła kasete można ją roznitować i pilnikiem powoli sobie gmerać, ja pająką nie chciałem dotykać wiec robiłem to w sposób opisany. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tiomek Napisano 5 Września 2011 Udostępnij Napisano 5 Września 2011 Tutaj: http://rowery.zbooy.pl -> http://rowery.zbooy.pl/szlif.html jest też trochę na temat szlifowania kaset. Jak myślicie, do kasety slx 10 lepiej kupić 2 czy 3 łańcuchy (pewnie też slx)? Może ktoś orientacyjnie powie, jakie przebiegi mam szanse uzyskać w obu wariantach? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.