Skocz do zawartości

[Łańcuch] Jazda na dwóch na zmianę celem oszczędności kasety?


c4r0

Rekomendowane odpowiedzi

Szukałem ale nie znalazłem podobnego tematu. Otóż jak wiadomo, łańcuch się zużywa (rozciąga) i przez to znacząco pomaga w zużywaniu się ząbków kasety i blatów w korbie. Czy stosuje się taki patent jak jazda na dwóch łańcuchach na zmianę (zamieniane przy okazji czyszczenia) w imię oszczędności kasety i blatów? Zastanawiam się, czy taki zabieg ma sens.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Takich tematów było sporo im wiecej łańcuchów tym wolniejsze zuzywanie sie kasety. Najlepsza skutecność sie ma gdy obie czesci czyt. kaseta i lancuch śą z tego samego przedziału jakościowgo.

 

Oplacac sie na pewno oplaca choć czy jest sens oszczędzać kasete ktora kosztuje 50zł ?? Jeżeli chodzi o XT koszt ok 160 czy XTR ponad 300zł to taki zabieg napeno jest oplacalny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam kasetę SRAM PG-980, łańcuch PC-951 i blaty RaceFace Evolve, więc pewnie się opłaci wydać 60zł na taki łańcuch (chcę kupić drugi taki sam). Tylko że rower ma już za sobą z 1000km na jednym łańcuchu, który ma już troszkę luzu, więc jeździłbym na zmianę na nowym starym już w pewnym stopniu rozciągniętym. Ale chyba i tak warto. Dzięki za odpowiedź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Przecież przebieg roczny nie ma nic do tego. Przebieg ogólny ,bez względu czy 5tys. w rok czy w trzy daje oszczędność (przynajmniej teoretycznie). Jeden łańcuch+kaseta to np. 5tys. a dwa łańcuchy+kaseta to 7tys. Dodaj złotówki podziel przez miesiące i zobaczysz czy warto. Cyfry to tylko przykład bo nie mam odniesienia do pierwszego zestawu, natomiast drugi kaseta slx + dwa łańcuchy sh HG73 właśnie dorzynam -przebieg właśnie 7tys.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież przebieg roczny nie ma nic do tego. Przebieg ogólny ,bez względu czy 5tys. w rok czy w trzy daje oszczędność (przynajmniej teoretycznie).

Chodziło pewnie o odczucie. Na pewno jakoś tak lżej dla serca i portfela jest wymienić kasetę z łańcuchem po kilku latach niż wymieniać co sezon :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

A ja stosuje wiertarke i kamień szlifierski :D Jak nowy lancuch nie chce juz sie z kasetą dogadać to sprawiam ze kaseta jednak dochodzi do porozumienia z nowym łańcuchem. W ten sposob mam Pierwsza kasete XT i cągle na niej jeżdze :D i co ciekawe wymieniam lancuch na nowy i nie mam problemów :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Mógłbyś opisać sposób szlifowania i co do tego potrzeba?.

Ależ prosze bardzo ;)

 

narzędzia:

- wiertarka

- kamień szlifierski srednicy ok 9mm

- rolka - kółeczko z łańcucha

- imadło tez mile widziane

 

robimy to tak, ze bierzemy ową rolke i przykładamy do zbocza zębu, jeżeli styka dużą powierzchnią jest ok jeżeli bardzo małą nalezy weirtarką wyrownań zbocze tak aby rolka stykała sie mozliwie jak najwieksza powierzchnią tak by zą nie tracił przy ty swojego kształtu.

 

kamień sie bardzo szybko zuzywa niestety wiec polecam mieć kilka

 

http://imageshack.us/photo/my-images/84/dsc00936di.jpg/ tak mniej wiecej wygląda zabieg.

oczywiście jeżeli ktoś ma zwykła kasete można ją roznitować i pilnikiem powoli sobie gmerać, ja pająką nie chciałem dotykać wiec robiłem to w sposób opisany. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...