Skocz do zawartości

[Piasty] dopasowanie piast do rozstawu widełek

jondor

Rekomendowane odpowiedzi

Mam piasty novatec torowe i ramę szosową mosi gs - na spodzie jest wyryte reynolds 531 (jeśli to ma w ogóle jakieś znaczenie).

Piasty ogólnie mówiąc nie pasują rozstawem (jak kupowałem to nie wpadłem na banalny pomysł, żeby zmierzyć).

Przednia piasta jest za szeroka, ale próbowałem i da się rozciągnąć odrobinę widełki.

Tylna piasta odwrotnie - zbyt wąska, przy luźnym dokręceniu nakrętki łapią się na jakieś pół gwintu, a część osi pozostaje odsłonięta.

Czy mogę używać tych piast z tą ramą (rozciągnąć przednie widełki o te kilka mm, a tylne ścisnąć)? Czy nie grozi to uszkodzeniem ramy?

zdjęcia

Tak nawiasem, jak najlepiej rozgiąć tylne/przednie widełki, żeby niczego nie połamać? Podgrzewanie np. opalarką coś da, czy można to zrobić na zimno? Jeśli to głupie pytanie, to nie śmiejcie się, w takich tematach jestem zielony (i dlatego właśnie pytam) :)