Kellysbicycles Napisano 1 Września 2011 Napisano 1 Września 2011 Siemka. Przeszukałem forum i aż się zdziwiłem jak nie znalazłem tematu porównawczego tych dwóch opon. Otóż jakiś czas temu kupiłem oponki Schwalbe Rocket Ron Perf. 2.1 Z opon jestem zadowolony jednak na łatwiejsze technicznie maratony poszukuję czegoś szybszego. Wczoraj przejechałem się na rowerze kolegi z oponkami Continental Race King 2.2 SS i byłem pod wrażeniem jak lekko się toczą te opony. I teraz zastanawiam się między oponami Conti RK SS 2.2 a Schwalbe RR 2.1/2.25 Evo. Co sądzicie o tych oponkach ? Które mają mniejsze opory, a które większą przyczepność ? Z góry dzięki za pomoc.
tobik2010 Napisano 1 Września 2011 Napisano 1 Września 2011 Race King ma świetną przyczepność na asfalcie i leśnych ścieżkach (tych raczej twardych typu ubita ziemia i na tym igliwie i liście) za to na piasku i kamieniach (szczególnie wilgotnych) nie trudno o uślizg. Mam wersję drutową 2.2 więc poprzez zupełnie inną mieszankę gumy w zwijanych (black chili - supersonic, tubeless) moje odczucia mogą być inne niż użytkowników droższych modeli. Co to RR to nie jeździłem ale wydaje się że będzie miała lepszą przyczepność na nie utwardzonych ścieżkach.
ukaniex Napisano 1 Września 2011 Napisano 1 Września 2011 RR jest mniej komfortowa, przez mniejszy balon (2.1 Evo). Wybrałem RK SS 2.2, a RR 2.1 Evo wyrzuciłem do piwnicy. Na tych pierwszych zdecydowanie pewniej się czuję mimo, że RR lepiej jeżdżą w trudniejszych warunkach.
rybciasum Napisano 1 Września 2011 Napisano 1 Września 2011 Moje obite kolana pozdrawiają trzymanie boczne Race Kingów pozatym toczą się super lekko, jeździłem na rocket ronach i na RK i wybieram drugą opcje pozdrawiam
Kellysbicycles Napisano 1 Września 2011 Autor Napisano 1 Września 2011 OK, ale Rockety nie są konkurentem dla RK tylko racing ralph nim jest. Hmmm... A więc Racing Ralphy mają lepszą przyczepność tak? Zawszę mogę kupić 2.25 A co do oporów - Spora jest różnica? I które opony mają mniejsze opory ?
Kellysbicycles Napisano 1 Września 2011 Autor Napisano 1 Września 2011 Ale są mniej przyczepne ? A jak byś miał wybierać między Conti RK 2.2 a Schwalbe RR 2.25 co byś wziął? Oczywiście oponki w najlepszej wersji.
ukaniex Napisano 1 Września 2011 Napisano 1 Września 2011 Wg mnie RK mistrzami zjazdów i oesów nie są ale to najlepsza opona pod względem szybkości, wagi, komfortu, ceny. Na upartego można te opony uszczelnić (ja (..i 2 moich znajomych) byłem na tyle upary ) i wyjdzie z tego niemal idealna uniwersalna opona. Oczywiście gdybym miał wybierać to bym wziął RK 2.2 SS, ponieważ nie mam porównania do RR Evo 2.25. Kolejną oponą którą bym kupił byłaby XK 2.4 jednakże tam bieżnik jest już z goła inny.
1415chris Napisano 1 Września 2011 Napisano 1 Września 2011 Jak Race King to w wersji Race Sport, w porownaniu do SS, waga niewiele wieksza, w moim przypadku tylko 13g. Za to ze wzmocnionym rantem lepiej nadaje sie pod zestawy bezdetkowe.
Kellysbicycles Napisano 1 Września 2011 Autor Napisano 1 Września 2011 ok a teraz jeszcze takie mam pytanie. Mianowicie jeśli miałbym brać jedną z tych dwóch opon wezmę je w rozmiarze 2.2/2.25 Czy musiałbym zmieniać dętki? Bo obecnie mam tradycyjny rozmiar dętki czyli chyba do 2.125.
Sol Napisano 1 Września 2011 Napisano 1 Września 2011 Nie musisz. Niezależnie, panuje opinia, że Schwalbe trochę zawyża rozmiarówkę.
Kellysbicycles Napisano 1 Września 2011 Autor Napisano 1 Września 2011 Ok więc chyba będę skłaniał się w stronę Schwalbe. Skoro mówicie, że rr jest bardziej przyczepny. A opory pewnie ma i tak mniejsze od RoRo PS. Teraz zauważyłem, że wyszeł nowy Racing Ralph ;D Więc na takiego będę polował. Ralph 2008 zmienił się w Rapid Roba który miał bieżnik ralpha 2007
miskov17 Napisano 2 Września 2011 Napisano 2 Września 2011 Z tą przyczepnością to bym nie przesadzał, różnice nie są takie duże. Obie opony słabo nadają się na błoto, Race King na pewno szybciej zalepia się ale za to jest dużo trwalszy. A jak będziesz miał błotnisty podjazd to ani na Rk ani na RR nie podjedziesz. Nie wspomniałeś czy to ma być komplet, czy tylko tył? Na Twoim miejscu zostawiłbym z przodu RoRo a tylko tył zmienił. PS. "a nie mówiłem", że Roro na tył to słaby pomysł? PPS. Nowy RR to rocznik modelowy 2012, pojawi się pewnie dopiero pod koniec roku.
Kellysbicycles Napisano 2 Września 2011 Autor Napisano 2 Września 2011 Z tą przyczepnością to bym nie przesadzał, różnice nie są takie duże. Obie opony słabo nadają się na błoto, Race King na pewno szybciej zalepia się ale za to jest dużo trwalszy. A jak będziesz miał błotnisty podjazd to ani na Rk ani na RR nie podjedziesz. Nie wspomniałeś czy to ma być komplet, czy tylko tył? Na Twoim miejscu zostawiłbym z przodu RoRo a tylko tył zmienił. PS. "a nie mówiłem", że Roro na tył to słaby pomysł? PPS. Nowy RR to rocznik modelowy 2012, pojawi się pewnie dopiero pod koniec roku. No nie wiem czy RoRo na tył to słaby pomysł... Podczas podjazdów z miękką nawierzchnią trzyma się całkiem dobrze i podejrzewam, że w co niektórych sytuacjach RR by sobie nie poradził skoro ma słabszą przyczepność. Ale na Mazovi nie ma takich podjazdów więc mogę pozwolić sobie na coś szybszego. Wiem, że nowy RR później wyjdzie ale wstrzymam się. Po co brać 2011 jeśli mogę za chwilkę mieć 2012, który jest lżejszy i ma mniejsze opory.
miskov17 Napisano 2 Września 2011 Napisano 2 Września 2011 Jeśli naprawdę wierzysz, że opory toczenia zmniejszono o 20% (czyli wychodziłoby, że RR jest szybszy niż FF) to czas opaść na ziemię i przestać wierzyć w bajki producentów. Nawet w kwestii wagi coś śmierdzi. RR '11 z 3pace star waży katalogowo 440g, więc nowej wersji przybyło aniżeli ubyło 30g. Oczywiście to Twój rower i róbta co chceta - byle z głową..
Kellysbicycles Napisano 2 Września 2011 Autor Napisano 2 Września 2011 RR 2011 waży katalogowo 440g ? Że co ? Prosiłbym o jakiś dowód bo chyba czegoś nie wiem ?? Z tego co pamiętam to 465g w rozmiarze 2.1. A tak BTW twierdzisz, że nie warto czekać ?
miskov17 Napisano 2 Września 2011 Napisano 2 Września 2011 Mówisz masz http://rowerowawaga.pl/index.php?d=artykul&kat=37&art=3199 Czy warto? Wg mnie nie, nowy model będzie sporo droższy a rewolucji w bieżniku nie ma + mój poprzedni post. I jest cięższy
Kellysbicycles Napisano 2 Września 2011 Autor Napisano 2 Września 2011 Mówisz masz http://rowerowawaga.pl/index.php?d=artykul&kat=37&art=3199 Czy warto? Wg mnie nie, nowy model będzie sporo droższy a rewolucji w bieżniku nie ma + mój poprzedni post. I jest cięższy No dobra to kupuję tego, ale z wagą nie masz racji i przeczysz sam sobie.... Napisałeś, że waga katalogowa 2011 to 440g. A to zupełnie inna bajka bo bywały egzemplarze które były sporo cięższe..... Zastanów się zanim coś napiszesz....
ukaniex Napisano 2 Września 2011 Napisano 2 Września 2011 Oj chłopie małorolny, dostaniesz egzemplarz o wadze 500 gramów i skończy się dyskusja... kwestia szczęścia.
miskov17 Napisano 2 Września 2011 Napisano 2 Września 2011 No dobra to kupuję tego, ale z wagą nie masz racji i przeczysz sam sobie.... Napisałeś, że waga katalogowa 2011 to 440g. A to zupełnie inna bajka bo bywały egzemplarze które były sporo cięższe..... Zastanów się zanim coś napiszesz.... Czytaj ze zrozumieniem chłopie, późna godzina wiem, ale nie zwalnia to z myślenia. Napisałem, że waga katalogowa to 440g, dla potwierdzenia na wadze 444g, gdzie tu masz zaprzeczenie? Tak, teraz spojrzałem głębiej i faktycznie jest 465g. Zwracam honor. Zadowolony? Kłócisz się jakby nie wiadomo co to było... @ukaniex, idealne podsumowanie. Amen.
Kellysbicycles Napisano 3 Września 2011 Autor Napisano 3 Września 2011 Lubię dopiąć swojego No dobra, macie rację. Kupię chyba obecnego ralph'a. Z wagą opon bywa jak bywa, więc postaram się zagadać do sprzedawcy. W każdym bądź razie dzięki za pomoc.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.