Skocz do zawartości

[Naped] Glosna kultura pracy- przyczyna

brt0555

Rekomendowane odpowiedzi

Czesc! Wyczyscilem wczoraj lancuch i zalozylem spinke(z problemami, ale forum pomoglo), wszystko bylo ok, jednak nie mam klucz do korby i kasety zeby je zdjac dlatego czyscilem zalozone- pedzelkiem i scierka(oczywiscie pedzelek maczany w benzynie) brud poschodzil jednak nie dalem rady wymyc go do konca, nasmarowalem wieczorem lancuch po zalozeniu i dzisiaj bylem pojezdzic, lancuch jest glosny, z przodu ciszej, tyl glosniej i teraz mam problem. Pewnie to kaseta i korba nie sa do konca wyczyszczone i piasek/brud robi swoje, a czysty lancuh trze o to, nasmarowalem tak jak zawsze po kropelce na ogniwo. Co zrobic? Zdjac lancuch i sprobowac jeszcze raz wyczyscic korbe i kasete, czy nasmarowac bardziej lancuch i zobaczyc czy wieksza dawka smaru pomoze?

Ps Przy okazji sie spytam.Jako, ze jestem amatorem w rozbiorce roweru chcialbym sie spytac jakie narzedzia potrzebuje by zdjac kasete oraz korbe?

Dziekuje z gory za pomoc i pozdrawiam!

Hmmm... Ja zwykle tak czyszczę kasetę i nie miałem problemów z doczyszczeniem jest. Nigdy nie było to idealne, ale nie do tego stopnia, by sprawiać problemy. Aczkolwiek używałem innego smaru (motocyklowego), który też robił swoje. Ostatnio zmieniłem smar na Finish Line Dry. Po jednej dużej kropli na tuleję, potem jeszcze pomogłem mu wniknąć, poruszając tuleje palcem. Przejechałem około 35km, jest ok. Jakoś nie chce mi się wierzyć, że nie udało ci się doczyścić kasety tak, że brud szeleści... Ja bym dodał po jeszcze jednej kropli tego co masz. Jeżeli będą problemy, no to zrobiłbym tak, że na pędzelek nabierał więcej benzyny. Trzeba tylko uważać, aby benzyna nie dostała się do wnętrza piasty, nie jest to łatwe.

Korbę ściągałem raz w życiu... Kiedyś byłem zmuszony ściągać korbę bez narzędzi. Udało się, ale raczej już tego nie powtórzę... No cóż to były czasy, kiedy specjalistyczne narzędzia były nie do dostania - przynajmniej w małym mieście.