Skocz do zawartości

[9969g] BMC by Jarek


jara356

Rekomendowane odpowiedzi

Przedstawiam Wam mojego sztywniaka. Po kupnie ważył coś pod 12,5-13 kg - niestety jedyna mi wtedy dostępna waga nie pozwalała na dokładniejszy pomiar. Po dwóch latach poprawek i wymian mam cos takiego:

 

Bar Ends (rogi): Pro Koryak krótkie 120g

Brake (Front): (Hamulec przedni) - Shimano BR-505 220g

Brake (Rear): (Hamulec tylni) - Shimano BR-505 220g

Brake Levers: (Klamki) – Tekro – MT-5.0 - 160g

Cables: (Pancerze i linki) – Shimano 180g

Cassette: (Kaseta) – Shimano XTR CS-M970 11-32 227g

Chain: (Lancuch -) Shimano CN-HG53 304g

Crank: Korba – Shimano Deore XT FC-M771 44-32-22 881g

Suport: - XT jak wyżej

Derlr (Front): (Przerzutka przednia) - Shimano Deore XT M771 155g

Derlr (Rear): (Przerzutka tylna) - Shimano XTR M972 SGS 182g

Fork: (Widelec) - Alu sztywniak Scor Ahab 740g

Frame: (Rama) – BMC Carborazor 21” 1540g

Grips: (Gripy) - Pro - 124g

Handlebar: (Kierownica) – Pro Koryak prosta 180g

Headset: (Stery) - 150g

Pedals: (Pedaly) – platformy 324g

Seat: (Siodlo) – Pro Vulture 280g

Seatpost: (Sztyca) – Pro Koryak 299g

Seatpost clamp: (Zacisk sztycy)- jw

Shifters: (Manetki) – Shimano Deore XT M770 460g

Skewers: (Zaciski kol) – J&L Titanum Ultra Light 53g

Stem: (Mostek) – Pro Koryak 110 169g

Tire (Front): (Opona przednia) – Schwalbe CX Pro 26x1,35 405g

Tire (Rear): (Opona tylna) - Schwalbe CX Pro 26x1,35 405g

Tubes: (Detki) – Contynental 26x1,1-1,5 2 x 80g

Wheels: (Koła) – DT Swiss 370/XR430/Comp. (piasta/obręcz/szprycha) 819g + 1036g

Tarcze hamulcowe – R1 Formula 1 – 2 x 88g

 

Razem:

9969g

 

Można pewnie jeszcze urwać z tego coś koło 1000-1200g, ale ma być przede wszystkim pewnie – niestety mam problemy z wagą i wciąż bujam się powyżej 100kg, więc miało być możliwie lekko i bezpiecznie. Jeżdżę w 99% na ubitych drogach i wąskie opony dają na moich trasach radę, niestety rama nie pozwala na „szaleństwa” z 2” oponkami, plomby nie wypadają chociaż super komfortowo nie jest.

 

Zastanawiam się nad wymianą w zimę:

- korba lub same zębatki

- kierownica z mostkiem - niezłe i chyba wytrzymałe są 3T (Xida i ARX Team), choć myslę też o czyms zintegrowanym

- sztyca carbon (np 3T lub Deda) z lżejszym siodełkiem

- nowe pedały - lekkie platformy lub SPD

Jakieś propozycje i porady (oprócz tego, że mam schudnąć ;-)))))))?

 

Oczywiście projekt MTB, choć 28" też wchodzi.

 

Zdjęcie jutro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy twojej masie to faktycznie trza ostrożnie. Zdecydowana większość popularnych części przeznaczona jest dla użytkowników ok 80 kilo.

Bezpieczna wymiana to rogi, gripy, stery, hamulce. Można też łańcuch, np na powiercony jak ser szwajcarski dura ace z grupy 7900.

Na kołach można cuś ukombinować ale żeby były lżejsze i nadal dobrze niosły twoją masę to trza ciut się szarpnąć z kasy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...