Skocz do zawartości

[oświetlenie] magicshine przód pomoc w wyborze


gomez

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Mam dylemat dotyczący oświetlenia przedniego. Do tej pory śmigam na mactronicach scream i smart. Jako że smart jest super jako pozycyjna i nawet potrafi oświetlić troszku drogę jak braknie prądu to scream jako drogowy staje się za słaby no i baterie akumlatorki to nieporozumienie.

Na razie wybór padnie na magicshine-a. Modele które biorę pod uwage to

- mj-858 słaba ilość swiatła (dwa razy więcej światła niż mój scream)wskaźnik rozładowania akumlatora, osobny pakiet bateri na + całej serii magicshine, tylko dwa tryby światła ciągłego

- mj-872 bardzo duża ilość światła jak dla mnie teoretycznie trochę za dużo, 4 tryby reszta jak w 858

- mj-808 dobra ilość światła, tylko dwa tryby stałe żle jak dla mnie dobrane, reszta same +

Dodam że są to tylko teoretyczne przemyślenia nigdy nie miałem w rece lampek magicshine, a chciałbym aby moja nowa lampka była po prostu super i nie oślepiała innych na drogach publicznych a w terenie dawała wystarczającą ilość światła do bezpiecznej jazdy. Tyle wstępu.

 

 

A tu moje pytania dotyczące użytkowania produktów ów firmy:

 

1.Jak wygląda zmiana trybów.

2.Jaki jest kąt świecenia lampek.

3.Wskażnik rozładowania w przycisku czy jest adekwatny do stanu rozladowania baterii.

4.Czy istnieje możliwość zmiany podzespołów aby dobrać inne tryby dla siebie np mj 808 bo tylko w niej ten problem mógł by mnie interesować.

Napisano

nikt nic nie doradzi!!!

Na tą chwile zastanawiam sie nad 872 tylko czy nie będe islepiał innych na drodze przy najslabszym trybie???

Napisano

MJ-872 - tylko tryby ciągłe 100/70/50/20% - za... bym zjechaną korbą za włączenie 1200 lumenowego migacza :].

MJ-858 - 100/75/30%/migacz

MJ-868 - 100/30%/migacz

 

Jak ustawisz lampkę do góry to zawsze będziesz oślepiał - najbardziej wkurzające sa te 3-5 ledowe przy których nic nie widać ale ludzi ustawiają je tak aby "ich było widać".

Napisano

A Ty DominikM którą byś polecił chodzi mi o oświetlenie drogi a nie bycie widzialnym. Co masz na myśli ze 3-5 ledowe są wkurzające.

Cały czas mam różne myśli czy wybrać 872 czy 858 jazda głównie szosa dziurawa jak szwajcarski ser i czasami las.

Napisano

Na dokładne pytanie nie odpowiem, ale biorąc latarkę warto sprawdzić jak wygląda mocowanie do kiery i czy jest jakakolwiek regulacja na boki itd.

Kupiłem dla dziewczyny taką na creedzie i daje czadu, ale w warunkach bardziej zjazdowych musiałbym ją chyba taśmą przylepić żeby nie wypadła z mocowania i ustawiać można ją jedynie góra/dół z całym uchwytem co na giętej kierze jest mało wygodne...

Napisano

Odniosę się tylko do Magicshine MJ-808 Updated Version klik bo takową posiadam.

 

1.Jak wygląda zmiana trybów.

 

1 klik: 100%

2 klik: 60%

3 klik: migacz 100% (totalnie niepotrzebny)

4 klik: wyłączenie

wyłączenie następuje też po przytrzymaniu przycisku ~2s.

 

2.Jaki jest kąt świecenia lampek.

Zajrzyj na stronę Dominika klik

 

3.Wskażnik rozładowania w przycisku czy jest adekwatny do stanu rozladowania baterii.

 

Wskaźnik rozładowania w przycisku jest niezbyt precyzyjny. Sporo lepszy był w wersji nie "updated", w której, mimo tylko dwóch kolorów (zielony i czerwony), lepiej można było ocenić stan baterii.

 

 

W wersji updated od momentu zapalenia się czerwonej diody mamy góra kilkanaście minut świecenia na trybie LOW. Bardziej miarodajny jest wskaźnik LCD znajdujący się na kasecie baterii.

 

Na koniec dodam, że do wersji updated dodają cieniutką ładowarkę. Pełne ładowanie to bite 12 godzin.

Napisano

Mój wybór padnie na 872 w której moc powinna być aż nad to. Na początku myślałem nad 858 ale jakoś boje się że za pół roku będzie to znowu za mało i będe wymieniał lampke.

Mam tylko nadzieje ze nie będe oślepiał innych w trybie low!!!

Napisano

Wg mnie nie można porównywać magika typu 872 czyli wielodiodowego do jednodiodówek, ponieważ dają one różne wiązki światła.

872 nada się na kierownicę, na bliski dystans. Jest dobra jeśli ma się drugą lapkę o węższej wiązce.

Jeśli miałbym kupować jedną to kupiłbym 808.

 

Porównywałem moją 870tkę na trzech diodach o mocy ok 1000 lm z lupine piko, 550 lm, dwie diody o wiązce światła skupionej.

W praktyce lupine, choć prawie dwukrotnie słabsza, daje wrażenie mocniejszej niż magik.

Mój aku do 870tki daje się podwiesić na mostku o długości 100 mm. Przy krótszym jest problem, wtedy wieszam aku na kierownicy.

Napisano

Miałem "własnoróbkę" o sposobie świecenia podobnym do magika w wersji 870, czyli trzy diody, także xp-g. Dawała, tak jak 870tka (i 872, różnica ilości diod ale nie w sposobie padania wiązki), szerokie pole ale o niespecjalnie dużym zasięgu (oczywiście to rzecz względna). Porównywałem i tą moją samoróbkę i 870tkę do lupine piko, która ma skupioną wiązkę. Lupine, mimo że ma teoretycznie 550 lumenów (nie mam pojęcia ile praktycznie) to sprawia wrażenie mocniej świecącej a użyteczność światła jest lepsza.

Ja wybrałbym 808mkę lub nowego magika, 868.

Poza tym 808mka lub 868mka jako szperacz na kasku jest praktyczniejsza niż 872/870.

Napisano

Dzieki za wszystkie informacje na tą chwile jestem za 872 ze wzgledu na to że ma tryb 20 % a o to tez mi chodzi.

Zastanawiam sie nad wersją eco 858 ale boje się ze za 2 miesiące będe szukał znowu czegos mocniejszego. Co do zasiegu w porównywarce jest on w miare podobny z tym ze 808 świeci wiązką bardziej skupioną w jednym miejscu. Musze jeszcze przetrawic sprawe.

 

Jeszcze pytanie co do ładowarki ile godzin może ładować akumlatory z 872 i czy ma lampke stanu naładowania???

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...