Skocz do zawartości

[1000-1500zl] Do jazdy w cyklu miejskim 130kg


sesor

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam jestem nowy na forum i powiem Wam ze ciezko znalesc cos dla siebie, walkuje forum juz 2 dni i dalej jestem w punkcie wyjscia :PP

 

Potrzebuje roweru ktroy bez problemu utrzyma moje 130kg przy jezdzie w 90% po miescie i asfalcie dziurawym jak durszlak :P Rower sluzyl by mi do zrzucenia zbednej masy i bylby ekspleatowany w sumie codziennie po kilka-kilkanascie kilometrow. Mam juz sporo w glowie najpierw podkrecilesm sie unibike mission za ok 1100 zl w bialymstoku podobno mozna dostac ale pozniej zaczalem czytac o unibike evolution znalazlem uzywke za 700, ale dowiedzialem sie ze nie jest to zbyt dobry rower do cyklu miejskiego. Nastepnie przeczytalem o krossie a2, a4, hexagonie v3 v4 v6 i sam zglupialem nie wiem co wybrac... Nie mam zielonego pojecia o podzespolach roweru dlatego pytam Was znawcy co przy takiej masie polecicie. Jaki rower dlaczego akurat ten model, prosilbym rowniez o podawanie rocznika, poniewaz jestem 100% laikiem w tych sprawach. Oczywiscie jest opcja zeby nagiac troche budzet do ok 1 500zl.

Napisano

Przy Twojej masie odradzałbym MTB ze względu na pozycję. Ja mam BMI około 30, uważam, że to mniej więcej granica w miarę komfortowej jazdy na MTB XC (Level A4). Skłaniałbym się ku rowerom takim jak cross, treking, czy typowy miejski, na których poprostu będzie Ci wygodniej jeździć. Ja zwykle jeżdżę na Kross Trans Alp, a Level A4 to tylko uzupełnienie. Tylko że akurat Trans Alp wykracza poza twój budżet, ale niestety ma najlepszy stosunek osprzęt/cena z oferty trekingów Krossa, np Tempo Adagio.

 

Poza tym jeżeli chcesz rzucić masę, to kilka km dziennie to trochę mało. Raczej powinno być to 20-30 km, wtedy przy normalnym poprawnym odżywianiu można coś zrzucić bez katowania organizmu dietą 1000 kalorii. Kiedyś w ciągu 3 miesięcy udało mi się zrzucić blisko 15 kg. Unikałem tylko produktów wysokokalorycznych, takich jak makarony, ryż, rośliny strączkowe, mniejsze porcje ziemniaków, ale drastycznych wykluczeń z diety nie robiłem. Liczyłem kalorie, tak żeby trzymać się w okolicy 1500-2000 dziennie. Jeździłem dużo.

Napisano

Jestem podobnego pokroju. Przeglądałem dużo razy forum i wydaje mi sie że najodpowiedniejszym rowerem będzie dla mnie właśnie rower o większych kołach na pewno 26 nie. Wg mnie przy wzroście 190cm powinienem mieć rower na kołach 29 cali. Wydaje mi sie że tobie też by sie taki przydał chociaż nie wiem jaki masz wzrost.

Jak będziesz brał rower to patrz żeby nie był na v-braki ponieważ już mało obręcz mocnych jest pod takie hamulce. Najlepiej wziąć rower z tarczówkami i jakimiś porządnymi obręczami downhillowymi oraz lepsze szprychy i piasta na tylne koło. Tak mi sie wydaje. Jak coś to przypinam sie do tematu i zobacze co z niego wyniknie.

Napisano

Jaki 29er, jakie tarcze? Z budżetem 1500zł max nie ma szans na nic, co spełniałoby te warunki.

 

Od siebie proponuję raczej rower crossowy. Tylko teraz jeszcze powiedz, ile masz wzrostu.

 

 

Napisano

Moim zdaniem to nic innego jak kupic porzadna uzywke, a ten 29er Gianta, to chyba te kola tam sa jedynie warte, bo reszta osprzetu slaba. Ktos mial podobny problem i kupil Kone, jednak nie pamietam jaka, wygladala na bardzo solidna, chyba byl to trekking. Z taka waga wytrzymalosc ramy i amortyzatora/widelca stawialbym na pierwszym miejscu.

Napisano

Wzrostu mam 186 cm. w sumie trans alp da sie kupic w tej cenia jednak uzywany z drugiej strony nie bede wam zawracal glowy i wrzucac kazdego linka na forum bo tez macie co robic jest kilka ofert na allegro od 800±1200 uzywane, lecz tez nie wiadomo co sie z nimi dzialo wczesniej czy rama jest prosta itp. Z tego co mowicie musimy nagiac budzet o dodatkowe 500zl :P rozumiem to i wole dozbierac te 1000 zl wiecej niz wybic sobie wszystkie przednie zeby bo cos sie z rowerem stanie. A ten kross evado to cos godne polecenia? :> A dziennie z biegem czasu jezdzil bym coraz wiecej :) wraz ze wzrostem formy i wytrzymalosci ;]

 

KTM

 

Nie wiem dlaczego nie moge edytowac swojego posta po raz drugi :P a co myslicie o takim rowerze wyglada solidnie lecz znowu problem z osprzetem :PP

Napisano

Wzrostu mam 186 cm... ...Z tego co mowicie musimy nagiac budzet o dodatkowe 500zl :P rozumiem to i wole dozbierac te 1000 zl wiecej niz wybic sobie wszystkie przednie zeby bo cos sie z rowerem stanie...

 

Właściwe podejście ;)

 

Skoro jesteś skłonny nagiąć, dozbierać, i przy takim wzroście to... http://velo.pl/rowery/wyprzedaz/?id=432

 

5 lat gwarancji na ramę każdego Authora drogą nie chodzi. No chyba, że to nie ma dla Ciebie znaczenia.

 

Pozdrówka!

Napisano

mi sie wydaje że lepiej by było wziąć rower o kołach 29 cali. Bedzie ci sie lepiej jeździło.

Niestety rowery na kołach 29 cali są jak na razie drogie bo dosyć mało producentów je produkuje. Ja bede chyba kupował jak już rower 29 calowy bo na 26 cali jest zle do mnie dobrany. Mam bardzo wysoko wysuniętą sztyce i nie wygląda to dosyc dobrze.

Napisano

5 lat Gwaracnji bo super opcja jak dla mnie bo wiadomo ze przy takiej wadze roznie to sie moze skonczyc szusowanie bo drogach :P czy jakbym kupil ten rower dexter '10 to bylbym z niego zadowolony w sensie trwalosci? Wiadomo ze wszystko sie zuzywa jak w samochodzi jednak czy czesto sie zdarza ze zaraz po kupnie cos sie dzieje niepozadanego? Bo poki co jezdzilem na rowerze z makrokeszu :P i w sumie nawet na taki sh*t nie narzekalem wiec nie jestem wymagajacy :)

Napisano

5 lat Gwaracnji bo super opcja jak dla mnie bo wiadomo ze przy takiej wadze roznie to sie moze skonczyc szusowanie bo drogach :P czy jakbym kupil ten rower dexter '10 to bylbym z niego zadowolony w sensie trwalosci?

 

Ja jestem związany z tą marką od 15 lat, i cenię Authora za niezawodność, trwałość i bezawaryjność.

W naszej rodzince ujeżdżamy trzy modele cross - Classic, Stratos i Horizon... zero problemów.

 

KTM

 

Ten KTM... hmmm... jak to mówią "dobry bajer, to połowa sukcesu"...

Z Deore to o ile dobrze widzę, to tylko tylna przerzutka.

A hamulce tarczowe... połowiczne - nie dość, że tarcza tylko z przodu, to jeszcze mechaniczna...

 

Wiem, że używki kuszą, bo "tanio"... oby to nie była pozorna oszczędność.

 

Nowy, nowy i jeszcze raz... nowy rower da Ci najwięcej satysfakcji.

A w wypadku problemów, masz gwarancję, serwis...

 

mi sie wydaje że lepiej by było wziąć rower o kołach 29 cali. Bedzie ci sie lepiej jeździło.

 

Niekoniecznie... IMHO zwykły MTB z poprawnie dobranym rozmiarem ramy powinien być OK przy takim wzroście.

 

Ja bede chyba kupował jak już rower 29 calowy bo na 26 cali jest zle do mnie dobrany. Mam bardzo wysoko wysuniętą sztyce i nie wygląda to dosyc dobrze.

 

Wygląda na to, że masz za mały rozmiar ramy - stąd pewnie problemy ;)

 

Pozdrówka!

Napisano

Przy takiej masie, nie znajdzie się roweru o odpowiedniej dla Ciebie nośności i jeszcze mieszczący się w przyjętym budżecie. Odradzam wszystkie MTB i 29er głównie ze względu na niewygodną pozycję na rowerze. Najodpowiedniejszy byłby trekking/city, które gwarantują wygodną sylwetkę i dużą nośność (gwarantowaną przez producenta). Trzeba brać pod uwagę wytrzymałe rowery (szczególnie koła i piasty) z ramami ze stali Cr-Mo lub aluminium (tylko czołowych producentów), które niestety są bardzo drogie. Przy takim budżecie pozostają tylko używki – przykład w dodatku z niezawodnym napędem: http://allegro.pl/rower-meski-stevens-jak-nowy-shimano-b-dobry-i1795308564.html

Napisano

Tak jak pisałem wcześniej - Rama Stratosa powinna bez problemu poradzić sobie z Twoją wagą.

To bardzo solidna rama. Trzeba ją zobaczyć na żywo, bo fotki tego nie oddają...

Wiem, bo mam - kupiliśmy dla syna (198cm i 100kg) i daje radę bez problemów.

Jedynie słabym punktem mogą być koła dla Twojej wagi, ale... wydaje mi się, że też dadzą radę.

Ewentualnie wymiana obręczy na solidniejsze...

Chłopak często jeździ z dodatkowym bagażem, więc też ma dobrze ponad 100kg i jest OK!

 

Pozdrówka!

 

Pozdrówka!

Napisano

W polecanym przez dziobolek Author Stratos, trzebaby co najmniej wymienić koła (za słaba obręcz i piasta) oraz amortyzator – ile to będzie razem?

Przypominam, że zainteresowany waży 130 kg. Nago i bez butów nie będzie jeździł. Weźmie pewnie ze sobą na pewno bidon oraz torebkę z zapasową dętką i podręcznymi narzędziami. Ile ważyć to będzie razem z rowerem i jak się to będzie miało do deklarowanej przez producenta nośności?

Napisano

Wiem, bo mam - kupiliśmy dla syna (198cm i 100kg) i daje radę bez problemów.

Jedynie słabym punktem mogą być koła dla Twojej wagi, ale... wydaje mi się, że też dadzą radę.

Ewentualnie wymiana obręczy na solidniejsze...

Chłopak często jeździ z dodatkowym bagażem, więc też ma dobrze ponad 100kg i jest OK!

 

Syn ma BMI nieco ponad 25, czyli nadwagę znikomą nadwagę. Ja mam BMI 30, to już jest otyłość, a kolega, który zadał pytanie ma BMI 37, więc jakikolwiek MTB będzie dla niego katorgą!!! Nie ważne jaką ramę wybierze. Powtórzę się. Ja jeżdżę na dwóch rowerach. Trans Alp (treking na ramie 21") i Level A4 (MTB XC, 19"). Oceniam, że moje BMI jest granicą komfortu jazdy na MTB. Pozycja na MTB jest skrajnie niewygodna dla ludzi otyłych, lub wręcz uniemożliwia praktyczną jazdę, szczególnie jeżeli jest to otyłość brzuszna. Dodatkowo pozycja MTB obciąża plecy, ze wskazaniem na odcinek krzyżowy i nadgarstki. Można robić szpagat na prawo i lewo. Może ten producent, bo ma mocniejszą ramę, może tamten, bo ma lepsze hamulce a może ten, bo jest tańszy. Nie! MTB dowolnej maści dyskwalifikuje pozycja. Koniec kropka. Treking/miejski to jedyne sensowne rozwiązanie przy takiej posturze.

 

Przy zakupie należy zwrócić uwagę na hamulce. Klocki o obręcze muszą być dobrej jakości. Nie widziałem, żeby producenci deklarowali rower na masę większą niż 120 kg. Mój Trans Alp waży 17 kg, wiosną ważyłem około 105 kg, więc do rozpędzenia/zatrzymania było ponad 120kg. Nie byłem zbytnio zadowolony ze skuteczności hamulców. Nie wiem czy to przez anodowane obręcze, czy przez niskiej jakości klocki. Ideałem byłyby tarcze, ale trekingi na tarczach są dość drogie i niezbyt popularne.

Napisano

Syn ma BMI nieco ponad 25, czyli nadwagę znikomą nadwagę...

 

Ooo! I tu masz duży plus ode mnie ;)

Cieszę się z takich praktycznych opini i sensownych wypowiedzi.

Dobrze że ktoś ma takie doświadczenie jak Ty, i potrafi sensownie doradzić, pokierować...

 

No dobrze miejski lub treking jakiej marki wiec szukac? Jak osprzet ma miec ten rower?:>

 

Każdy osprzęt od Alivio wzwyż będzie OKi.

Ostatnio nawet sporo dobrego mówi/pisze się o Acera, więc...

 

Ideałem byłyby tarcze, ale trekingi na tarczach są dość drogie i niezbyt popularne.

 

Zaraz Ci się "oberwie" stwierdzeniami typu - "Po co tarcze do crossa", "to przerost formy nad treścią..." ;)

Jednakże ja jestem za, tylko... to troszkę inna półka cenowa.

No i gdybym musiał wymienić mojego Classica na inny model, to tylko na MISSION - http://www.velo.com.pl/rowery/wyprzedaz/?id=453

 

W polecanym przez dziobolek Author Stratos, trzebaby co najmniej wymienić koła (za słaba obręcz i piasta) oraz amortyzator – ile to będzie razem?

@goncian, piszesz jako użytkownik, czy tak tylko gdybasz? ;)

Może obręcze, tak jak napisałem powyżej. Ale amortyzator...??? Nie przesadzaj proszę. Że tak zapytam - po kiego...???

 

Nic nie jest wieczne, prawda??? Natomiast ja, zanim zacząłbym cokolwiek wymieniać, poczekałbym najpierw na "naturalne zużycie",

bo może się okazać, że "pożyje" to dłużej niż niektórzy sugerują.

 

Ale teraz taka "moda", że wszystko musi być z "wyższej półki" (mimimum), bo inaczej to się wogóle jeździć nie da... :icon_lol:

 

Przypominam, że zainteresowany waży 130 kg. Nago i bez butów nie będzie jeździł. Weźmie pewnie ze sobą na pewno bidon oraz torebkę z zapasową dętką i podręcznymi narzędziami. Ile ważyć to będzie razem z rowerem i jak się to będzie miało do deklarowanej przez producenta nośności?

 

135kg...???

 

A jaką nośność deklaruje producent???

 

A propos nośności...

 

Kross ma dobry stosunek osprzęt/cena więc możesz rozejrzeć się w ich ofercie. Mają sporą ofertę miejskich rowerów.

 

...to zdaje mi się, że u Krossa ktoś dopatrzył się gdzieś zapisu w warunkach gwarancji o nośności max. 100kg.

 

Pozdrówka!

Napisano

Kolego dziobolek (i ewentualnie inni) – nie namawiajmy niezorientowanych ludzi do zakupu rowerów dla nich niedostosowanych. Poszczególni producenci (lepiej lub gorzej) określają przeznaczenie i podają (na swoich stronach internetowych, w warunkach gwarancji itp.) maksymalną nośność rowerów lub brak limitu. Przecież to gdzieś można łatwo sprawdzić, a nie pisać, że ..... ktoś dopatrzył się zapisu w warunkach gwarancji.... lub mając w domu 3 crossy Authora, nie wiedzieć jaką nośność zadeklarował ich producent. A ma to znaczenie nie tylko techniczne, ale też prawne (bezpieczeństwo i pieniądze). Przecież, nie każdy rower z osprzętem od Alivio wzwyż będzie Oki w tym przypadku. Wszelkim ryzykantom, zaleciłbym eksperymenty raczej na sobie, chyba, że zaczną wszystkim zainteresowanym udzielać od siebie realnych gwarancji. Założycielowi tematu należy podpowiadać rozwiązania na pewno dla niego odpowiednie, które są poparte czymś więcej (np. danymi technicznymi), niż tylko osobistymi odczuciami poszczególnych osób. Tak samo jak np. przy zakupie samochodu trzeba od razu dążyć, aby nabyć odpowiedni wehikuł, a nie liczyć na cuda (że jakoś wytrzyma) lub na późniejsze wymiany najważniejszych podzespołów po ich „naturalnym zużyciu”.

 

Wracając do tematu - niestety, na naszym rynku jest niewielki realny wybór rowerów, które spełniają oczekiwane w tym wypadku wymagania. Najkorzystniej byłoby zakupić Kona Smoke, lecz aktualnie jest to trudne (zaprzestano produkcji). Inne na ramach Cr-Mo są drogie i trzeba szukać czegoś podobnego na rynku wtórnym. Poglądowe przykłady:

http://www.fahrradmanufaktur.de/?page_id=62

http://www.koga.com/koga_uk/#4

http://www.hartje-manufaktur.de/salerno.html

........................

Czy podany wcześniej jako przykład Stevens City Flight z Touring-Kit (błotniki i bagażnik): http://allegro.pl/rower-meski-stevens-jak-nowy-shimano-b-dobry-i1795308564.html (dokładna specyfikacja na stronie producenta: http://www.stevensbikes.de/2010/index.php?bik_id=120&lang=de_DE ) Ci nie odpowiada?

Napisano

Kolego dziobolek (i ewentualnie inni) – nie namawiajmy niezorientowanych ludzi do zakupu rowerów dla nich niedostosowanych. Poszczególni producenci (lepiej lub gorzej) określają przeznaczenie i podają (na swoich stronach internetowych, w warunkach gwarancji itp.) maksymalną nośność rowerów lub brak limitu. Przecież to gdzieś można łatwo sprawdzić, a nie pisać, że .....

 

Kolego goncian, tak się składa, że mam Stratosa "w garażu" i nie ma w warunkach gwarancji żadnego zapisu o limitach nośności czy wagi użytkownika.

Na stronie producenta także jeszcze nic nie znalazłem.

Stąd moje pytanie... bo może gdzieś się dokopałeś do takiej informacji.

 

Patrząc na ramę i budowę tego roweru uważam, że powinien bez większych problemów podołać takiej wadze ( z wcześniejszymi zastrzeżeniami).

 

Poza tym autor wątku planuje redukcję swojej wagi, więc... gwizdze.gif

 

Pozdrówka!

Napisano

Ale ludzie co jest ja mam kiczowy rower z leclerka jeżdżę nim juz 2 lata i jak na razie problem stwarza tylnie koło.

Mam podobną wagę do autora tematu +- 10kg. I tak ja bym brał tylko i wyłącznie rower z tarczami.

Dobra obręcz wiadomo że kosztuje duzo ale już na takiej:

http://www.rowerowy.com/czesci/obrecze_opaski/vuelta_excalibur_dh26

mógłbyś pojeździć ale jak widzisz tylko i wyłącznie hamulce tarczowe.Wiec ja bym brał.

Teraz tak mówicie że mtb jest dla osób puszystych jest zły tylko dlaczego? Na mojej ramie pisze ATB czy to jest coś takiego jak Mtb czy jak cross?

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...