mrfire Napisano 28 Sierpnia 2011 Napisano 28 Sierpnia 2011 Witam wszystkich forumowiczów bardzo serdecznie! Od około roku nachodzą mnie myśli dotyczące zakup roweru. Raz, żeby odnaleźć jakąś kolarkę za ~200zł i poddać renowacji a potem docelowo do jazdy po mieście (krk), innym razem, żeby kupić coś gotowego na dłuższe przejażdżki (np. LEVEL A6), aż w końcu postawiłem na wyzbycie się zbędnego balastu jakim jest stary rower dualowy, a na jego 'zwłokach' wskrzesić MTB . Innymi słowy, chcę złożyć rower i wykorzystać w sposób maksymalny pozostałości po staruszku, który prezentuje się następująco: Rama: Dartmoor Street Style 13" (ALU 7005, BSA - 68mm; wspornik siodła: 31,2mm; obejma: 34,9mm) Stery: Zintegrowane Suport: Dartmoor Hard-Barr, ISIS, 113mm Widelec: Suntour Duro 130mm (po zmianie oleju i wywaleniu uszczelek (ma już lekkie luzy)) Mostek: NS Radiator Kierownica: NS Pure 4130, 700mm i prawie kilogram żywej wagi (700g) Chwyty: Dartmoor OZZY Klamki: Shimano Deore LX Manetki: Shimano Alivio (posiadam tylko tylną) Wspornik siodła: Accent Siodło: Dartmoor Dirt-Sitter, dł: 285mm; szer: 135mm Hamulec przód: brak Hamulec tył: Accent Freezer 203mm Przerzutka przód: brak Przerzutka tył: Shimano Acera (wybita, wymieniana kolejno: Deore->Alivio->Acera); Łańcuch: KMC, linia łańcucha: 48mm Kaseta: Shimano Alivio, 8 rzędowa Korba: Dartmoor Rebel, 32/22 zęby, 113mm Pedały: Platformy Author Piasta przód: Shimano Alivio bez mocowania na tarczę Piasta przód: Joytech na maszynowych Szprychy: DT Swiss Obręcze: Alexrims DM24 26" Dętki: Maxxis DH 2.5"; 2,7 SV Opony: jakieś Kendy 2.6" (raczej na recycling) Patrząc racjonalnie, część z tych rzeczy z całą pewnością pójdzie na sprzedaż lub do pobliskiego śmietnika. Myślałem o pozostawieniu: widelca, obręczy, szprych, tylnej piasty (o ile da się coś zrobić z przeskakujących joytechem), dętek, kasety, tylnego hampla, o ile da się dopasować ramę - wspornika pod siodło, klamek, manetki oraz chwytów. Pozostawiłbym również siodło, ale nie jestem przekonany, czy będzie komfortowe do jazdy MTB z racji, że raczej ze słowa siodło zszedłbym na 'kanapę' Zakładam, że wykręcanie suportu jest bezsensowne. Reszta części, jak np mostek, kierownica, korby nie nadają się z racji przeznaczenia wybitnie ekstremalnego. Co sądzicie o powyższym pomyśle? Jaką ramę można by wziąć pod uwagę? Moje gabaryty to 185cm/73kg. Nie ukrywam, że chciałbym złożyć rower dobry, jako że środowisko rowerowe nie jest mi obce, jak i nie pchać się w niepotrzebne koszta z racji studenckiego etapu w życiu ; ) Namawiam Kobietę do zakupu Krossa A6 i chciałbym zaplanować w przyszłe wakacje dalszą wyprawę, dlatego czas najwyższy zacząć coś działać!
PoleK Napisano 28 Sierpnia 2011 Napisano 28 Sierpnia 2011 wg mnie na poczatek: - chwyty - caly naped - kola - klamki - manetke (ale dokupujesz lewa) - hamulec - na upartego duro obnizone za 80-100 kupujesz ramke, mostek, kiere, oraz OPONY, bo pewnie masz balony na ktorych nie uciagniesz komfortowo... i jedzisz, lekko nie bedzie, ale w miare tanio. ramke wyrwiesz na allegro za ~~200-250zl hamulec moze zostac w sumie... potem stopniowo bedzie wymienial np korby, itd.
Crazyk Napisano 28 Sierpnia 2011 Napisano 28 Sierpnia 2011 IMO lepiej byłoby sprzedać ten rower w całości i kupić coś gotowego takiego jak ma być bo szczerze mówiąc nic tu idealnie nie nadaje się do takiego roweru o jakim piszesz.
mrfire Napisano 28 Sierpnia 2011 Autor Napisano 28 Sierpnia 2011 wg mnie na poczatek: - chwyty - caly naped - kola - klamki - manetke (ale dokupujesz lewa) - hamulec - na upartego duro obnizone za 80-100 kupujesz ramke, mostek, kiere, oraz OPONY, bo pewnie masz balony na ktorych nie uciagniesz komfortowo... i jedzisz, lekko nie bedzie, ale w miare tanio. ramke wyrwiesz na allegro za ~~200-250zl hamulec moze zostac w sumie... potem stopniowo bedzie wymienial np korby, itd. Z takim przełożeniem na przodzie będzie raczej ciężko gdziekolwiek ruszyć ; ) suport wykręcać z tej ramy to chyba nie najlepszy pomysł, dlatego raczej napęd poszedłby pod lupę na sam początek. IMO lepiej byłoby sprzedać ten rower w całości i kupić coś gotowego takiego jak ma być bo szczerze mówiąc nic tu idealnie nie nadaje się do takiego roweru o jakim piszesz. Tylko na ile mogę wycenić ten rower? Prawda, że aktywnie spędziłem na nim może 2 sezony ciągle dokładając. Od 2 lat stoi w garażu, rama też stała 2 lata od zakupu zanim pokwapiłem się poskładać resztę
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.