Skocz do zawartości

MTB z pozostałości po dualu


mrfire

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam wszystkich forumowiczów bardzo serdecznie!

 

Od około roku nachodzą mnie myśli dotyczące zakup roweru. Raz, żeby odnaleźć jakąś kolarkę za ~200zł i poddać renowacji a potem docelowo do jazdy po mieście (krk), innym razem, żeby kupić coś gotowego na dłuższe przejażdżki (np. LEVEL A6), aż w końcu postawiłem na wyzbycie się zbędnego balastu jakim jest stary rower dualowy, a na jego 'zwłokach' wskrzesić MTB ;). Innymi słowy, chcę złożyć rower i wykorzystać w sposób maksymalny pozostałości po staruszku, który prezentuje się następująco:

 

Rama: Dartmoor Street Style 13" (ALU 7005, BSA - 68mm; wspornik siodła: 31,2mm; obejma: 34,9mm)

Stery: Zintegrowane

Suport: Dartmoor Hard-Barr, ISIS, 113mm

Widelec: Suntour Duro 130mm (po zmianie oleju i wywaleniu uszczelek (ma już lekkie luzy))

Mostek: NS Radiator

Kierownica: NS Pure 4130, 700mm i prawie kilogram żywej wagi (700g)

Chwyty: Dartmoor OZZY

Klamki: Shimano Deore LX

Manetki: Shimano Alivio (posiadam tylko tylną)

Wspornik siodła: Accent

Siodło: Dartmoor Dirt-Sitter, dł: 285mm; szer: 135mm

Hamulec przód: brak

Hamulec tył: Accent Freezer 203mm

Przerzutka przód: brak

Przerzutka tył: Shimano Acera (wybita, wymieniana kolejno: Deore->Alivio->Acera);

Łańcuch: KMC, linia łańcucha: 48mm

Kaseta: Shimano Alivio, 8 rzędowa

Korba: Dartmoor Rebel, 32/22 zęby, 113mm

Pedały: Platformy Author

Piasta przód: Shimano Alivio bez mocowania na tarczę

Piasta przód: Joytech na maszynowych

Szprychy: DT Swiss

Obręcze: Alexrims DM24 26"

Dętki: Maxxis DH 2.5"; 2,7 SV

Opony: jakieś Kendy 2.6" (raczej na recycling)

 

 

Patrząc racjonalnie, część z tych rzeczy z całą pewnością pójdzie na sprzedaż lub do pobliskiego śmietnika. Myślałem o pozostawieniu: widelca, obręczy, szprych, tylnej piasty (o ile da się coś zrobić z przeskakujących joytechem), dętek, kasety, tylnego hampla, o ile da się dopasować ramę - wspornika pod siodło, klamek, manetki oraz chwytów.

 

Pozostawiłbym również siodło, ale nie jestem przekonany, czy będzie komfortowe do jazdy MTB z racji, że raczej ze słowa siodło zszedłbym na 'kanapę' ;) Zakładam, że wykręcanie suportu jest bezsensowne. Reszta części, jak np mostek, kierownica, korby nie nadają się z racji przeznaczenia wybitnie ekstremalnego.

 

Co sądzicie o powyższym pomyśle? Jaką ramę można by wziąć pod uwagę? Moje gabaryty to 185cm/73kg. Nie ukrywam, że chciałbym złożyć rower dobry, jako że środowisko rowerowe nie jest mi obce, jak i nie pchać się w niepotrzebne koszta z racji studenckiego etapu w życiu ; ) Namawiam Kobietę do zakupu Krossa A6 i chciałbym zaplanować w przyszłe wakacje dalszą wyprawę, dlatego czas najwyższy zacząć coś działać!

Napisano

wg mnie na poczatek:

 

- chwyty

- caly naped

- kola

- klamki

- manetke (ale dokupujesz lewa)

- hamulec

 

- na upartego duro obnizone za 80-100

 

 

kupujesz ramke, mostek, kiere, oraz OPONY, bo pewnie masz balony na ktorych nie uciagniesz komfortowo... i jedzisz, lekko nie bedzie, ale w miare tanio.

 

ramke wyrwiesz na allegro za ~~200-250zl

 

hamulec moze zostac w sumie...

 

potem stopniowo bedzie wymienial np korby, itd.

Napisano

IMO lepiej byłoby sprzedać ten rower w całości i kupić coś gotowego takiego jak ma być bo szczerze mówiąc nic tu idealnie nie nadaje się do takiego roweru o jakim piszesz.

Napisano

wg mnie na poczatek:

 

- chwyty

- caly naped

- kola

- klamki

- manetke (ale dokupujesz lewa)

- hamulec

 

- na upartego duro obnizone za 80-100

 

 

kupujesz ramke, mostek, kiere, oraz OPONY, bo pewnie masz balony na ktorych nie uciagniesz komfortowo... i jedzisz, lekko nie bedzie, ale w miare tanio.

 

ramke wyrwiesz na allegro za ~~200-250zl

 

hamulec moze zostac w sumie...

 

potem stopniowo bedzie wymienial np korby, itd.

 

Z takim przełożeniem na przodzie będzie raczej ciężko gdziekolwiek ruszyć ; ) suport wykręcać z tej ramy to chyba nie najlepszy pomysł, dlatego raczej napęd poszedłby pod lupę na sam początek.

 

IMO lepiej byłoby sprzedać ten rower w całości i kupić coś gotowego takiego jak ma być bo szczerze mówiąc nic tu idealnie nie nadaje się do takiego roweru o jakim piszesz.

Tylko na ile mogę wycenić ten rower? Prawda, że aktywnie spędziłem na nim może 2 sezony ciągle dokładając. Od 2 lat stoi w garażu, rama też stała 2 lata od zakupu zanim pokwapiłem się poskładać resztę ;)

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...