bubaruba Napisano 27 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2011 Witam, Posiadam hamulce tarczowe Shimano M445. Od około 4 dni tylna tarcza przy mocniejszym hamowaniu zaczęła skrzypiec. Byłem akurat w serwisie(drobny problem z przerzutką) i powiedzieli mi, że tarcza pracuje tak jak należy oraz zaproponowali abym odtłuścił ja specjalnym płynem. Zrobiłem tak od tego czasu tylna tarcza się "uspokoiła". Jednak przy końcowej fazie hamowanie słychać pisk(jak u tira). Także gdy prowadzę rower i spróbuje zahamować czy to przednim czy tylnym hamulce bardzo głośno piszczy. I stąd moje pytanie: Czy to jest normalne zachowanie tarcz czy też nie? Jeżeli nie to jak to naprawić. P.S. Czytałem wiele wypowiedzi na forum jednak mój problem wygląda trochę inaczej. Z góry dzięki za pomoc, Bubaruba Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grand231 Napisano 27 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2011 U mnie również występowało takie zjawisko problemem były klocki po zmianie problem ustał. Jeżeli prócz efektów "audio" nie odczuwasz spadku jakości hamowania nie przejmowałbym się problemem, zresztą jeżeli już chcesz na rynku są preparaty służące do likwidowania skrzypienia tarcz(pisali coś o tym w Bikeboardzie). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
damador Napisano 28 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2011 tluste/zuzyte klocki polecam do hampli motorex brake cleaner Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marpok Napisano 29 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2011 A ja mam takie male pytanko odnosnie tych hamulcow...Mianowicie przed wczoraj robilem maly serwis mojego bike'a, rower byl na stojaku(zdjete kola) i kumpel niechcacy delikatnie nacisnal klamke od przedniego hampla, na koniec zalozylem kola, sprawdzilem czy klocki nie obcieraja o tarcze i wszystko oki ale nastepnego dnia jak wsiadlem na rower zauwazylem, ze klamka od przedniego jest duzo bardziej sztywna niz byla i teraz ne wiem co jest grane, zapowietrzyl sie??? Powinienem odpowietrzac czy jezdzic z tym(hamulec hamuje jak hamowal tylko klamka jest duzo twardsza)...Licze na jakas podpowiedz bo dla was starych wygow to pewnie blahostka Z gory dzieki i pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bruce95 Napisano 30 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2011 Witam, Posiadam hamulce tarczowe Shimano M445. Od około 4 dni tylna tarcza przy mocniejszym hamowaniu zaczęła skrzypiec. Byłem akurat w serwisie(drobny problem z przerzutką) i powiedzieli mi, że tarcza pracuje tak jak należy oraz zaproponowali abym odtłuścił ja specjalnym płynem. Zrobiłem tak od tego czasu tylna tarcza się "uspokoiła". Jednak przy końcowej fazie hamowanie słychać pisk(jak u tira). Także gdy prowadzę rower i spróbuje zahamować czy to przednim czy tylnym hamulce bardzo głośno piszczy. I stąd moje pytanie: Czy to jest normalne zachowanie tarcz czy też nie? Jeżeli nie to jak to naprawić. P.S. Czytałem wiele wypowiedzi na forum jednak mój problem wygląda trochę inaczej. Z góry dzięki za pomoc, Bubaruba zdejmij klocki, wypal, przetrzyj drobnym papierem ściernym, załóż z powrotem. - to jest najczęściej pomagająca recepta wg. mnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team sznib Napisano 30 Sierpnia 2011 Mod Team Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2011 A ja mam takie male pytanko odnosnie tych hamulcow...Mianowicie przed wczoraj robilem maly serwis mojego bike'a, rower byl na stojaku(zdjete kola) i kumpel niechcacy delikatnie nacisnal klamke od przedniego hampla, na koniec zalozylem kola, sprawdzilem czy klocki nie obcieraja o tarcze i wszystko oki ale nastepnego dnia jak wsiadlem na rower zauwazylem, ze klamka od przedniego jest duzo bardziej sztywna niz byla i teraz ne wiem co jest grane, zapowietrzyl sie??? Powinienem odpowietrzac czy jezdzic z tym(hamulec hamuje jak hamowal tylko klamka jest duzo twardsza)...Licze na jakas podpowiedz bo dla was starych wygow to pewnie blahostka Z gory dzieki i pozdrawiam Jeśli nie ociera tarcza to zostaw, mniejszy skok jałowy jest wręcz pożądany . Jak chcesz mieć jak przedtem ściągnij klocki, wciśnij tłoczki za pomocą np. dużego śrubokręta płaskiego, jeden po drugim, wciśnij i trzymaj go tak ok. 30s. powinien już w takiej pozycji zostać. Potem załóż klocki i wyreguluj zacisk w standardowy sposób (wciśnij klamkę i dokręć wtedy śruby). Tyle. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marpok Napisano 31 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2011 Dzieki Sznib , zrobilem tak jak napisales ale nie regulowalem nic zadnymi srubami, poprostu wyjalem klocki rozepchnalem tloczki i jest teraz git ...myslisz ze bedzie oki??? Aha tarcza jednak tarla, nie bylo tego slychac ale byl wiekszy opor toczenia Pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team sznib Napisano 2 Września 2011 Mod Team Udostępnij Napisano 2 Września 2011 Będzie dobrze . Tzn. masz tak jak wcześniej, więc dobrze wyregulowane i odpowiednią odległość klocków od tarczy. Na przyszłość wiesz już co robić . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.