kalin20 Napisano 26 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2011 Witajcie Kompletuje rower, mam nowy amor z za długą sterówką. Wiem że muszę ją obciąć, tylko ile wolnej przestrzeni powinno zostać pomiędzy grzybkiem, a końcem sterówki ? Czy do nowych amorów dołączana jest gwiazdka do nabicia do sterówki ? Jeśli nie to czy mogę wyciągnąć starą z jakiegoś amortyzatora, czy trzeba nową kupić ? I jaki macie sposób do nabijania tej gwiazdki bez posiadania specjalnych narzędzi ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fenthin Napisano 26 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2011 1. Mostek (lub ostatnia podkładka nad nim) powinien wystawać nad sterówkę około 3mm. 2. Gwiazdka prędzej do sterów. 3. Może być ze starego widelca, ale wolałbym nową, tym bardziej, że to kilka złotych. 4. Młotek i rurka, pręt, coś w tym stylu Ale łatwo w ten sposób wbić ją krzywo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Foxi Napisano 26 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2011 Zrób sobie komin, bo nie wiesz jaka będzie pozycja na rowerze daj mostek a później 2-3podkładki a rurę sterową utnij w połowie wysokości ostatniej podkładki. W razie nie wygodnej pozycji daj podkładkę pod mostek aż znajdzie swoją pozycję na rowerze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
1415chris Napisano 26 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2011 Dokladnie jak wyzej. No chyba ze jestes na 100% przekonany co do wysokosci mostka/kierownicy. Uwazam ze 3mm to zbyt wiele ale 2.5mm to bedzie w sam raz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
speq Napisano 28 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2011 Najpierw trzeba uciąć sterówkę, żeby nabić gwiazdkę na odpowiednią głębokość. Najpierw trzeba nabić dolną bieżnię na rurę sterową. Później włóż amortyzator w główkę ramy, wstępnie zamontuj stery, załóż podkładki (najlepiej zostaw sobie z 1,5cm zapasu na ewentualne korekty i później łatwiej sprzedać amortyzator), mostek i zaznaczasz miejsce, gdzie kończy się mostek. Tniesz 2 mm poniżej. To taka maksymalna głębokość na jakiej może kończyć się rura sterowa pod krawędzią mostka. Tak jest bezpiecznie. A gwiazdkę wbij na taką głębokość, żeby Ci wystarczyło śruby w top capie. Poza regulacją sterów nie spełnia ona przecież jakiejkolwiek ważniejszej roli w późniejszej eksploatacji. Wbicie gwiazdki bez narzędzi sobie zawsze darowalem. Nigdy jej prosto nie wbiłem. Próbowałem metody z wkręconą śrubą w gwiazdkę, za pomocą rury o mniejszej średnicy niż sterówka. Taki zabieg w serwisie kosztuje kilkanaście zlotych a masz pewnoś, że będzie prosto. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kalin20 Napisano 29 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2011 Dobra wszystko już prawie zrobiłem, tzn amor zamontowany, ale nie mam nowej gwiazdki, wiec musze ja kupić i tylko nabić. Dziś gdy wszystko rozbierałem, moim oczom ukazał się widok pięknie zardzewiałych łożysk i bieżni sterów. Wcześniej wszystko było grubo posmarowane smarem, rower nie jeździł ani w deszcz ani w zime. A może stery były źle złożone ? Doradźcie mi w czym może być problem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
speq Napisano 29 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2011 Gdzieś jednak musiała dostać się woda. Nawet jej niewielka ilość potrafi zrobić takie cuda. No i stery nie są pewnie też dobrze uszczelnione. Wyczyścić, nasmarować, poskładać do kupy i kontrolować ich stan co jakiś czas. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kalin20 Napisano 29 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2011 Ok, jutro wszystko dokładnie posprawdzam. Wrzucę też zdjęcia jak je składam i powiecie mi czy wszystko robie dobrze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kalin20 Napisano 30 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2011 Dobra wszystko zrobiłem. Tylko mam jeszcze jedno pytanie, znalazłem starą gwiazdkę Okazało się że jest w 2 częściach, więc wbiłem tą dolną część wszystko sie dobrze trzyma, luz skasowałem. Tylko czy to wytrzyma, i nic sie nie urwie ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Pixon Napisano 30 Sierpnia 2011 Mod Team Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2011 Kup w sklepie nową gwiazdkę, to kosztuje 5 zł A takie patenty ze starymi częściami to mogą się się skończyć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
handy100 Napisano 21 Września 2011 Udostępnij Napisano 21 Września 2011 Gwiazka służy tylko do kasowania luzów w sterach, i może być byle jaka żeby tylko spełniała swoje zadanie. Za prawidłowe trzymanie amorka odpowiada mostek - prawidłowo skręcony. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
speq Napisano 21 Września 2011 Udostępnij Napisano 21 Września 2011 Ważne,żeby była prosto wbita. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Pixon Napisano 22 Września 2011 Mod Team Udostępnij Napisano 22 Września 2011 Za prawidłowe trzymanie amorka odpowiada mostek - prawidłowo skręcony. A prawidłowe skręcenie mostka zapewnia właśnie wbita dobrze gwiazdka ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kalin20 Napisano 22 Września 2011 Autor Udostępnij Napisano 22 Września 2011 Noo już dawno sobie z tym poradziłem. Sposób prosty, i tani. Kupujecie pręt gwintowany taki na który da sie nakręcić gwiazdkę. Podkładkę większa niż sterówka, i nakrętke. Nakręcacie gwazdkę na pręt, od dołu blokujecie podkładką i nakrętką, następnie kręcicie nakrętka i gwiazdka bedzie wchodzić idealnie prosto do środka. Troche czaso chłonne, ale wchodzi idealnie prosto Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.