adam00 Napisano 26 Sierpnia 2011 Napisano 26 Sierpnia 2011 wczoraj mialem niemila przygoda iz podczas podjazdu pod gorke zerwal mi sie lancuch :/ chcialbym sie dowiedziec czy wystarcz jesli kupie nowy lancuch czy jednak przyczyna moze siedziec gdzies w okolicach kasety przezutek... i w jaki sposob moglbym to posprawdzac...
rybciasum Napisano 26 Sierpnia 2011 Napisano 26 Sierpnia 2011 opisz jaki to łańcuch, ile na nim przejechałeś, na jakiej kasecie / korbie, czy był rozkuwany, czy miał spinkę ;P
Fenthin Napisano 26 Sierpnia 2011 Napisano 26 Sierpnia 2011 Zadam jedno pytanie. Zmieniałeś przełożenie tuż przed zerwaniem lub chwilę wcześniej?
scaraab Napisano 26 Sierpnia 2011 Napisano 26 Sierpnia 2011 95% zerwań łańcucha to błąd przy zmianie przełożenia (szarpnięcie tempa podczas przeskakiwania łańcucha). Przełożenia najlepiej zmieniać tuż przed przejściem w kadencji do martwego punktu (pionowe położenie ramion korb - trochę praktyki i wejdzie w nawyk)bo wtedy jest najmniejsze naprężenie łańcucha i najmniejsze ryzyko zerwania. Kolejny to błąd w skuwaniu łańcucha. Reszta to kamienie dostające się w zębatkę, suchość łańcucha, przekos itd... Łańcucha nie musisz raczej zmieniać (chyba że masz mocno wyeksploatowany napęd) tylko skuj go dobrze wymieniając uszkodzone ogniwo albo na nowe albo na spinkę.
Crazyk Napisano 26 Sierpnia 2011 Napisano 26 Sierpnia 2011 @scaraab, łańcuch może zerwać się przez słabe smarowanie? Niby dlaczego?
scaraab Napisano 26 Sierpnia 2011 Napisano 26 Sierpnia 2011 Jeśli masz za mało smaru i łańcuch zawlecze Ci się np: "bieszczadzkim błotem" i zaschnie utrudniając prawidłową pracę na zębatkach to jak najbardziej w wyniku naprężeń może nie wytrzymać np. zawinie się na zębatce po czym puści zrywasz tempo i łańcuch. Wiesz nie jestem fizykiem, i nie wyjaśnie Ci tego jak fizyk, ale z doświadczyłem tego kilkukrotnie. Oczywiście błoto jest tu czynnikiem wyjściowym. Wiele innych czynników zbiega się w czasie na epizod. Nie posmarujesz nie pojedziesz...
adam00 Napisano 26 Sierpnia 2011 Autor Napisano 26 Sierpnia 2011 hmm jechalem co prawda asfaltem ale dosc dawno go nie pryskalem - (polecili mi do smarowania CX-80) wlasciwie to zamierzalem to zrobic po powrocie :/ zerwal sie przy podjezdzaniu pod gorke, co prawda poczekalem na wyplaszczenie ale widac ze i tak bylo zbyt stromo, niestety sie spieszylem, na przyszlosc bede chyba musial na wszelki wypadek przerzucac jeszcze przed wzniesieniem na najwolniejszy bieg :/ a w skrajnych przypadkach zsiadac z roweru i zmieniac na odwroconym do gory nogami (chyba musze sie pogodzic ze na tym rowerze wyczynowo nie pojezdze) Ogolnie to nie wiem jak zuzyty byl ten lancuch gdyz rower kupilem na allegro - wygladal dosyc porzadnie, sprzedajacy mial dobre komentarze.. Problem polega na tym ze nie stac mnie na wywalenie majatku na nowy lancuch a nie wiem czy jest sens kupowac lancuch za 25zlotych.. ogolnie to wypadly/wywalilem chyba 2ogniwa... czy to sie jakos "uratuje" ?? Wiec teraz moje pytanie brzmi w jaki sposob sprawdzic kondycje lancucha?
Fenthin Napisano 26 Sierpnia 2011 Napisano 26 Sierpnia 2011 Nie wiem kto to polecił, ale lepszy będzie już olej do pilarek. Po co obracać rower do góry nogami? Szyja pod siodełko, lekko podnieść tył i już Spróbuj to spiąć i zobacz czy będzie ok. A nowego łańcucha prawie na pewno nie warto kupować. Niektórzy gdyby kupowali łańcuch po każdym zerwaniu już dawno poszliby z torbami. Żartuję oczywiście, ale nie trzeba od razu wymieniać części.
adam00 Napisano 26 Sierpnia 2011 Autor Napisano 26 Sierpnia 2011 jest jeszcze taki problem ze po tym jak go skulem musialem ponownie rozkuc gdyz zle skulem i nie moglem zalozyc, dodatkowo nie mialem klucza do lancucha tylko srubokret i klucz rowerowy tak wiec troche sie boje ze przez to moglem dodatkowo nadwyrezyc lancuch i to w 2miejscach i balbym sie ze teraz pojdzie nie na podjezdzie ale po prostu podczas jazdy na plaskim :/
adam00 Napisano 29 Sierpnia 2011 Autor Napisano 29 Sierpnia 2011 bylem w sklepie i maja wlasciwie tylko jedynie lancuch kmc za 29zl i jakies spinki (pewnie tez KMC) za 3,5zl i teraz nie wiem czy oplaca sie brac tego KMC czy zaryzykowac spinke (chociaz lancuch mi sie troche lyra jak go na sucho sprawdzalem...) Ogolnie to sprobuje poszukac informacji o tym KMC ale fajnie jakby w miedzyczasie ktos tutaj wstawil opinie o lancuchach tej firmy i jeszcze mam takie glupie pytanie.. bo brakuje mi jednego ogniwa.. to ta spinka bylaby zamiast tego ogniwa??
lostek815 Napisano 29 Sierpnia 2011 Napisano 29 Sierpnia 2011 Ja mam KMC. Łańcuch generalnie jest wytrzymały, ale też do najlepszych nie należy. W każdym razie spokojnie powinien posłużyć Ci te 1000/1500 km do wymiany kolejnego.
adam00 Napisano 29 Sierpnia 2011 Autor Napisano 29 Sierpnia 2011 czyli w porywach sezon :/ sprobuje zakombinowac z ta spinka (na razie bez sukcesow) a na nastepny sezon poszukac czegos lepszego w wiekszym miescie chyba nic z tego nie bedzie probowalem robic wg tego poradnika http://mslonik.pl/rowery/technika/210-zakladamy-spink-do-lancucha.html no i niestety na 8/9 punkcie nie chca sie te 2polowki do siebie dopasowac :/
Kamill Napisano 29 Sierpnia 2011 Napisano 29 Sierpnia 2011 Jak to nie chcą? Nie mają wyjścia Czasem spinka nie wchodzi tak łatwo, trzeba mocniej naciągnąć łańcuch, nawet wspomóc się nogą, uważając przy tym żeby nie wystrzeliło w oczy.
adam00 Napisano 29 Sierpnia 2011 Autor Napisano 29 Sierpnia 2011 hmm ja sie nie znam.. ale wydaje mi sie ze ta spinka jest minimalnie krotsza niz ogniwo lancucha... poza tym nawet na sucho nie moge zalozyc a co dopiero bedzie jak bede probowal w pionie...
Kamill Napisano 29 Sierpnia 2011 Napisano 29 Sierpnia 2011 Na sucho będzie Ci cholernie ciężko ją spiąć. Jeśli kupiłeś odpowiednią spinkę dla swojego łańcucha (chodzi o ilość rzędów w kasecie = szerokość łańcucha) to na pewno będzie pasować. Zrób zdjęcie tej spinki, ale na pewno ma odpowiednią długość, może po prostu Ci się wydajez że jest krótsza.
adam00 Napisano 29 Sierpnia 2011 Autor Napisano 29 Sierpnia 2011 czyli co najpierw zalozyc lancuch a potem spinac?
adam00 Napisano 29 Sierpnia 2011 Autor Napisano 29 Sierpnia 2011 lancuch jakis niemiecki mialem w rowerze 5biegow (1*5) spinka KMC
Crazyk Napisano 29 Sierpnia 2011 Napisano 29 Sierpnia 2011 A spinke kupiłeś na ile biegów? Jaką szerokość?
adam00 Napisano 29 Sierpnia 2011 Autor Napisano 29 Sierpnia 2011 spinki to mieli chyba tylko 1 rodzaj :/ powiedzialem ze mam tam 5biegow i mi powiedzieli ze bedzie ok, wiec to prawdopodobnie moja nieumiejetnosc zamocowania :/ zreszta znalazlem stary identyczny lancuch i sprobuje z niego zastapic brakujace ogniwo...
adam00 Napisano 1 Września 2011 Autor Napisano 1 Września 2011 dobra okazalo sie ze do mojego lancucha nie ma spinki ktora by pasowala a lancucha nie oplaca mi sie wymieniac bo bym musial kupic nowe tryby :/
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.