Skocz do zawartości

[rama] czym się różni tania rama od drogiej?


popo00

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Tak się zastanawiam, czym różni się rama aluminiowa "zwykła" tj taka od roweru z Chin, od tej firmowej która jest kilkukrotnie droższa.

 

Zakładam że waga jest ta sama, a "wygoda" tzn. rozmniar ramy jest i tak zależne indywidualnie.

 

Jedynym elementem wydaje się być wytrzymałość, choć czy połamania ram zdarzają się często, tego nie wiem.

Napisano

Masz dziwne założenie. Jak rama z najtańszego aluminium może mieć taką samą wagę jak rama z lepszych stopów, droższe ramy są też cieniowane. Poza tym różnią się jakością wykonania (wszystko jest równe, spawy są porządne, itp. itd.) i wytrzymałością.

Napisano

Dobra rama od tych chińskich różni się wytrzymałością,wagą, sztywnością, lakier nie odpryskuje po uderzeniach kamieni i masz większy komfort jazdy wiesz, że jak zjeżdżasz z góry to nic ci nie pęknie na wybojach, a lepsze firmy dają dożywotnia gwarancje na swoje ramy wątpię żeby jakaś chińska firma dała taką gwarancję.

Napisano

Znczy co z tego wynika? Klasyfikacja?

sparafrazuje..

masz rame:

1 - metalowa, moze byc lzejsza niz alu i swietnie tlumi drgania

2 - aluminowa, moze byc znacznie ciezsza niz stalowa

3 - carbon, moze byc ciezsza nic sredniej jakosci alu, nie wspominajac do topowych ramkach,alu

4 - tytan, malo kto robi, cholernie drogie, problematczyne jak peknie,itd

Pomysl do czego chcesz, czego oczekujesz, na co Cie stac.

Napisano

Skoro Ci wystarcza, ok. Ale może inni chcą czegoś lepszego, lżejszego i wytrzymalszego, dlatego kupują sprawdzone i markowe produkty.

 

masz ramę:

1.metalową ciężka

2.aluminiowa dużo lepksza

4Tytan

A aluminium i tytan to niby co jest?

Napisano

Na pewno nie te same rzeczy. Alu to masz stop aluminium,miedzi,krzemu i innych rzeczy w zaleznosci od producenta, bez sladu tytanu. Przy tytanie znow jest to alu z tytanem i pierwiastkami roznie serwowanymi przez danego producenta, np Ti 3 Al, 2.5 V. Spawanie jest bardzo utrudnione, rury baardzo wytrzymale , bardzo odporne na korozje chemiczna i mechaniczna. Wiec jak cos co popularnie sie nazywa alu pospawasz w dobrym zakladzie, tak tzw. tytan nie pospawasz.

Napisano

Znczy co z tego wynika? Klasyfikacja?

sparafrazuje..

masz rame:

1 - metalowa, moze byc lzejsza niz alu i swietnie tlumi drgania

2 - aluminowa, moze byc znacznie ciezsza niz stalowa

3 - carbon, moze byc ciezsza nic sredniej jakosci alu, nie wspominajac do topowych ramkach,alu

4 - tytan, malo kto robi, cholernie drogie, problematczyne jak peknie,itd

Pomysl do czego chcesz, czego oczekujesz, na co Cie stac.

 

Coś mi tu nie pasuje:

jak metalowa rama może być lżejsza niż alu?

jak carbon może być cięższy niż średniej jakości alu?

W tym chodzi Ci o to, że badziewie carbon lub badzwiewie alu jest gorsze niż super jakościowa rama metalowa?

Napisano

To tak jak z samochodami ... niby indyjska Tata robi samochody z tych samych materiałów (stal, alu, tworzywa sztuczne, guma).

Ale jakoś tak wychodzi że przy tej samej masie i niższej cenie są gorzej wykonane, mniej trwale od opla, vw, volwo saba ... i innych uznanuch marek w cywilizowanej europie.

 

Diabeł tkwi w szczegółach ...

 

Stopy Alu z serii 2xxx nie jest rowny stopom z serii 7xxx i 6xxx

Ramy stalowej ze zwyklej stali konstrukcyjnej nie mozemy porownywac do ramy ze stali Cr-Mo

I tak dalej ...

 

Pomijam tu szczegóły konstrukcyjne, lata doświadczenia firm ktore to produkują ...

 

Faktem jest ze rama markowa ma w cenie zawartą tez opłate za to właśnie markę ale pozostałą roznica w cenie to jakosć materiału i wykonanie.

 

Pozdro

Napisano

Takich rzeczy nie trzeba mi tłumaczyć. Ale jeśli ktoś rozróżnia METAL, aluminium i tytan... ;) Nowa chemia nam powstaje.

Jakbyś jeszcze nie wiedział to ramy dzielimy na stalowe, metalowe, żelazne, aluminiowe, carbonowe i węglowe.

Napisano

Jakbyś jeszcze nie wiedział to ramy dzielimy na stalowe, metalowe, żelazne, aluminiowe, carbonowe i węglowe.

Mam cichą nadzieję, że ten post to żart. Stal i aluminium to nie metal? Może drewno, albo tworzywo sztuczne? :)

Dwa ostatnie określenia to to samo...

 

 

Mnie też to poniekąd ciekawi - dlaczego mam dopłacać 400 czy 500zł w stosunku do Krossa (Level 19", ~1.7kg) za ramę bardziej znanej/uznawanej/wielbionej/wychwalanej (niepotrzebne skreślić) firmy, mającej zbliżoną geometrię i masę.

Napisano
Znczy co z tego wynika? Klasyfikacja?

sparafrazuje..

masz rame:

1 - metalowa, moze byc lzejsza niz alu i swietnie tlumi drgania

2 - aluminowa, moze byc znacznie ciezsza niz stalowa

3 - carbon, moze byc ciezsza nic sredniej jakosci alu, nie wspominajac do topowych ramkach,alu

4 - tytan, malo kto robi, cholernie drogie, problematczyne jak peknie,itd

Pomysl do czego chcesz, czego oczekujesz, na co Cie stac.

1. Chyba chodziło o stal? Może być lżejsza ale w baardzo rzadkich przypadkach. Dobrej klasy rama cr-mo waży ok. 2.3-2.4kg, jedyną aluminiówką o tej wadze którą znam to stary Kellys quartz.

2. patrz wyżej

3. W tej chwili nawet najtańsze karbonowe ramy ważą ok 1300g, aluminium przy tej wadze ma grubosć puszki po piwie. Dodatkowo często są to stopy z dodatkiem skandu.

4. Wychodzi, że tytan jest ogólnie do kitu? Powiedz to osobom, które składają na takich ramach rower...

 

Ogólnie to niezłe bzdety wypisałeś, nie mówiąc o tym, że wg Ciebie waga ramy przekłada się na jej jakość. Najpierw pomyśl, potem napisz.

Napisano

@Koen Mam nadzieję, że nie piszesz poważnie.

 

@rzymo Jasne, że płacenie za samą naklejkę to idiotyzm. Jeśli parametry ram są zbliżone, to jest to tylko wyrzucanie pieniędzy w błoto. Ale temat dotyczy różnic między najtanszą chińską ramą roweru z marketu a czymś droższym.

Napisano

1. Chyba chodziło o stal? Może być lżejsza ale w baardzo rzadkich przypadkach. Dobrej klasy rama cr-mo waży ok. 2.3-2.4kg, jedyną aluminiówką o tej wadze którą znam to stary Kellys quartz.

 

Ramy curtisa czy ritcheya z rurek cro-mo potrafią ważyć poniżej 1,8 kg ;)

Ogólnie podział skróciłbym do:

1. metalowe

2. węglowe

3. inne, marginalne i egzotyczne tworzywa typu drewno

Napisano

Mnie też to poniekąd ciekawi - dlaczego mam dopłacać 400 czy 500zł w stosunku do Krossa (Level 19", ~1.7kg) za ramę bardziej znanej/uznawanej/wielbionej/wychwalanej (niepotrzebne skreślić) firmy, mającej zbliżoną geometrię i masę.

 

Można zawsze patrzeć na parametry techniczne i na tej podstawie kupić najtańsze i najlepsze czytaj: nie dopłacać za naklejkę, ale...

nie zapominajmy, że na przykład ja patrzę na rower również pod kątem design'u. Czasem dopłacenie 200zł za "naklejkę", "kolor" itd. dla mnie ma sens. Dla przykładu nie będę przecież jeździł na pomarańczowej ramie bo dla mnie to po prostu obrzydliwy kolor.

Kupienie pomarańczowej i przemalowanie później to samo z siebie 200zł i kłopot (usługa piaskowania, czas poświęcony itd.).

 

Jak ktoś ma limity ~2k PLN na rower to każe 100zł się liczy, ale też rower kupuje się na lata a nie na sezon (ma on sprawiać przyjemność).

Jeśli ktoś ma limit 5-7-10k PLN to zaczynamy inaczej o tym rozmawiać bo 200zł w takiej kwocie nie ma większego znaczenia.

 

Mówię tylko o tym, że jeśli patrzymy na ramy pod kątem czysto technicznym i nic więcej to oczywiście nie ma sensu dokładać.

W rzeczywistości / w życiu wiadomo / jak dotkniemy konkretną ramę - jest różnie - kryteria i rozmowa ma nowe oblicze.

 

I jeszcze jedno: *pewna firma* ma tak, że po kupieniu u niej rok jeszcze serwis jest za free i udzielają pomocy drobnych regulacji itd. w każdym momencie. Jeśli jesteś dobry technicznie to nie będzie tego potrzebował. Jeśli jednak nie, to 100zł+ policz za złożenie, jakieś regulacje, udostępnienie kluczy itd. Dokładanie dla wielu ma sens - np. mojego ojca.

 

To moja odpowiedź na pytanie: dlaczego miałbyś dopłacać 400zł do innej, tej samej technicznie ramy.

Napisano

Pytanie autora dość, żeby nie napisać bardzo dziwne;) Tanie ramy przy mocniejszym depnięciu gną sie w oczach, nie po to firmy zatrudniają ludzi którzy długi czas poświęcają na jak najlepsze dopracowanie szczegółów, którzy sprawią że rama jest lżejsza a zarazem może być bardziej wytrzymała i sztywniejsza. Trzeba wziąć też pod uwage różne zaawansowane formy obróbki, sa producenci których ramy spawane są ręcznie, nie "maszynowo". Wydawało mi sie, że dla każdego to powinno być dość oczywiste ;)

Napisano

Dlaczego dopłacić nawet do tańszej firmowej ramy alu w stosunku do "jakiejś" ramy?

Argumentem może być to że duże firmy posiadają własne laboratoria testowe i projekt powstający w ich fabrykach spełnia wymogi jakie dana firma stawia swoim produktom. Jeśli "producentem" ramy jest kross czy accent to kupuje chińskiego czy tajwańskiego gotowca i już. Ewentualne niedoróbki wychodzą często po dostawie produktu.

Oczywiście mogę się mylić bo produkcją ani zakupem produkcji się nie zajmuję. :)

 

Mogę porównać za to najtańszy chiński karbon do topowego :)

 

Kupiłem ramę bez malowania, więc mogę ją zdiagnozować "powierzchniowo". W pracy mam styczność z ramami dużego producenta i żebym widział drastyczne różnice w wykonaniu to nie powiem.

Przewineła się tu kwestia ciężaru taniego karbonu. Taki karbon waży 1300 gram w rozmiarze 20 cali i wg mnie nie ma zbyt wielu aluminiaków z takim wynikiem, a zdecydowanie nie za te pieniądze.

Tani karbon, nawet z innego źródła, i tak będzie lżejszy niż liga średnia alu, bo cięższegogo karbonu raczej nikt nie robi - dolna granica ceny wynosiła 250 dolarów. Gdybam że nawet jeśli ta rama będzie cięższa od mojej to nie przekroczy 1500 gram. Wątpię, by jakość i wytrzymałość tych ram odbiegała od firmowych sprzed kilku lat.

Napisano

1. Chyba chodziło o stal? Może być lżejsza ale w baardzo zadkich przypadkach. Dobrej klasy rama cr-mo waży ok. 2.3-2.4kg, jedyną aluminiówką o tej wadze którą znam to stary Kellys quartz.

2. patrz wyżej

3. W tej chwili nawet najtańsze karbonowe ramy ważą ok 1300g, aluminium przy tej wadze ma grubosć puszki po piwie. Dodatkowo często są to stopy z dodatkiem skandu.

4. Wychodzi, że tytan jest ogólnie do kitu? Powiedz to osobom, które składają na takich ramach rower...

 

Ogólnie to niezłe bzdety wypisałeś, nie mówiąc o tym, że wg Ciebie waga ramy przekłada się na jej jakość. Najpierw pomyśl, potem napisz.

proponuje Miskov abys wytrzezwial i dobrze poczytal co to jest sarkazm i metafora.

Jesli stosuje glupia klasyfikacje to nie siej mi tu madrych przykladow bo o metalach to sie uczylem jakies cwierc wiecza temu.

Pisze gosc"metalowa" z premedyctacja tak samo pisze, napisze zelazna ,tak samo madrze odpisze. Celowo przejaskrawiajac podaje skrajne przyklady bo moge u wujka Google znalezc dokladnie takie stosunki wag jak napisalem.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...