TrzecieKolo Napisano 25 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2011 Witam, mam amor Rock Shox Tora 289 U-turn 130mm. Generalnie nie przywiązuje wagi zupełnie do pracy amora, byle było dość twardo. Ale ostatnio zauważyłem na filmie jak skaczę z hopy, że przy lądowaniu dobija na maxa, dzieje się tak za każdym razem, nawet przy dobrych technicznie lądowaniach. Mam się tym przejmować? Coś tam pokręcić żeby go bardziej usztywnić? Jeśli tak, to którym pokrętłem, w sumie od nowości nic w nim nie zmieniałem Dzięki i pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
djwiocha Napisano 25 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2011 Jak przy dobiciu nie słychać takiego metalicznego dźwięku to raczej nie ma się o co martwić bo nie dobija do końca w takim razie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maciejski Napisano 25 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2011 'Coś tam pokręcić' znaczy się zwiększyć naprężenie wstępne sprężyny - czyli przekręcić pokrętło bardziej w stronę '+'. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TrzecieKolo Napisano 26 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2011 Jak przy dobiciu nie słychać takiego metalicznego dźwięku to raczej nie ma się o co martwić bo nie dobija do końca w takim razie. Metaliczny dźwięk jest przy lądowaniu, ale wydaje mi się, że to łańcuch wali o ramę. Postaram się wrzucić filmik, to mi powiecie, czy to zły dźwięk 'Coś tam pokręcić' znaczy się zwiększyć naprężenie wstępne sprężyny - czyli przekręcić pokrętło bardziej w stronę '+'. Czyli tym mam kręcić? A to nie zmniejszy ogólnego skoku? To jak już jesteśmy przy moim amorze, to co robi to pokrętło? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kadargo Napisano 26 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2011 Pierwsze pokrętło służy do ustawienia skoku a drugie do regulacji tłumienia powrotu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PoleK Napisano 26 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2011 Skaczesz hopy na torzei sie dziw ze dobija uturn ze sprezyna stalowa byl w nich? to moze allegro i poszukiwanie sprezyny pod wieksza mase bikera? btw, idealnie techniczne ladowanie na przemyslanej hopie, to mozna na sztywniaku gladko zrobic Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TrzecieKolo Napisano 26 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2011 małe hopki hehe, można powiedzieć, że dopiero się uczę sprężyn dodatkowych nie było, rower cały kupiłem już z Torą. Pierwsze pokrętło służy do ustawienia skoku a drugie do regulacji tłumienia powrotu. Czyli reasumując, tymi pokrętłami coś zmienię? Ustawienie skoku - czyli zmiana ze 130 na coś innego? Dobrze rozumiem? Tłumienie powrotu - czyli jak szybko amor wraca do wyjściowej pozycji po ugięciu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 26 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2011 Wez sobie chlopie i zaloz opaske na jedna lage zwana popularnie trytytka czy w moim rejonie faszeta/faszetka / z wloskiego/ . Skocz sobie i zmierz jaki masz realny skok widelca. Jezeli po kazdym skoku czy w 90% masz 130mm to wymien na twardsza sprezyne i tyle. Jesli jednak skok masz 120 czy 125 to nie przejmuj sie dzwiekiem bo nie dobijasz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TrzecieKolo Napisano 26 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2011 Ach, dobry pomysł, dzięki. A te sprężyny gdzie można kupić, na allegro nie widzę. I jaki to koszt mniej więcej? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fenthin Napisano 26 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2011 Spróbuj napisać do Harfy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.