Skocz do zawartości

[napęd] kompatybilność częsci

senorperalta

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

Mam problem ze zmianą biegów w rowerze. Wygląda to tak, że podczas zmiany biegów na przedniej przerzutce na wyższe, łańcuch ma problem z wejściem na zębatki. Przy wrzucaniu niższych biegów problem nie występuje. Obie przerzutki to DEORE.

Rower zabrałem do serwisu, gdzie stwierdzono, że problemu nie da się wyeliminować z powodu źle dobranego łańcucha. Polecono mi wymienić łańcuch na "shimanowski".

Jako że jestem totalnie zielony w tym temacie, podaję dane, które spisałem z poszczególnych elementów:

KORBA:

IG M-22/M9 N-22

KASETA:

rozmiary zębatek:

32T - 28T - 24T - 21T - 18T - 16T - 14T - 12T - 11T

ŁAŃCUCH:

KMC-7L X9 (lub 9X, nie wiem czy nie spisałem "do góry nogami") XSP

Czy te elementy do siebie pasują? Czy wymiana łańcucha rzeczywiście rozwiąże problem?

Napisano

Z tym modelem korby to coś pomieszałeś ale nie ważne. Powiedz tym od serwisu, że wymiana łańcucha nie rozwiąże problemu. Potrzebna jest regulacja przedniej przerzutki i tyle.

Jeśli biegi nie wchodzą dobrze to spróbuj naciągnąć linkę przerzutki przedniej śrubą baryłkową przy manetce.

Napisano

Właśnie tego spróbowałem. Zdaje się, że praca przerzutki trochę się poprawiła, ale póki co testowałem ją tylko w domowych warunkach, więc pewności nie mam. Jutro popróbuję zmieniać biegi z przodu na różnych ustawieniach tylnej w terenie. Linka od przerzutki jest teraz naciągnięta bardzo mocno, powiedziałbym, że do granic możliwości. Czy może tak być?

Kiedy mam 3 z przodu, z tyłu nie wchodzi mi 1 (na największą zębatkę). Łańcuch zdaje się iść ukosem. Da się to wyregulować czy taki jest urok przerzutek 3:9?

• Mod Team
Napisano