Waxx Napisano 24 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2011 Witam, dziś przyszedł mi GT Avalanche 3.0 disc. Największy problem mam z hamulcami tarczowymi Tektro Novela Cable Disc, W/ 180Mm Roto: 1. Przód lekko ociera- kolega mówi, że musi się wyrobić. Ociera klocek, który jest dociskany do tarczy. 2. Tarcza lekko się wygina podczas hamowania- około 1-2mm. Powoduje to klocek, który dociskany jest do tarczy- logiczne. Próbowałem, regulowac klocek stały- wygięcie tarczy się zmniejszyło, ale za to klamka praktycznie nie ma miejsca na ruch, tzn lekko palce zegnę i już jest max. Nie wiem może tak właśnie ma być w tarczowych? Zawsze na V jeździłem. Mógłby ktoś rozwiać moje wątpliwości? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
beskid Napisano 24 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2011 Jeśli ociera a jest sporo miejsca to trzeba przesunąć tarczę na środek i tyle. Albo śrubami na zacisku albo prościej szybkozamykaczem przy piaście. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Waxx Napisano 24 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2011 Szybkozamykacz czyli: ? A to nie musi być tak, że te śruby/gwinty na końcach piasty muszą tak samo- czyli do końca przylegać do widelca? Może jedna przylegać do końca a druga może być 1-2 minimetry wyżej? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kamill Napisano 25 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2011 Ale żeś wstawił obrazek Tak, to jest szybkozamykacz. Zamiast bawić się z ustawianiem koła (nigdy idealnie tak samo nie zamkniesz koła, stąd często bo zdjęciu koła trzeba znowu regulować hamulec), wyreguluj hamulec. Odkręć delikatnie zacisk, tak aby się ruszał, wyreguluj klocki (tak aby tarcza była około w 1/3 szczeliny, bliżej nieruchomego klocka), zaciśnij klamkę i zakręć zacisk. Tarcza w mechanikach zawsze w jakimś stopniu będzie się wyginać. Powód jest prosty, tylko jeden klocek jest ruchomy, stąd musiałbyś ustawić ten nieruchomy by praktycznie dotykał tarczy (i przez to dzwonił) by tarcza się nie wyginała. Notabene im mniej tarcza się wygina tym większa siła hamowania. Co do skoku klamki, wystarczy poluzować linkę, czy to baryłką przy klamce/zacisku przy samą śrubą przy zacisku. W niektórych klamkach jest regulacja modulacji, ale nie mogę doczytać jakie masz klamki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.