Skocz do zawartości

[Hamulce tarczowe] nowe- kilka pytań


Waxx

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

dziś przyszedł mi GT Avalanche 3.0 disc. Największy problem mam z hamulcami tarczowymi Tektro Novela Cable Disc, W/ 180Mm Roto:

1. Przód lekko ociera- kolega mówi, że musi się wyrobić. Ociera klocek, który jest dociskany do tarczy.

2. Tarcza lekko się wygina podczas hamowania- około 1-2mm. Powoduje to klocek, który dociskany jest do tarczy- logiczne. Próbowałem, regulowac klocek stały- wygięcie tarczy się zmniejszyło, ale za to klamka praktycznie nie ma miejsca na ruch, tzn lekko palce zegnę i już jest max. Nie wiem może tak właśnie ma być w tarczowych? Zawsze na V jeździłem.

Mógłby ktoś rozwiać moje wątpliwości?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale żeś wstawił obrazek :) Tak, to jest szybkozamykacz. Zamiast bawić się z ustawianiem koła (nigdy idealnie tak samo nie zamkniesz koła, stąd często bo zdjęciu koła trzeba znowu regulować hamulec), wyreguluj hamulec. Odkręć delikatnie zacisk, tak aby się ruszał, wyreguluj klocki (tak aby tarcza była około w 1/3 szczeliny, bliżej nieruchomego klocka), zaciśnij klamkę i zakręć zacisk.

 

Tarcza w mechanikach zawsze w jakimś stopniu będzie się wyginać. Powód jest prosty, tylko jeden klocek jest ruchomy, stąd musiałbyś ustawić ten nieruchomy by praktycznie dotykał tarczy (i przez to dzwonił) by tarcza się nie wyginała. Notabene im mniej tarcza się wygina tym większa siła hamowania.

 

Co do skoku klamki, wystarczy poluzować linkę, czy to baryłką przy klamce/zacisku przy samą śrubą przy zacisku. W niektórych klamkach jest regulacja modulacji, ale nie mogę doczytać jakie masz klamki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...