Skocz do zawartości

[hamulce] V-brake - sd5 mała siła


m2sc

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam posiadam krossa hexagona v4 ( niedługo zapewne zmienię na jakiegoś levela na v-kach) standardowo miałem vki Alhonga , a gdy zakupiłem sd5 to nie chcą mi zbyt twardo działać tzn nie mogę za bardzo obrócić elementu na piowice pivocie bo potem ten drut wyskakuje na hamulcu http://www.slawek.guit.pl/wp-content/gallery/hamulce/avid_sd5.jpg ten drut na pierwszym planie, czy jest na to jakaś rada czy muszę szukać innych hampli ?

 

ps nie wiem czy zrozumiale to jest napisane ale myślę, ze się połapiecie

Napisano

myśle że najlepszą radą byłby serwis, nie wiem czemu tak mam, ale po prostu nie potrafię regulować v brake, mam jakieś promaxy czy alhongi i ni chu chu żeby dwa ramiona chodziły, dałem zaufanemu serwisowi to jak mi wyregulował to teraz poezja jest

Napisano

Hm ale nie wiem czy serwis będzie w stanie pomóc , przeciez on tej siły nie doda

ps. przepraszam za bład w pierwszym poście - z pośpiechu

  • Mod Team
Napisano

Do serwisu nie ma co oddawać, wyregulujesz raz, drugi i się nauczysz lepiej niż nie jeden serwisant :c

Jakie masz klamki?

Sprawdziłeś, czy pancerz nie blokuje gdzieś linki?

Jak to sprężyny wyskakują? Przecież masz miejsce na ich włożenie i nie mają one prawa wypaść.

Nie napisałeś czy chodzi o tylne, czy o przednie koło ...

W tylnym kole wsadź sprężynę w środkowy otwór w ramie, może trzeba mocniej wkręcić śrubki od regulacji naprężenia sprężyny.

Czytałeś o regulacji Vek?

Napisano

Chodzi o tylne koło , mając w środkowym otworze , siła "odskoku" jest bardzo mała, o wiele silniejsze są standardowe alhongi. Gdy przekładam na najniższe kółko, te druty wychodzą przy pozycji gdy hamulec jest dociśnięty do koła.

Tak , próbowałem zabawy ze wkręcaniem wykręcaniem śrubki ale to prawie w ogóle nie wpływa na ową silę.

Napisano

W SD5 ten jak to nazwałeś "drut" to sprężyna. Można ją odczepić żeby było wygodniej zamontować. Montujesz na najwyzszy otwor, ustawiasz klocki rownolegle do obręczy, naciągasz linke tak żeby nie tarły klocki o obręcz, naciągasz z tą samą mocą sprężyny po bokach i gotowe.

 

I niech nikt nie gada że SD5 są słabsze niż Alhonga ;)

 

 

Pozdro

Napisano

Upewnij się czy bolec, który wchodzi w dziurkę jest sztywny. Ja w swoich SD7 w jednym z ramion miałem problem, gdyż owy bolec poluzował się i siła hamowania radykalnie spadła. Ten element hamuca Avida uważam za badziewny. Inne V-ki mają te bolce na zintegrowane, a nie wciskane jak tutaj.

Napisano

A jeszcze bym spytał nei zkładajac nowego tematu - czy sd5 róznią sie od sd7 tylko kolorem i okładzinami ?

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...