Skocz do zawartości

[linki] galwanizowane i teflonowe vs. zwykłe.


MarcinN

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Tak jak w temacie napiszcie, które są lepsze, czy waszym zdaniem warte ceny, czy rzeczywiście radzą sobie bez smarowania(galwanizowane, teflonowe) i czy są bardziej precyzyjniejsze i szybsze od zwykłych dobrze nasmarowanych linek.

Pozdrawiam.

Napisano

IMO nie ma sensu płacić specjalnie kokosów za lepsze linki no chyba że kupujesz te tańsze(np 4,8 zł za linkę w mbike) Linki "firmowe" w niczym nie odbiegają jakością od tych tańszych(skrzynia testował z tego co pamiętam i uznał że nie warto płacić tyle). Teflonowe będą się lepiej ślizgać ale pomyśl czy jest ci to aż tak bardzo potrzebne, przy wymianie linek natomiast warto je wziąć pod uwagę bo cena nie jest wysoka

Napisano
' date='26.01.2006, 20:56' post='150992']

(skrzynia testował z tego co pamiętam i uznał że nie warto płacić tyle).

 

Dokładnie, wiele lat jeździłem na zwykłych, w zeszłym sezonie zaszalałem i kupiłem zestaw Jagwire Ripcord. Nie warto - drogie, a różnic nie ma. Niedawno, żeby się upewnić i porównać bezpośrednio założyłem linkę Ripcord na tył i najzwyklejszą za kilka złotych na przód - nie ma moim zdaniem żadnych różnic w działaniu. Moim skromnym zdaniem nie warto przepłacać. :)

Napisano

Jestem wam bardzo wdzięczny za odpowiedzi, a na dodatek mile zaskoczony, bo chciałem kupić zestaw 3 linek i pancerzy za 15zł w sklepie z artykułami metalowymi :) i myślałem, że to będzie bardzo zły wydatek, ale z tego co widzę to będzie się dało przeżyć :wink: .

Pozdrawiam.

Napisano

Miem zwykłe linki ,za groszowe sprawy mówie sprawie sobie coż lepszego -Clark's galwanizowane i ku mojemu zdumieniu ,ciężko wydana kasa poszła ma marne .Nie widziałem żadnej róznicy

Napisano

wg mnie taki clarks chodzi duzo gorzej(ciezej)jako nowy niz stare bo polroczne linki szlifowane shimano i pancerze M-system,oba zestawy z grubsza ta sama cena:(

Napisano

Moje zdanie: jeśli masz porządną przerzutką (z przodu i z tyłu) i dobre hamulce to bez sensu kupować "zwykłe" linki - to chyba normalne. Sam używam linek teflonowych (BBB) i do tego pancerzy Jagwire. Wszystko chodzi płynnie - od linki zwykłej to się jednak różni - są bardziej sprężyste, cieńsze i na pewno powodują mniejsze tarcie (zwłaszcza na zagięciach pancerza) - to z mojego doświadczenia. Kupowanie tanich linek to trochę psucie potencjału przerzutki (hamulców też).

Napisano
Wszystko chodzi płynnie - od linki zwykłej to się jednak różni - są bardziej sprężyste, cieńsze i na pewno powodują mniejsze tarcie (zwłaszcza na zagięciach pancerza) - to z mojego doświadczenia.

Tarcie może i jest mniejsze ale raczej różnice są tak niewielkie że własnym czuciem nie będziesz w stanie tego sprawdzić - jak już to przy użyciu jakiś urządzeń pomiarowych. I sprężyny w przerzutce dadzą radę pociągnąć i zwykłą i niezwykłą linkę - podstawa działania to czystość pancerzy! Jak będziesz miał zasyfione to nawet najcudowniejsza linka Tobie nic nie pomoże.

A co do sprężystości to linki nie powinny być sprężyste - powinny być sztywne i być wstępnie rozciągnięte.

Napisano

Moim zdaniem tak nie jest. Mam porównanie na co dzień - manetki 9.0, przerzutki 9.0SL/XTR, z tyłu linka zwykła z przodu Ripcord - nie ma różnic. Cały zeszły sezon przejeździłem na topowym zestawie Jagwire i jakoś mnie nie powalił na kolana. Kumpel też miał przerzutkowy i hamulcowy zestaw Jagwire i ma podobne zdanie - żadna rewelacja...

 

 

A co do sprężystości to linki nie powinny być sprężyste - powinny być sztywne i być wstępnie rozciągnięte.

 

Dokładnie.

Napisano

To chyba oczywiste, że nie powinny być rozciągalne, bo gdyby były to po miechu jazdy trzebaby było robić "docinkę" linek :) . Ja mam tylną przerzutką Deore, jak dla mnie jest bardzo dobra, z przodu nic nie będę miał bo mam single'a od tego sezonu :wink: . A że rower ma służyć do skakania to nie będę robił dużej ilośći kilometrów, a przy tym nie potrzebna mi jest ultra jakość zmiany przełożeń(wydaje mi się że Deore ma wystarczającą).

Pozdrawiam.

Napisano
To chyba oczywiste, że nie powinny być rozciągalne, bo gdyby były to po miechu jazdy trzebaby było robić "docinkę" linek

Materiał z którego zbudowane są linki jest rozciągliwy i producenci linek rozciągają je wstępnie aby efekt rozciągania był mniejszy.

I należy pamiętać - aby nie zostawiać nigdy roweru na przerzutkach na których naciąg linki jest najmocniejszy - czyli w przodzie - 3, w tyle - 1.

Napisano

Czy nie poznam różnic pomiędzy linką zwykłą i pancerzem a teflonowymi i dobrymi pancerzami: daj kilka zawiąż mi oczy i za każdym razem rozpoznam. Przecierz ta różnica jest spora (co najmniej spora) :confused::):)

Napisano

Pomiędzy pancerzami np. Accenta i zwykłą linką a Jagwire Ripcord wyczuwalnych różnic w pracy nie ma, więc

 

daj kilka zawiąż mi oczy i za każdym razem rozpoznam.

 

chciałbym to zobaczyć :lol: Ja mam teraz założone na przód zwykłe na tył Ripcord i jakoś tej różnicy nie odczuwam :confused:

Napisano
Czy nie poznam różnic pomiędzy linką zwykłą i pancerzem a teflonowymi i dobrymi pancerzami: daj kilka zawiąż mi oczy i za każdym razem rozpoznam. Przecierz ta różnica jest spora (co najmniej spora)

Masz na myśli różnicę działania - potrzebną siłę? Jak tak to z wielką chęcią się z Tobą założę że nie jesteś w stanie tego odczuć swoimi zmysłami. Mogę wyłożyć nawet 100 zł na stół jak w 5 próbach ani razu się nie pomylisz ;) I wiem na 99% że wygram bo człowiek nie jest w stanie tego wyczuć! (ten 1% to tylko przypadek losowy że na fuksa się Tobie uda trafić 5 razy) :)

Napisano

Mi po prostu wydaje się dziwne dlaczego nie wyczuwacie tej różnicy - składałem już parę rowerów, linki też często wymieniam, więc mam okazję pobawić się różnymi i kurcza ja tę różnicę czuję - dla mnie to dziwne ;) Przecierz linka za 2.5zł i taka teflonowa to różnice nie tylko w pokryciu, ale i gęstszy splot z większej ilości ale za to cieńszych włókien, do tego wygładzona szlifowana powierzchnia - to przecież nawet słuchać niemal po sposobie tarcia w pancerzu - zróbcie mały test linka w pancarz przyciskacie pancerz do ziemi np. stopą i rękami poruszacie linką - widać jak nie wiem co tę różnicę (albo mam bardziej wyczulony zmysł :) )

Napisano
to przecież nawet słuchać niemal po sposobie tarcia w pancerzu

:lol: :D Niezłe, przypomina mi sie tekst z DH 100 km/h w terenie na RST i hardtailu jakimś tanim :wink:

Napisano
Mi po prostu wydaje się dziwne dlaczego nie wyczuwacie tej różnicy - składałem już parę rowerów, linki też często wymieniam, więc mam okazję pobawić się różnymi i kurcza ja tę różnicę czuję - dla mnie to dziwne

 

Gdzie to czujesz dokładnie! Mówisz o odczuciach podczas normalnego użytkowania roweru czy o machaniu sobie samą linką przez pancerz? Mi chodzi o fakt jak masz wszystko zmontowane i podczas jazdy pstykasz sobie manetką i wciskasz hamulce. Chodzi o wyczucie różnicy w tym momencie.

Bo w samym machaniu linką przez pancerz być może da się wyczuć różnicę

Napisano

Jeśli chodzi o rzeczywiste warunki - różnicę też widać zwłaszcza na hamulcach - trochę lżej jednak chodzą, na przerzutkach to może być mniej zauważalne ponieważ skok linki przy zmianie przełożenia jest bardzo niewielki. Poza tym to nie rozumiem jakieś niechęci do linek teflonowych - zakładanie linek za 2.5zł do np przerzutek typu xt x9 itd. itp. to jak zakładanie metalowych felg do mercedesa. Jak już inwestuje się w dobrą przerzutkę to powinno się założyć dobrą linkę (o całości przecierz decyduje najsłabszy element).

Napisano

Pół roku temu miałem zwykłe linki.

Od lipca 2005 jeżdżę na Jagwire i różnicę odczułem już pierwszego dnia.

Przy hamowaniu niewielką, ale przy powrocie klamek dużą.

Ponad to linki te po 2000km nie zatarły się, czy nie zapchały i chodzą praktycznie tak samo, jak nowe.

O tych za 2zł nie mogłem tego powiedzieć już po 500km.

Napisano
zakładanie linek za 2.5zł do np przerzutek typu xt x9 itd. itp. to jak zakładanie metalowych felg do mercedesa. Jak już inwestuje się w dobrą przerzutkę to powinno się założyć dobrą linkę (o całości przecierz decyduje najsłabszy element).

Trochę masz złe podejście do tematu. Linka nie jest najsłabszym elementem! Miałem przerzutkę XT i miałem teflonowe linki - wszystko chodziło pięknie. Później założyłem linki za 2 zł - wszystko chodziło pięknie. Należy zapamiętać że na linkę w pancerzu działają siły które są większe od siły tarcia. I przy zwykłej lince siła tarcia jest większa niż przy teflonowej ale siła sprężyny przewyższa tą siłę tarcia i mechanizm będzie działał tak samo!

 

Pół roku temu miałem zwykłe linki.

Od lipca 2005 jeżdżę na Jagwire i różnicę odczułem już pierwszego dnia.

Dziwne byłoby jakbyś nie odczuł. Zakładając nowe linki trudno nie odczuć różnicy. Zrób tak samo w drugą stronę - z używanych Jagwire przesiądź się na nowe linki za 2 zł i wtedy odczujesz różnicę w drugą stronę - tzn te za 2 zł będą pracować super.

Napisano

Widzę, że część osób pisze o hamulcach - ja cały czas piszę o zestawach przerzutkowych, bo hamullce mam hydrauliczne.

 

składałem już parę rowerów, linki też często wymieniam, więc mam okazję pobawić się różnymi i kurcza ja tę różnicę czuję - dla mnie to dziwne :) Przecierz linka za 2.5zł i taka teflonowa to różnice nie tylko w pokryciu, ale i gęstszy splot z większej ilości ale za to cieńszych włókien, do tego wygładzona szlifowana powierzchnia

 

Linka przerzutkowa jest cieńsza, i i tak ma gęstszy splot, przynajmniej ta moja zwykła linka z Cyclo-Centrum.

Co do rowerów - kilka (nie licząc zaplatania kół) to złożyłem przez ostatni miesiąc :)

 

 

zróbcie mały test linka w pancarz przyciskacie pancerz do ziemi np. stopą i rękami poruszacie linką - widać jak nie wiem co tę różnicę (albo mam bardziej wyczulony zmysł B) )

 

Heheheh, ale pancerzy i linek podczas jazdy nikt nie dociska do ramy stopą :lol: Serio, nawet jeśli tak wyszłaby ogromna różnica (w co wąptie :D) to dla mnie liczy się precyzja działania naprędu i to jak on działa podczas jazdy - a działa mi naprawdę dobrze na tych komponentach :)

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...