MarcinN Napisano 26 Stycznia 2006 Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2006 Tak jak w temacie napiszcie, które są lepsze, czy waszym zdaniem warte ceny, czy rzeczywiście radzą sobie bez smarowania(galwanizowane, teflonowe) i czy są bardziej precyzyjniejsze i szybsze od zwykłych dobrze nasmarowanych linek. Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Puma [JFK] Napisano 26 Stycznia 2006 Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2006 IMO nie ma sensu płacić specjalnie kokosów za lepsze linki no chyba że kupujesz te tańsze(np 4,8 zł za linkę w mbike) Linki "firmowe" w niczym nie odbiegają jakością od tych tańszych(skrzynia testował z tego co pamiętam i uznał że nie warto płacić tyle). Teflonowe będą się lepiej ślizgać ale pomyśl czy jest ci to aż tak bardzo potrzebne, przy wymianie linek natomiast warto je wziąć pod uwagę bo cena nie jest wysoka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skrzynia Napisano 26 Stycznia 2006 Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2006 ' date='26.01.2006, 20:56' post='150992'](skrzynia testował z tego co pamiętam i uznał że nie warto płacić tyle). Dokładnie, wiele lat jeździłem na zwykłych, w zeszłym sezonie zaszalałem i kupiłem zestaw Jagwire Ripcord. Nie warto - drogie, a różnic nie ma. Niedawno, żeby się upewnić i porównać bezpośrednio założyłem linkę Ripcord na tył i najzwyklejszą za kilka złotych na przód - nie ma moim zdaniem żadnych różnic w działaniu. Moim skromnym zdaniem nie warto przepłacać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sebekfireman Napisano 26 Stycznia 2006 Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2006 Dokładnie - zgadzam się z przedmówcami. Ja jeździłem na jakiś drogich linkach Jagwire a teraz założyłem linki za 2 zł i żadnych różnic nie widać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MarcinN Napisano 27 Stycznia 2006 Autor Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2006 Jestem wam bardzo wdzięczny za odpowiedzi, a na dodatek mile zaskoczony, bo chciałem kupić zestaw 3 linek i pancerzy za 15zł w sklepie z artykułami metalowymi i myślałem, że to będzie bardzo zły wydatek, ale z tego co widzę to będzie się dało przeżyć :wink: . Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bizon Napisano 28 Stycznia 2006 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2006 Miem zwykłe linki ,za groszowe sprawy mówie sprawie sobie coż lepszego -Clark's galwanizowane i ku mojemu zdumieniu ,ciężko wydana kasa poszła ma marne .Nie widziałem żadnej róznicy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szakq Napisano 28 Stycznia 2006 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2006 wg mnie taki clarks chodzi duzo gorzej(ciezej)jako nowy niz stare bo polroczne linki szlifowane shimano i pancerze M-system,oba zestawy z grubsza ta sama cena:( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sector Napisano 29 Stycznia 2006 Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2006 Moje zdanie: jeśli masz porządną przerzutką (z przodu i z tyłu) i dobre hamulce to bez sensu kupować "zwykłe" linki - to chyba normalne. Sam używam linek teflonowych (BBB) i do tego pancerzy Jagwire. Wszystko chodzi płynnie - od linki zwykłej to się jednak różni - są bardziej sprężyste, cieńsze i na pewno powodują mniejsze tarcie (zwłaszcza na zagięciach pancerza) - to z mojego doświadczenia. Kupowanie tanich linek to trochę psucie potencjału przerzutki (hamulców też). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sebekfireman Napisano 29 Stycznia 2006 Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2006 Wszystko chodzi płynnie - od linki zwykłej to się jednak różni - są bardziej sprężyste, cieńsze i na pewno powodują mniejsze tarcie (zwłaszcza na zagięciach pancerza) - to z mojego doświadczenia. Tarcie może i jest mniejsze ale raczej różnice są tak niewielkie że własnym czuciem nie będziesz w stanie tego sprawdzić - jak już to przy użyciu jakiś urządzeń pomiarowych. I sprężyny w przerzutce dadzą radę pociągnąć i zwykłą i niezwykłą linkę - podstawa działania to czystość pancerzy! Jak będziesz miał zasyfione to nawet najcudowniejsza linka Tobie nic nie pomoże. A co do sprężystości to linki nie powinny być sprężyste - powinny być sztywne i być wstępnie rozciągnięte. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skrzynia Napisano 29 Stycznia 2006 Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2006 Moim zdaniem tak nie jest. Mam porównanie na co dzień - manetki 9.0, przerzutki 9.0SL/XTR, z tyłu linka zwykła z przodu Ripcord - nie ma różnic. Cały zeszły sezon przejeździłem na topowym zestawie Jagwire i jakoś mnie nie powalił na kolana. Kumpel też miał przerzutkowy i hamulcowy zestaw Jagwire i ma podobne zdanie - żadna rewelacja... A co do sprężystości to linki nie powinny być sprężyste - powinny być sztywne i być wstępnie rozciągnięte. Dokładnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MarcinN Napisano 29 Stycznia 2006 Autor Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2006 To chyba oczywiste, że nie powinny być rozciągalne, bo gdyby były to po miechu jazdy trzebaby było robić "docinkę" linek . Ja mam tylną przerzutką Deore, jak dla mnie jest bardzo dobra, z przodu nic nie będę miał bo mam single'a od tego sezonu :wink: . A że rower ma służyć do skakania to nie będę robił dużej ilośći kilometrów, a przy tym nie potrzebna mi jest ultra jakość zmiany przełożeń(wydaje mi się że Deore ma wystarczającą). Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sebekfireman Napisano 29 Stycznia 2006 Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2006 To chyba oczywiste, że nie powinny być rozciągalne, bo gdyby były to po miechu jazdy trzebaby było robić "docinkę" linek Materiał z którego zbudowane są linki jest rozciągliwy i producenci linek rozciągają je wstępnie aby efekt rozciągania był mniejszy. I należy pamiętać - aby nie zostawiać nigdy roweru na przerzutkach na których naciąg linki jest najmocniejszy - czyli w przodzie - 3, w tyle - 1. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MarcinN Napisano 31 Stycznia 2006 Autor Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2006 Cholera na przodzie zawsze zostawiam na 3:/ Pozdro i dzięki, bo o tym nie wiedziałem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Gość Napisano 31 Stycznia 2006 Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2006 Czy nie poznam różnic pomiędzy linką zwykłą i pancerzem a teflonowymi i dobrymi pancerzami: daj kilka zawiąż mi oczy i za każdym razem rozpoznam. Przecierz ta różnica jest spora (co najmniej spora) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skrzynia Napisano 31 Stycznia 2006 Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2006 Pomiędzy pancerzami np. Accenta i zwykłą linką a Jagwire Ripcord wyczuwalnych różnic w pracy nie ma, więc daj kilka zawiąż mi oczy i za każdym razem rozpoznam. chciałbym to zobaczyć :lol: Ja mam teraz założone na przód zwykłe na tył Ripcord i jakoś tej różnicy nie odczuwam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Puma [JFK] Napisano 31 Stycznia 2006 Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2006 skrzynia, może ty jestes tak nieczuły, że nie odczuwasz? :lol: :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skrzynia Napisano 31 Stycznia 2006 Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2006 Na to wygląda Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sebekfireman Napisano 31 Stycznia 2006 Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2006 Czy nie poznam różnic pomiędzy linką zwykłą i pancerzem a teflonowymi i dobrymi pancerzami: daj kilka zawiąż mi oczy i za każdym razem rozpoznam. Przecierz ta różnica jest spora (co najmniej spora) Masz na myśli różnicę działania - potrzebną siłę? Jak tak to z wielką chęcią się z Tobą założę że nie jesteś w stanie tego odczuć swoimi zmysłami. Mogę wyłożyć nawet 100 zł na stół jak w 5 próbach ani razu się nie pomylisz I wiem na 99% że wygram bo człowiek nie jest w stanie tego wyczuć! (ten 1% to tylko przypadek losowy że na fuksa się Tobie uda trafić 5 razy) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sector Napisano 1 Lutego 2006 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2006 Mi po prostu wydaje się dziwne dlaczego nie wyczuwacie tej różnicy - składałem już parę rowerów, linki też często wymieniam, więc mam okazję pobawić się różnymi i kurcza ja tę różnicę czuję - dla mnie to dziwne Przecierz linka za 2.5zł i taka teflonowa to różnice nie tylko w pokryciu, ale i gęstszy splot z większej ilości ale za to cieńszych włókien, do tego wygładzona szlifowana powierzchnia - to przecież nawet słuchać niemal po sposobie tarcia w pancerzu - zróbcie mały test linka w pancarz przyciskacie pancerz do ziemi np. stopą i rękami poruszacie linką - widać jak nie wiem co tę różnicę (albo mam bardziej wyczulony zmysł ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Puma [JFK] Napisano 1 Lutego 2006 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2006 to przecież nawet słuchać niemal po sposobie tarcia w pancerzu :lol: Niezłe, przypomina mi sie tekst z DH 100 km/h w terenie na RST i hardtailu jakimś tanim :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sebekfireman Napisano 1 Lutego 2006 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2006 Mi po prostu wydaje się dziwne dlaczego nie wyczuwacie tej różnicy - składałem już parę rowerów, linki też często wymieniam, więc mam okazję pobawić się różnymi i kurcza ja tę różnicę czuję - dla mnie to dziwne Gdzie to czujesz dokładnie! Mówisz o odczuciach podczas normalnego użytkowania roweru czy o machaniu sobie samą linką przez pancerz? Mi chodzi o fakt jak masz wszystko zmontowane i podczas jazdy pstykasz sobie manetką i wciskasz hamulce. Chodzi o wyczucie różnicy w tym momencie. Bo w samym machaniu linką przez pancerz być może da się wyczuć różnicę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sector Napisano 1 Lutego 2006 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2006 Jeśli chodzi o rzeczywiste warunki - różnicę też widać zwłaszcza na hamulcach - trochę lżej jednak chodzą, na przerzutkach to może być mniej zauważalne ponieważ skok linki przy zmianie przełożenia jest bardzo niewielki. Poza tym to nie rozumiem jakieś niechęci do linek teflonowych - zakładanie linek za 2.5zł do np przerzutek typu xt x9 itd. itp. to jak zakładanie metalowych felg do mercedesa. Jak już inwestuje się w dobrą przerzutkę to powinno się założyć dobrą linkę (o całości przecierz decyduje najsłabszy element). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
majstermod Napisano 1 Lutego 2006 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2006 Pół roku temu miałem zwykłe linki. Od lipca 2005 jeżdżę na Jagwire i różnicę odczułem już pierwszego dnia. Przy hamowaniu niewielką, ale przy powrocie klamek dużą. Ponad to linki te po 2000km nie zatarły się, czy nie zapchały i chodzą praktycznie tak samo, jak nowe. O tych za 2zł nie mogłem tego powiedzieć już po 500km. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sebekfireman Napisano 1 Lutego 2006 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2006 zakładanie linek za 2.5zł do np przerzutek typu xt x9 itd. itp. to jak zakładanie metalowych felg do mercedesa. Jak już inwestuje się w dobrą przerzutkę to powinno się założyć dobrą linkę (o całości przecierz decyduje najsłabszy element). Trochę masz złe podejście do tematu. Linka nie jest najsłabszym elementem! Miałem przerzutkę XT i miałem teflonowe linki - wszystko chodziło pięknie. Później założyłem linki za 2 zł - wszystko chodziło pięknie. Należy zapamiętać że na linkę w pancerzu działają siły które są większe od siły tarcia. I przy zwykłej lince siła tarcia jest większa niż przy teflonowej ale siła sprężyny przewyższa tą siłę tarcia i mechanizm będzie działał tak samo! Pół roku temu miałem zwykłe linki.Od lipca 2005 jeżdżę na Jagwire i różnicę odczułem już pierwszego dnia. Dziwne byłoby jakbyś nie odczuł. Zakładając nowe linki trudno nie odczuć różnicy. Zrób tak samo w drugą stronę - z używanych Jagwire przesiądź się na nowe linki za 2 zł i wtedy odczujesz różnicę w drugą stronę - tzn te za 2 zł będą pracować super. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skrzynia Napisano 1 Lutego 2006 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2006 Widzę, że część osób pisze o hamulcach - ja cały czas piszę o zestawach przerzutkowych, bo hamullce mam hydrauliczne. składałem już parę rowerów, linki też często wymieniam, więc mam okazję pobawić się różnymi i kurcza ja tę różnicę czuję - dla mnie to dziwne Przecierz linka za 2.5zł i taka teflonowa to różnice nie tylko w pokryciu, ale i gęstszy splot z większej ilości ale za to cieńszych włókien, do tego wygładzona szlifowana powierzchnia Linka przerzutkowa jest cieńsza, i i tak ma gęstszy splot, przynajmniej ta moja zwykła linka z Cyclo-Centrum. Co do rowerów - kilka (nie licząc zaplatania kół) to złożyłem przez ostatni miesiąc zróbcie mały test linka w pancarz przyciskacie pancerz do ziemi np. stopą i rękami poruszacie linką - widać jak nie wiem co tę różnicę (albo mam bardziej wyczulony zmysł ) Heheheh, ale pancerzy i linek podczas jazdy nikt nie dociska do ramy stopą :lol: Serio, nawet jeśli tak wyszłaby ogromna różnica (w co wąptie ) to dla mnie liczy się precyzja działania naprędu i to jak on działa podczas jazdy - a działa mi naprawdę dobrze na tych komponentach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.