kowalencki Napisano 22 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2011 Witam serdecznie, posiadam rower Trek Madone 6.5 - rocznik 2009. Zakupilem rower nie dawno i zaczalem od powolnego rozkrecania calego roweru, konserwacji i ponownego zlozenia do kupy;). Zakupilem kilka czesci , gdyz niektore rzeczy juz sie delikatnie "zmeczyly". Jedna z nich to wlasnie pelne okablowanie Dura Ace do hamulców oraz przerzutek. W sumie jeszcze kabli nie dostalem, ale przerzutki oraz hamulce juz "wybadalem", zakonserwowalem..i czekam na kable... Zaczalem jednak sobie mierzyc kable, jak bede musial je dociac i napotkalem na pewien problem - otoz linka od tylniego hamulca przechodzi w ramie, a ja nie moge jakos wyciagnac pancerza ktory wchodzi to tej ramy...jak i tego ktory z niej wychodzi.... . Czy pancerz przechodzi w srodku przez rame?. Myslalem, ze oryginalnie jest tam jakis pancerz a ja tylko docinam sobie pancerz do ramy... . Jezeli pancerz ktory wchodzi z jednej strony, to ten sam ktory wychodzi z drugiej strony....to jak mam go wymienic??. Wiem, ze troszke to chaotyczne...jak by cos moge wrzucic zdjecia pogladowe, choc nie wiem czy to pomoze... Piszac tutaj chcialem jeszcze zapytac o inne rzeczy, na ktore natrafilem podczas rozkrecania: 1. Klamkomanetki Dura Ace - jak je czyscic? Wydaje mi sie, ze mozna by poprawic ich dzialanie, jednak nie wiem czego uzyc do czyszczenia. Posiadam preparat nazwie GT85 - cos na wzor WD40 lecz rowniez konserwuje i wypiera wode. 2. Suport - po sciagnieciu lancucha zauwazylem ze krecenie przednia korba jest dosc tegawe... . Przy kreceniu nie dochodza zadne dzwieki - po pchnieciu korby jest ona wstanie zrobic niecaly obrot - nie wydaje mi sie aby to bylo normalne. Co robic Panowie? 3. podkładki do pedal - zauwazylem ,ze niektore podkladki do butow maja podany float w stopniach - np. 4.5 stopnia, 0 stopnia, 9 stopni. O co chodzi z tym katem i jaka jest roznica miedzy nimi? Dziekuje serdecnzie za pomoc i zrozumienie...w sumie dopiero zaczynam przygode z szosowka... Michal Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
1415chris Napisano 23 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2011 3. Chodzi o kat wypiecia buta i luz lub jego brak. I tak dla 0 but jest nieruchomy w zapieciu, bloki o 4.5 i 9 stopniach umozliwiaja przesuwanie sie stopy na boki o okreslona wartosc st. 2. Sciagnij korbe i sprawdz w jakim stanie jest suport. W najgorszym wypadku bedzie do wymiany. 1. Manetki dzialaja ciezko, hamowanie czy zmiana biegow? Sprawdzales po zdemontowaniu obydwu linek? A tu masz manual do Madone 2010, moze Ci sie przyda. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kowalencki Napisano 23 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2011 3. Co proponujesz na pierwsze buty?. Czy jest to tylko zalezne od indywidualnych preferencji jazdy? 2. No bede to musial zrobic, tylko nie mam odpowiedniego klucza...trzeba cos zakupic;). Cos mi sie jednak wydaje, ze bedzie chyba do wymiany... 1. Zmiana biegow jest w porzadku, przy hamowaniu tylnim czuc miekkosc na klamce. Wydaje mi sie wlasnie, ze problem tkwi wewnatrz ramy gdzie, tak podejrzewam, idzie ten pancerz. Z jednej strony pancerz jest delikatnie pekniety i nie chce na sile go wypychac...poza tym nie wiem , czy uda mi sie jakos wepchac nowy i trafic w otwor z drugiej strony ramy... . Tak czy siak, chcialbym sobie wyczyscic te klamkomanetki tylko nie wiem czym i jak sie za to wziasc. Czy wystarczyloby wpuscic troche tego preparatu miedzy ruchome czesci?. Chris, manuala nie widac.. Dzieki za informacje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
1415chris Napisano 23 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2011 Manual Co do blokow, jest to bardzo indywidualne. Jedni preferuja kiedy but jest trzymany na sztywno, drudzy wola mniejszy lub wiekszy luz. Suport, jak sie nie myle masz bb90, wiec jak sciagniesz korbe to masz bezposredni dostep do lozysk, ktore sa wcisniete w rame, bez jakichkolwiek misek. Manetki, tam za bardzo nie ma co czyscic, caly mechanizm jest zamkniety. Jak juz musisz to raczej preparaty typu gt85, wd40 trzymaj z daleka od roweru. Szmatka i ewentualnie jakis smar. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kowalencki Napisano 23 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2011 Chris, dzięki za pomoc. Dzieki manualowi udalo mi sie pieknie dostac do linki ktora szla wewnatrz ramy - wynik jest taki, ze linka idzie tam bez pancerza a pancerze ktore wychodza z ramy sa tylko wsuniete delikatnie do srodka na specjalnych koncowkach. Bylo to jednak na tyle zapieczone, ze nie chcialem ryzykowac i pchac na sile. Tak czy siak, udalo sie - dzisiaj przychodzi cale okablowanie i powinno byc super. W sumie bede to robil pierwszy raz, wiec mam nadzieje, ze ktos doradzi przy docinaniu, ustawieniach...gdybym mial problem.... Co do blokow, to prawdopodobnie wybiore 0 stopni. Co do suportu to jeszcze pytanie odnosnie klucza do jego odkrecenia - ponizej zdjecie z boczna nasadka...jaki typ klucza zakupic? Co do manetek, to mechanizm niby zamkniety , ale troche brudu widze (..ten pedantyzm.. ). GT85 posiadam i jest to naprawdę fajna rzecz...nie chcialbym jednak tym psikac po manetkach, jesli jest to nieodpowiedni srodek i moglby wyplukac inne gestsze smary z wewnatrz... . Chyba jednak zostawie to na pozniej... Chris, jeszcze raz dzieki za pomoc. Pnozej zalacznik do sruby mocujacej. Dodatkowe pytanie apropo lancucha: jak dobrac dlugosc lancucha do kasety 10 speed? Czy mozna to jakos zmierzyc czy moze sugerowac sie lancuchem ktory juz byl zamontowany oryginalnie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.